Vluchtmaskers

Auteur Topic: Vluchtmaskers  (gelezen 10367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 29 november 2005, 19:44:13
Is mijn volgende vraag: wat voor filterpatroon zit hier dan op? En wat doe je met een so in een ruimte met te weinig zuurstof? Dan kun je wel zo'n ding opzetten, maar heeft geen nut als er geen zuurstof aanwezig is!

Bovenal: EEN VLUCHTMASKER IS OM TE VLUCHTEN!!!!!!! >:(  En niet om mee te werken. ;)
Tja,de nut en noodzaak kan ik er ook niet van inzien,vanwege de reden die jij al aangeeft  ;)
Het is het verhaal wat ik te horen heb gekregen tijdens een instructie


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #11 Gepost op: 29 november 2005, 21:49:05
Utrecht heeft ze volgens mij wel
Nurse powerrrrr


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2005, 22:40:10
Deze apparaten zijn in alle mogelijke variaties verkrijgbaar. Zelfs met een klein ademluchtflesje en dat opent natuurlijk perspectieven. De prijzen knallen dan natuurlijk wel omhoog plus dat ze gekeurd moeten worden...enfin mogelijkheden te over. Palmpje heeft mij inmidddels wat adressen gemaild waar ik terecht kan voor informatie. Daar ga ik gebruik van maken en beloof dat ik jullie ook op de hoogte zal houden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2005, 22:59:18


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #14 Gepost op: 30 november 2005, 08:57:18
Is mijn volgende vraag: wat voor filterpatroon zit hier dan op? En wat doe je met een so in een ruimte met te weinig zuurstof? Dan kun je wel zo'n ding opzetten, maar heeft geen nut als er geen zuurstof aanwezig is!

Bovenal: EEN VLUCHTMASKER IS OM TE VLUCHTEN!!!!!!! >:(  En niet om mee te werken. ;)

dat zegt ie toch ook  :o
ze gebruiken het toch niet voor de brandweermensen maar voor de slachtoffers.

er zit een speciale filterbus op.

denk dat het best een nuttige aanvulling kan zijn.

zie bijvoorbeeld: http://www.hulpverleningswinkel.nl/shop/product_info.php?cPath=51&products_id=378

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


helm

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 30 november 2005, 09:39:14
Deze verkopen wij http://www.meduca.nl/shop/index.html?target=d18.html&product=P66&lang=nl De S-cap en de S-cap-air, zuurstof afhankelijke en onfahankelijke vluchtmaskers.


Rene112

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 november 2005, 18:52:17
Je zou als brandweer vluchtmaskers kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld een brand in een portiekflat waarbij het (toch) noodzakelijk is om de bewoners door het met rook gevulde trappenhuis naar buiten te brengen....

Ik heb daar nog wel een aardige beeldcasus over......  ;)

Of... eh.... Jaap.... komt jouw vraag soms bij jouw collega vandaan die afgelopen zaterdag bij ons heeft deelgenomen aan een bevelvoerderstraining?  ;D ;D ;)

groeten,
René de Caluwé


firemanr

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 november 2005, 18:56:38
Nee.

Maar ze zijn er wel over aan het denken..... :-[ :-[ heb gister nog eens info gevraagt. ;) Uiteraard kun je dit in ruimten gebruiken om een SO naar buiten te transporteren. Hier op het werk hebben we verschillende patronen voor: ammoniak, NOX-dampen, etc.
Maar worden eigenlijk alleen gebruikt voor te vluchten en niet voor mee te werken. ;)


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #18 Gepost op: 30 november 2005, 23:01:50
De Smoke Hood zorgt alleen voor een veilige en snelle zelfevacuatie.dit staat in het artikel,zegt genoeg denk ik,zelfevacuatie,want als wij eerlijk gezegd in de brand dit ook nog om moeten doen,die tijd die je nodig hebt om dit het so om te laten doen,ben je ook weer iets te lang in te rook,
hoe sneller iemand naar buiten is hoe beter ,
frisse lucht frisse lucht. :)
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #19 Gepost op: 1 december 2005, 11:35:48
Brandweer Abcoude heeft er twee (Dräger) op de TS. Nog een hele toer om deze maskers bij een slachtoffer om te doen als deze bewusteloos is of niet meewerkt. Is ook extra gewicht voor de aanvalsploeg om mee te nemen. Hebben ze nog nooit in werkelijkheid gebruikt. :)