Noodnet?

Auteur Topic: Noodnet?  (gelezen 5014 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2006, 12:32:54
Om zoveel mogelijk problemen als hiervoor beschreven uit te sluiten
<knip>
dat het gebruik van het nationale noodnet te wensen overlaat, omdat het niet dagelijks wordt gebruikt.
<knip>
Dat kan in het dagelijkse gebruik (oefening!) maar zeker ook onder crisisomstandigheden,
<knip>
De komende jaren zullen de technische mogelijkheden verder worden vergroot.
<knip>
Een goede oplossing!!!!

Denk je echt? Ik durf het te betwijfelen... Zoals je kunt lezen zit het probleem niet in de techniek achter het noodnet, maar wel in het (niet) gebruiken er van. Wat doet ze/je denken dat ze die C2000 portofoon dan wél zullen gebruiken. Ja, de eerste paar weken, omdat het 'een leuk speeltje' is, maar daarna ligt dat ding ook ergens in een kast te roesten. Als ze elkaar (onder normale omstandigheden) nodig hebben, zullen ze elkaar gewoon via het normale telefoonnet of GSM bellen, en pakken ze niet die 'lastige C2000 portofoon'.....
Ik durf te wedden dat op het uur 'u', ze niet meer weten hoe die porto werkt. Áls hij sowieso nog werkt, want je zult zien dat dan de accu ook nog eens leeg is.....   ;D

Oftewel, mooi verhaal van meneer Brons, maar ik geloof er niet in.

Gegroet,
Franc


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2006, 12:42:53
Je moet die dingen niet op de man verstrekken.
Op het moment dat de burgermeester de porte nodig heeft zitten we in een grip2 of hoger.
In de ruimte waar het gemeentelijk/regionaal beleidsteam bij elkaar komt is een porto beschikbaar (staat in een oplader in een kast achter slot en grendel).
In het BT of ROT zit altijd wel een functionaris die de burgermeester kan helpen met het bedienen van de porto of dat voor hem doen.
Ik vind het idee zo slecht nog niet.
 :)


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2006, 13:01:09
Je moet die dingen niet op de man verstrekken.
Maar dat is nou juist wat er gebeurd is. Die burgemeesters hebben een persoonlijke C2000 portofoon gekregen. Juist om er mee te oefenen (spelen? ;) ) tijdens normale omstandigheden. Tenminste, zo lees ik het verhaal.

Op het moment dat de burgermeester de porte nodig heeft zitten we in een grip2 of hoger.

Precies, maar de achterliggende gedacht van deze actie was nou juist dat ze er tijdens normale omstandigheden mee om leren gaan. Dát is namelijk precies wat er 'fout' ging met het Nationaal Noodnet. Op het 'uur u' wist niemand hoe het werkte, of het bestaan er van.

In de ruimte waar het gemeentelijk/regionaal beleidsteam bij elkaar komt is een porto beschikbaar (staat in een oplader in een kast achter slot en grendel).

Maar zo leren ze er niet mee werken.    :(

In het BT of ROT zit altijd wel een functionaris die de burgermeester kan helpen met het bedienen van de porto of dat voor hem doen.

Ik denk dat dat in de praktijk nog wel eens tegen kon vallen. Waarom is er dan niemand geweest die ze heeft geholpen met het bedienen van het NN?  ;)

Ik vind het idee zo slecht nog niet.

Schijnbaar wel, want volgens jou zouden ze ze alleen maar tijdens een calamiteit moeten uitdelen....  ;D

Gegroet,
Franc