Het meest onthutsende van de hele situatie is, dat naast het feit dat het kabinet extreem laat in actie kwam,
Ho, het kabinet is inderdaad laat achter de feiten gekomen. Maar dat komt doordat China en de WHO, (hele dikke vriendjes van elkaar) hun klep hebben gehouden. In December vorig jaar was al sprake van Corona wellicht zelfs al in November, en hebben artsen al aan de bel getrokken over dit gevaarlijke virus. Maar die werden de mond gesnoerd en hebben China en de WHO er alles aan gedaan om dit onder de pet te houden. Toen pas echt bekend was dat Corona actief was, was de hele wereld al weken zoniet maanden te laat. Ik vindt Trump een hufter van een vent, maar ik kan wel begrijpen dat hij de geldkraan dicht heeft gedraaid voor de WHO.
nu het kabinet vele weken later nog steeds geen enkel plan heeft om de zogenaamde intelligente lockdown op te heffen. Deze situatie is economisch gezien volstrekt onhoudbaar. Van een korte periode kan een economie zich snel herstellen, maar nu het steeds langer gaat duren, kan er toch onherstelbare schade worden aangericht. Er zit totaal geen schot in de zaak.
Weer een misvatting van je. Er zit weldegelijk schot in de zaak, niet voor niets gaan scholen enz weer open. Men geeft eerlijk aan dat het een grote uitdaging is om de economie weer op te starten na de lock down, er zijn nog steeds zeer grote risico,s, en men is bang voor die tweede golf. We zijn er nog lang niet. Komt die tweede golf gaat de economie een nog veel hardere klap krijgen. Schade is er nu toch al, je kunt nu schade beperken door op een doordachte manier uit de lockdown te komen.
- Nauwelijks vooruitgang in het opschalen van het testen, terwijl dat eigenlijk vertienvoudigd moet worden
- De app is een grote mislukking geworden
Vooral het testen is van levensbelang, zo kunnen we geografisch op detail niveau in kaart brengen waar het virus zich bevindt en worden nieuwe corona gevallen sneller opgepikt. Dus stel het gaat mis in een bepaalde gemeente of regio kunnen we veel eerder ingrijpen. We zetten nu een heel land op slot zonder enig perspectief, met massaal testen worden ziektegevallen van de straat gehouden en geïsoleerd en kan het andere deel van de bevolking relatief veilig de straat op. In regio's of gemeenten waar toch veel gevallen opduiken kan een tijdelijke lockdown worden ingevoerd.
We moeten op jacht naar dit virus, deze passieve houding van de autoriteiten is wederom zeer zorgwekkend.
Op jacht naar het virus, waar ga je zoeken? Vertel ons eens. Als je de berichtgevingen goed volgt weet je dat het testen al verbetert is, maar dat het tijd kost om alles goed op de rit te krijgen. Die app is niet mislukt, helemaal niet. De 7 apps die getest zijn waren een testvariant. Juist om te testen wat er wel en niet kan met die app. En om te zien waar er beveiligingsrisico,s in zaten. Dat vervolgens geen enkele app door die test heen komt is prima. Er zijn wel zeer veel resultaten behaald waar de app mee gebouwd kan worden. Dus je kunt geen eens spreken over een app die mislukt is, die app zit nog in de volle ontwikkelingsfase. En wil je inderdaad de besmettingen snel in kaart hebben zul je wel middels een app of iets derg die zoektocht moeten inzetten.
En je kunt nu al prima veilig over straat, sinds onze lockdown ben ik nog iedere dag op straat geweest. Simpelweg omdat mijn werk dit vereist. Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld. En ben ik toch echt op zeer veel locaties geweest. Nog steeds voel ik me veilig op straat, gewoon gezond boeren verstand gebruiken.