Snogg verband

Auteur Topic: Snogg verband  (gelezen 11089 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 30 november 2005, 22:50:44
rob r volgens mij heb je het verkeerd begrepen als ik het prijsverschil zie tussen gazo fix en een snogg, zou ik voor een standaard ehbo tas voor een gazofix kiezen en die zijn gunstig in prijs.

De meerwaarde voor de bijna 3 * duurdere snogg zie  ik niet. vandaar mijn reactie

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #21 Gepost op: 1 december 2005, 18:11:51
Robin, je hebt gelijk. Ik ga zeker mezelf er in verdiepen en doe eens navraag bij ons team of er bekendheid mee is.
Maar ik geloof dat ik niet de enige ben die er onbekend mee is.
En ik had dat dus inderdaad verkeerd begrepen Eduard  :-[ maar Snogg is dus voor meer doeleinden te gebruiken als Gazofix. En ja de prijs........als je alles optelt kom je misschien toch wel goedkoper uit maar dat zal de ervaring moeten leren.

jo

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 2 december 2005, 10:41:22

Wel een steriel gaasje er onder dus, want het Snogg is niet steriel.

Niet steriel maar wel schoon genoeg om direct op een wond te leggen. Goed verpakken en dan zit het nog tussen een papierlaag. Steriliteit wordt mi veel te veel overdreven. Als je steriel gaas open maakt in niet steriele omgeving dan is het ook niet meer steriel. Wel eens gezien hoeveel gazen er in ziekenhuis worden gebruikt uit bulkverpakking (niet steriel per stuk verpakt :-) En als er ergens infectie op de loer ligt  ;)
Ook in buitenland wordt Snogg direct op wond geplaatst. En in diegeneeskunde ook.

En nogmaals voor prijs moet je niet naar aanschaf kijken maar naar exloitatie, hoeveel heb je er van nodig om doelmatig te kunnen werken. En dat is erg weinig. Gebruiken als een gewoon windsel is een beetje zonde! Gewoon 1-2cirkeltjes leggen is genoeg.

benbuijvoets

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 10 december 2005, 23:18:55
Goedendag naast mijn werk als rotus/lotus werk ik ook nog in de kinderopvang. Wij gebruiken al enige tijd snogg soft. Dit spul werk geweldig, zeker bij kleine kinderen die zalf op de huid moeten hebben en daar overheen een verbandje, leg een klein kind eens uit wat het betekend HET VERBAND SCHOONHOUDEN snogg soft is hiervoor de oplossing.
Ik ken het spul al 4 jaar en zeg wel eens dat met de komst ven snoog de verbandtrommel de helft kleiner kan, groeten Ben.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 11 december 2005, 00:14:40
En het probleem dat een kindervingertje meerdere malen in een volwassenevinger past?
Arts  www.alphalog.nl

benbuijvoets

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 december 2005, 23:59:57
Hallo, ik ben door mijn voorraad snogg heen.
Weet iemand waar het te koop is?
Grootnisse Ben.

jo

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 20 december 2005, 20:42:15
Hallo, ik ben door mijn voorraad snogg heen.
Weet iemand waar het te koop is?

Kijk ns hier:
http://www.eerstehulp.nl/shop/catalog/index.php?manufacturers_id=60

benbuijvoets

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 20 december 2005, 23:57:42
Bedankt voor de tip, maar ik was meer opzoek naar een winkel ofzo, op internet snogg kopen is nogal duur de verzendkosten zijn vaak het dubbele van een doosje snogg.
grootnisse Ben oet Hengel

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 21 december 2005, 09:05:27
En het probleem dat een kindervingertje meerdere malen in een volwassenevinger past?

Hoezo is dit een probleem ? Of je kent snogg verband niet, of ik begrijp je niet..

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 21 december 2005, 10:43:48
OK, dat is dus geen probleem... toch eens op een sigma-avond zo'n doosje optrekken dan...  8)
Arts  www.alphalog.nl