De toepassing voor de SAMSPLINT, zijn de snogg verbanden daar wel sterk genoeg voor ?, en waarom gebruik je dan liever snogg verband, als een driekanten doek of een rol DUCK-TAPE ?
Je moet dan natuurlijk wel Uni gebruiken en geen soft. Het leuke van Snogg is dat je één product voor meerdere (heel veel toepassingen kunt gebruiken. Ducktape kun je natuurlijk overaf voor gebruiken, maar het even strakker of losser doen is niet mogelijk en je moet dan net maar weer een rol bij je hebben. Voor bepaalde doelgroepen is dat niet handig (bergsport: alleen in de winter als reparatietape, speciale eenheden politie: altijd ruimtegebrek...).
Met driekante doeken is inderdaad standaard methode, maar hij verschuift nogal eens. Wat je wil...
Het grappige is dat in veel EH koffers veel spul zit dat je kunt vervangen door Snogg. Dus het is maar de vraag of het echt duurder is. Laten we het zo stellen sinds we snogg verkopen verkopen we niet méér producten
Maar voor mij hoeft echt niet iedereen aan de Snogg hoor! Je moet daar mee werken waar je prettig mee werkt. Voor sommige mensen is dat een visgraatverbandje, voor anderen een product als Snogg, voor anderen tape.
Ten opzichte van Gazofix: absorbeert iets beter, werkt prima direct op de wond (zonder kompres). Plakt beter op elkaar. Bovendien vraag ik me af of je gazofix kunt laten zitten als je gaat zwemmen. Peha is niet flexibel, komt te gemakkelijk los.
Even voor de duidelijkheid, je moet je rolletje snogg niet helemaal afrollen op het getroffen deel maar een klein stukje afscheuren en rondom het deel op elkaar plakken. Komt er bloed door scheur je nog een stukje af, vouw je dubbel en drukt het dan gewoon boven op de wond (onder spanning). Dat nieuwe stukje geeft dan druk op de wond. Als je wilt kun je er een luikje inscheuren, je vingers en uit scheuren (dus een handverband waar je je vingers door de gaten heen steekt die je er eerst in scheurt.
Het idee was voor ons wel even wennen maar het is erg verfrissend. Een soort knutseltape. Infuuszakje hangen, naaldje vastzetten...