Hoe wil je een virus indammen? een virus trekt zich niets aan van een grens, of een muur of wat dan ook. Ik heb al eerder aan jou gevraagd, welke draconische maatregelen wil je nemen. Jij vindt dat er draconische maatregelen worden getroffen.
Wat wil je doen om het virus in te dammen? Veel meer doen dan wat er nu gebeurd kun je niet. gevallen die verdenking hebben testen, bij positief resultaat isoleren en de directe omgeving en verder in kaart brengen. Zodat je weet waar je een uitbraak kunt verwachten. Veel meer verder kun je niet. Maar vertel, welke maatregelen moet men treffen.
Iedereen die verkouden is of griepverschijnselen heeft zoveel als mogelijk binnen laten blijven. Er wordt juist veel te weinig getest, er zijn nog maar 200 testen gedaan. Dat is veel te weinig, er zijn dus waarschijnlijk nog honderden gevallen onder de radar.
Zoveel mogelijk thuis werken, scholen sluiten, mensen waarschuwen etc................. Van alles kun je doen. De verspreiding vertragen is cruciaal. En ik vrees voor zeer ernstige gevolgen, zoals het nu gaat.
En de noodtoestand acht ik binnen 2 weken wel degelijk reëel. Italië zit namelijk al in soort noodtoestand.