Ik zou zeggen lees je bijdragen uit het verleden nog eens goed door. Wie vindt namelijk dat je dit virus gewoon moeten laten uit woekeren? Juist daarom precies om deze reden kregen we een enorme druk op de zorg, doordat we niet tijdig hebben ingegrepen.
Ik denk dat jij beter mijn berichten eens goed door moet lezen, en vooral trachten in die hersenpan van je laten doorwerken en bedenken in welke context ik dat doorwoekeren bedoelde. Namelijk dat je dit virus niet zomaar even stopt door in te dammen. Dit virus moet gewoon uitwoekeren, tesamen met de nu genomen maatregelen. DAT bedoelde ik
Strenge maatregelen kun je daarentegen niet eeuwig handhaven, we moeten nu wel degelijk een exit strategie bedenken anders krijgen we een volgende crisis die totaal out of control raakt. Daarom pleit ik ook voor massa testen, om zoveel mogelijk besmette mensen van de straat te houden. En we moeten toch echt ooit iets weer gaan openen. Daarom pleit ik voor om bijvoorbeeld de horeca in 1 provincie te openen als proef. Als deze provincie massaal test en goed gemonitord wordt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat hier meteen de ziekenhuizen vollopen. We hebben dan een goed overzicht en als we zien dat de gevallen oplopen kunnen we direct ingrijpen en de horeca sluiten.
Maar mijn verwachting is dat dat niet nodig is, zolang je maar zoveel mogelijk test en de besmette personen binnenhoudt, liefst ook zoveel mogelijk asymptomatische gevallen. En dan als dit goed werkt stapje voor stapje uitbreiden over de rest van het land.
En de meeste slachtoffers zijn gevallen in verpleeghuizen en verzorgingshuizen waar het personeel ongetest en slecht beschermt rondloopt. Daar zit een enorm probleem. Dus de kern van het probleem is toch echt het slechte testbeleid.
Nu breekt mijn klomp. Eerst wil meneer de horeca maar open gooien en maar zien wat er gebeurd. Daar krijgt meneer tegengas op, en draait meneer weer met de wind mee om zijn eigen stupide fout recht te kletsen. Alsof hij het zelf bedacht heeft.
Als we de economie willen laten draaien moeten we de privacy opofferen. We kunnen niet van twee walletjes eten. Het gaat ook nog steeds niet goed met het testbeleid. Er zijn diverse signalen dat er veel mensen zijn die getest willen worden en niet getest kunnen worden door ontbrekende capaciteit. Laten we dan al onze energie daar op richten, ipv. van schijnoplossingen van 1.5 meter. Dat geeft bovendien ook nog eens psychologisch effect van ongezelligheid en een gevoel van onveiligheid, waardoor er sowieso heel weinig mensen trek hebben horeca te bezoeken.
We kunnen beter de horeca op de normale manier openen en kijken wat er gebeurt. Dan nemen we een risico, maar door grootschalig en snel te testen kunnen we de risico's inperken en weten we bovendien wat er gebeurt, mochten de gevallen daarna snel oplopen kunnen we de horeca weer dicht gooien. Maar ik ben nog steeds benieuwd hoe groot de factor warm en zonnig weer precies is op dit virus, want als de gevallen nauwelijks blijken op te lopen dan, zou dit wel eens een grote factor kunnen blijken.
We zouden ook als proef kunnen beginnen de horeca te openen in Groningen waar minder gevallen zijn.
Man hou op met reageren, of ga normaal reageren. En hou vooral op met berichten omdraaien of je proberen eruit te kletsen. Ik vond je al rare ideeën er op na houden, maar ga niet doen alsof wij het allemaal niet snappen. Want aan dat soort mensen heb ik een bloedhekel. Je probeert aan alle kanten je gelijk te halen, en je verrekt gewoon om je neer te leggen bij de berichten die wij hier neer zetten. En nee, ik ga me niet neerleggen bij die total onzin van jou.