Problemen na de migratie naar het nieuwe communicatienetwerk #C2000

Auteur Topic: Problemen na de migratie naar het nieuwe communicatienetwerk #C2000  (gelezen 37785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 29 februari 2020, 13:56:31
Zonnepanelen die verkeerd geïnstalleerd zijn en daardoor storing veroorzaken ligt natuurlijk niet direct aan C2000 of de upgrade.
Zendamateurs klagen bijvoorbeeld ook al een tijdje over storingen door zonnepanelen, en waarschijnlijk hebben mensen die satelliet- of Digitenne TV kijken ook last van slecht geïnstalleerde zonnepanelen (als ze die in de buurt hebben). Gelukkig zijn die storingen wel op te lossen in de meeste gevallen.

Los daarvan, ben ik de enige bij wie dat artikel van AD niet gelezen kan worden door een irritante reclame enquête?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2020, 11:25:15
https://twitter.com/Koensimmers/status/1233998756053471233

's nachts zullen het wel geen zonnepanelen geweest zijn die het probleem veroorzaakte.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2020, 14:40:50
Men spreekt in de artikelen over portofoonnetwerk, doet hetzelfde probleem zich ook voor met de mobilofoons van de auto's? En hebben de andere gebruikers zoals brandweer en ambu-diensten er ook last van?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2020, 17:48:28
De mobilofoons hebben een stuk sterkere antenne dan de portofoons. Die houden over het algemeen wel verbinding sinds de eerste paar updates.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #15 Gepost op: 2 maart 2020, 15:51:25
De mobilofoons hebben een stuk sterkere antenne dan de portofoons. Die houden over het algemeen wel verbinding sinds de eerste paar updates.

De mobilofoons hebben een hoger zendbereik door een hoger wattage dan een portofoon, maar ik snap je ;)

Ik heb ondertussen ook al gehoord en in het nieuws onderbelicht, dat zowel brandweer als ambulancedienst dezelfde problemen ervaren. In een regio is zelfs de diensttelefoon gebruiken verplicht naast c2000.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #16 Gepost op: 2 maart 2020, 19:30:53
Citaat
Extra experts ingezet om problemen met C2000-systeem op te lossen

Het speciale team dat zich bezighoudt met het oplossen van de problemen met het vernieuwde C2000-communicatiesysteem van de hulpdiensten, is uitgebreid. Minister Grapperhaus schrijft aan de Tweede Kamer dat het aantal urgente klachten over het systeem weliswaar terugloopt, maar dat het probleem met name bij de politie groot blijft. Daarom zijn er extra experts ingeschakeld.

Sinds de invoering van het nieuwe systeem, in januari van dit jaar, regent het klachten. Politiemensen kunnen regelmatig geen contact krijgen met de meldkamer of collega's. Afgelopen weekend nog klaagde een agent in Tilburg dat de noodknop van zijn portofoon weigerde, terwijl hij op dat moment aangevallen werd.

Citaat
De brandweer, de ambulancediensten en Defensie kunnen over het algemeen goed uit de voeten met het nieuwe C2000. Bij de politie is het beeld heel anders. Grapperhaus denkt dat dat komt doordat de politie er veel intensiever gebruik van maakt en agenten zich ook sneller verplaatsen.

https://nos.nl/artikel/2325517-extra-experts-ingezet-om-problemen-met-c2000-systeem-op-te-lossen.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 3 maart 2020, 14:47:01
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!