Het zijn halfbakken maatregelen, om zogenaamd de economie te beschermen, maar die krijgt straks een nog veel grotere klap door de passiviteit die nu heerst. Hoe sneller en hoe drastischer de maatregelen die genomen worden, hoe meer mogelijke gevallen kunnen worden ingeperkt.
Elke dag langer wachten, is meer problemen in de toekomst.
Daarbij komt dat er je dit niet op een regionaal niveau moet oplossen, maar op nationaal niveau. Mark Rutte moet persoonlijk de leiding pakken en de hele dag in touw zijn om maatregelen te nemen. Omdat Nederland zo'n dichtbevolkt en klein land is er feite sprake van 1 regio.
Denken we nu echt dat een paar maatregeltjes in Noord-Brabant zoden aan de dijk zet?
Er zijn de hele dag door enorme reisbewegingen kris kras door Nederland, in veel grotere landen zou je dit regionaal kunnen opsplitsen, maar niet in een klein landje als Nederland
- Scholen per direct sluiten, en zoveel mogelijk digitaal les geven
- Iedereen die thuis kan werken, thuis laten werken
- OV gaan inperken, zo mogelijk helemaal stilleggen
- Alle evenementen verbieden
- Aantal testen zoveel als mogelijk uitbreiden, hoewel dat moeilijk zal zijn
Deze maatregelen moeten gaan gelden voor heel Nederland, ook al is het maar om verwarring te voorkomen. In elke regio gelden verschillende maatregelen, creëert alleen maar meer chaos.
Ik denk nog steeds dat de noodtoestand uitroepen een realistisch scenario is. Italië zit er al namelijk midden in
We komen in een gezondheidscrisis, economische crisis, openbare orde en veiligheidscrisis en uiteindelijk ook een politieke crisis. De bevolking zal het kabinet en in het bijzonder Mark Rutte dit lakse optreden bijzonder kwalijk gaan nemen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Rutte de verkiezingen kan winnen, maar deze crisis zal pas uitbreken als het virus onder controle is gebracht en we gaan onderzoeken wat er allemaal fout is gegaan.