Ervaringen met Flexbox

Auteur Topic: Ervaringen met Flexbox  (gelezen 9592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2005, 16:03:18
Waar ik nieuwsgierig naar ben is waarom je dat nodig hebt....je hebt toch monitoren op het internet? ;)

Iedereen die denkt een omscrijving voor een bepaalde capcode te hebben mailt deze omschrijving naar de webmaster van die site. Je krijgt dan precies hetzelfde als "vroeger" met de 5 tvo's. Voor één tvo had je soms wel tien omscrijvingen.
Als je het zelf heb draaien dan ben je zelf de regiseur en kun je er zelf kleuren en geluiden aan geven.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2005, 20:07:11
ik denk dat ik eens contact op ga nemen met Van Dijke om te vragen of het ook in andere uitvoeringen verkrijgbaar is, ik neem aan dat dat toch een fluitje van een cent moet zijn dat te veranderen?

Je kunt het apparaat veranderen wat je wilt, maar de software moet hem wel kunnen begrijpen. De meeste mensen gebruiken vandaag de dag PDW (wie gebruikt iets anders?) en PDW kan alleen via een echte seriele poort met de Flexbox communiceren. Verloopjes naar USB of andere soorten 'omvormers' zullen geen effect hebben. Wat wel kan, is het signaal aanbieden aan de geluidskaart. De vraag is alleen of de Flexbox deze mogelijkheid biedt, seriele communicatie is immers iets anders dan audio. Mensen die dit als een mogelijk alternatief zien zouden het eens kunnen vragen aan Van Dijke. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zouden de geinteresserden kunnen verzoeken om dit wel mogelijk te maken. Het belangrijkste zit immers al in de Flexbox, het is slechts een kwestie van 2 extra draadjes en 1 extra uitgang en meer mensen kunnen het apparaat gebruiken ;)

Groeten, Peter.


Roy1988

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 21 december 2005, 16:53:02
Ach ja. Ik gebruik de monitor van pd5hw.nl Soms sluit ik nog wel eens mijn scanner aan op mijn laptop. Helemaal geen Flexbox nodig hoor!!  ;D :-X Gewoon vanuit de headphones van de scanner naar de line-in/mic van je PC en klaar = Kees. Bijna alle berichten komen helemaal goed door!

Flexbox is alleen maar nodig om een bepaalde uitgang te hebben (zonder geluidsversterkers en zo). Maar deze uitgang valt ook nog in je scanner te maken (discriminator uitgang). Maar zonder werkt het ook goed  ;D ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 22 december 2005, 21:05:09
Maar deze uitgang valt ook nog in je scanner te maken (discriminator uitgang). Maar zonder werkt het ook goed  ;D ;D
Als het zonder goed zou werken dan zou het inbouwen van zo'n uitgang zonde van de moeite zijn. Het hangt af van de scanner, de geluidskaart en de computer of dit al dan niet goed werkt. In veel gevallen werkt het niet goed, zo'n uitgang is beslist geen overbodige luxe, maar het is natuurlijk maar net wat je ervoor over hebt :)

Groeten, Peter.


Roy1988

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 22 december 2005, 21:55:32
Als het zonder goed zou werken dan zou het inbouwen van zo'n uitgang zonde van de moeite zijn. Het hangt af van de scanner, de geluidskaart en de computer of dit al dan niet goed werkt. In veel gevallen werkt het niet goed, zo'n uitgang is beslist geen overbodige luxe, maar het is natuurlijk maar net wat je ervoor over hebt :)

Groeten, Peter.


Ja klopt. Kijk ík vind het goed werken. Het zal allicht beter werken met zo'n uitgang, maar voor dit soort doeleinden heb ik daar geen probleem bij.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #25 Gepost op: 28 november 2008, 11:59:06
We zijn ondertussen al weer een jaartje of wat verder...............goede beslissingen hebben tijd nodig maar deze week heb ik er alsnog eentje besteld  ;D

Wie heeft er ondertussen nog meer een flexbox draaiende staan en wat zijn de ervaringen hier mee?


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #26 Gepost op: 19 december 2008, 11:42:05
Wie heeft er ondertussen nog meer een flexbox draaiende staan en wat zijn de ervaringen hier mee?
Ik gebruik al een heel tijdje een Flexbox en naar volle tevredenheid. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat deze het beste werkt op een pc met Windows98. Op XP werkt het ook wel maar toch is dat per pc verschillend. Op de ene werkt het prefect en op de andere zie je weer verschillende dingen zoals een verminderde ontvangstkwaliteit, verminkte of gemiste berichten. De mijne lag onlangs gewoon op mijn bureau en was ik niet tevreden over de resultaten. Toen heb ik de Flexbox op mijn pc gelegd (kast is van metaal) en de ontvangst was gelijk een stukken beter waardoor ik minder berichten mis of verminkte berichten ontvang.

Groet, Johan


Michelle1983

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 19 december 2008, 17:42:30
Ook ik gebruik al bijna anderhalf jaar een Flexbox en dat bevalt prima. De ontvangst (pc met XP) is meestal prima, ondanks dat er erg veel draadloze internetverbindingen in de buurt zijn en een hoop beton in de muren en vloeren.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 20 december 2008, 12:57:16
De ontvangst (pc met XP) is meestal prima, ondanks dat er erg veel draadloze internetverbindingen in de buurt zijn en een hoop beton in de muren en vloeren.

Die draadloze internetverbindingen zitten dan ook op hele andere frequenties :)

Hunter


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #29 Gepost op: 20 december 2008, 13:00:47
Ik weet niet in welke aantallen jullie berichten missen maar hier zit ik op enkele, lees 3 a 4 per 24 uur. Persoonlijk vind ik dat erg bijzonder meevallen.