Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 128923 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #120 Gepost op: 14 maart 2020, 21:28:30
Als we dat zouden doen hebben we op 20 april ca. 68.000 IC-behoeftige patiënten met slechts maximaal 1200 beschikbare IC-plekken. Dus dat is niet helemaal de oplossing denk ik.

Ik ben zeker tegen die massahysterie op social media en in het nieuws, maar “flatten the curve” is wel echt beter voor ons allemaal.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #121 Gepost op: 14 maart 2020, 22:12:32
Dat we dit virus niet moeten onderschatten is heel erg duidelijk, maar we moeten het ons ook niet moeilijker maken dan nodig. Onze samenleving en economie zit te ingewikkeld in elkaar om zomaar even iedereen in de halt te zetten. Wat je nu ziet is dat er mee wordt geacteerd op de ontwikkelingen van het virus, en dat er eerst op milde wijze getracht wordt om dit virus aan te pakken. De roep om scholen te sluiten was al sterk, nu roepen medici dit ook. En ik vermoed dat we maandag echt wel gaan horen dat de scholen voorlopig gaan sluiten.

Dat is net zoals de roep dat mensen vanuit huis moeten gaan werken. Heel leuk bedacht, maar niet iedereen werkt op een kantoor. Ook hier zit dit te ingewikkeld in elkaar om zomaar iedereen thuis te laten werken. Kunnen we wel heel makkelijk gaan zeggen, we gooien alles plat. De schade die dan gaat ontstaan is vele malen groter, en totaal niet meer te overzien. Dat gaat veel grotere problemen opleveren, problemen waar we nog jaren last van gaan hebben.

Nogmaals, dit virus moet aangepakt worden. Daar is iedereen het over eens. Maar ook dan moet het gezond boeren verstand blijven werken. Ja, we hebben inmiddels erg veel patiënten, ja we hebben inmiddels 12 doden (zover bekend hadden die mensen al wat onder de leden, en waren ze op leeftijd). Maar feitelijk is er nog niets bijzonders aan de hand. Beste mensen, aan een ordinaire griep gaan ook mensen aan dood, en die halen geen eens het nieuws.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #122 Gepost op: 14 maart 2020, 22:35:25
ik pleit voor een totale stop van maatregelen dus ook die wie gevolgen hebben op het prive leven.
Dit soort maatregelen zijn wereld wijd bedacht door mensen die maar een doel hebben alles kapot te maken.
laten eerst eens zien wat het virus doet en tot die tijd GEWOON NORMAAL leven.

Bijzonder... Als he een beetje moeite doet kun je heel snel herleiden wat het virus doet en waarom de maatregelen nodig zijn. Het is een ongefundeerde uitspraak. Als jij je niet wilt houden aan de minimale aanpak in Nederland t.o.v. andere landen lever je een actieve bijdrage aan het oncontroleerbaar houden van het virus.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #124 Gepost op: 15 maart 2020, 10:06:41
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/118739/Word-je-meteen-ernstig-ziek-van-corona-als-je-oud-bent-Nee
Kortom, het is een gewone griep. Die in bepaalde gevallen kunnen leiden tot zware longontsteking, waardoor problemen kunnen ontstaan.


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #125 Gepost op: 15 maart 2020, 10:33:41
Waarom de mensheid beschermen als men toch maar strik geïsoleerd mag leven.
Dat is wat de geleerde willen berijken>
Dan maar onbeschermd en geniet van het leven.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #126 Gepost op: 15 maart 2020, 11:16:06
We moeten Geert Wilders op dit moment alleen beoordelen over dit onderwerp, wat hij van andere dingen vindt is op dit moment helemaal niet relevant. Feit is dat hij op dit onderwerp er bovenop zit en gewoon gelijk heeft. Mark Rutte beweert dat kinderen het virus maar beperkt verspreiden, dat is feitelijk totaal onjuist Ook virologen ontkrachten dat.

Dus blijkbaar is Geert Wilders beter geïnformeerd dan Mark Rutte. En we moeten ons gezond verstand zeker gebruiken en dan zien we de volgende dingen:

Jij bent echt wanhopig hè? Wilders en Baudet zijn op dit moment maar met 1 ding bezig, zieltjes winnen voor hun partijen. En ordinair (mis)bruik maken van deze situatie. Tja, volgend jaar verkiezingen. Zoals gewoonlijk springen deze 2 figuren er hard op in, en zijn zij weer bezig met inspelen op de emotie en onzekerheid van de burgers, waar ze dus feitelijk misbruik van maken. En zo werkt de politiek, maar de burger zal er geen moer mee opschieten. Als zij maar weer wat sterker in de peilingen komen te staan, dat er verder werkelijk geen enkele inhoud zit in deze figuren daar malen hun medestanders niet om. Ik ben erg blij dat we nu een regering hebben die de nodige vlieguren al hebben gemaakt. En op dit moment trachten structuur te houden in deze lastige situatie. En dan is het goed om je maar door 1 partij te laten adviseren, in dit geval het RIVM.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #127 Gepost op: 15 maart 2020, 11:24:01
Waarom de mensheid beschermen als men toch maar strik geïsoleerd mag leven.
Dat is wat de geleerde willen berijken>
Dan maar onbeschermd en geniet van het leven.

Wil jij dan liever twee weken meer vrijheid leven met de kans dat er veel meer doden vallen en mogen er in Nederland, net als in Italië, mensen dood gaan omdat er geen capaciteit in het ziekenhuis meer is?

https://twitter.com/i/status/1236721200291655680

De hele truc draait maar beperkt om het zo min mogelijk mensen besmetten. Het gaat er veel meer over om de tijdspanne van de besmettingen te spreiden waardoor er minder mensen tegelijk in de ziekenhuizen belanden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #128 Gepost op: 15 maart 2020, 11:33:47
Ik ben niet wanhopig maar ik vind dat de Nederland en de rest van Europa teveel doordraaien.
de regeringen hebben zich voor het karretje laten spannen door een groep idioten die iedereen geïsoleerd wil laten leven.

En ik hoop dat de ronde van Spanje in Utrecht en Breda door gaat.
daar heb ik me al een jaar naar toe ge leeft en de vakantie op aan gepast.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #129 Gepost op: 15 maart 2020, 11:51:02
Misschien kan je beter naar wetenschappers luisteren in plaats van je eigen wetenschap te gebruiken. Dat het jou niet treft (of vergelijk je het missen van de Vuelta daarmee) wil niet zeggen dat we als samenleving geen probleem hebben. Deze griep gaat als een malle over de aarde. Er is een reëel risico dat de IC's overvol raken en jou familieleden daardoor maar opgegeven worden, in de hoop dat we de jongeren kunnen redden..

https://www.ad.nl/binnenland/intensive-cares-raken-vol-en-houden-rekening-met-italiaans-scenario-boven-de-70-word-je-daar-niet-opgenomen~a07e03e0/
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein