Zucht.... Ik had me voorgenomen niet meer op jou te reageren. Vooruit nog 1 opmerking of beter advies. Kijk de toespraak van Rutte nog eens terug, zet hem desnoods 150x in de repeat. Dan zul je vanzelf zien en horen dat hier een verklaring voor is.
Hoezo toch dat grenzeloze vertrouwen in Mark Rutte? Ik heb je talloze voorbeelden gegeven van dingen die fout gegaan zijn, en toch blijf je maar een grenzeloos vertrouwen houden in de autoriteiten.
Ik kijk puur naar de feiten en meer niet. De feiten zijn dat ziekenhuizen straks de stroom patiënten niet maar aankunnen, en dat straks niet alleen ouderen overlijden, maar ook jongeren. Jongeren overlijden niet snel als ze op de intensive care komen, maar nu komt het probleem, de bedden zijn straks op. Dus ook jongeren kunnen straks niet meer allemaal geholpen worden, waardoor ook het sterftecijfer van deze groep omhoog gaat. We kennen het voorbeeld van een 16 jarige jongen op de intensive care van een ziekenhuis in Rotterdam, nu heeft hij grote kans om het te overleven door de goede hulp die geboden wordt. Maar straks kunnen niet alle jongeren meer geholpen worden.
Die groepsimmuniteit kan alleen werken, als het ziekenhuissysteem niet overbelast wordt, en dat gaat helaas wel gebeuren. Dus we krijgen heel veel tragische stergevallen die te voorkomen waren. Zolang er geen medicijnen en vaccins zijn is dit een levensgevaarlijke strategie. En ik vermoed dat de ontwikkeling van een vaccin bij dit virus sneller gaat dan gemiddeld, omdat de hele wereld er op aan het jagen is en de nood extreem hoog is.
En de ontwikkeling van medicijnen gaat nog sneller, als die op de markt komen kunnen we ook meer mensen ziek laten worden. Maar de komende 2 maanden moeten we echt zoveel als mogelijk menselijk contact vermijden. En een lockdown is daarvoor noodzakelijk in mijn ogen.
Waarom kiest Marcron voor een lockdown? Heeft hij geen experts en deskundigen die hem adviseren? Waarom dat blinde vertrouwen in Mark Rutte die keer op keer gefaald heeft?