Vluchtmaskers

Auteur Topic: Vluchtmaskers  (gelezen 10369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap Goos

  • Gast
Gepost op: 29 november 2005, 15:22:07
ZIjn er hier  lezers hier die in hun korps gebruik maken van vluchtmaskers op de tankautospuit? Zo ja, dan zou ik daar graag mee in contact treden.




FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #1 Gepost op: 29 november 2005, 15:23:15
ZIjn er hier  lezers hier die in hun korps gebruik maken van vluchtmaskers op de tankautospuit? Zo ja, dan zou ik daar graag mee in contact treden.

Wat zijn vluchtmaskers precies  ::)

 :-[
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 november 2005, 16:05:39
Voor het gemak zou je even moeten googelen. Dan wordt het je sneller duidelijk als dat ik het je moet gaan uitleggen. :P 8) ;D ;D
Tevens maak ik hier uit op dat ze in jullie korps in ieder geval niet gebruikt worden


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 29 november 2005, 16:06:42
Voor het gemak zou je even moeten googelen. Dan wordt het je sneller duidelijk als dat ik het je moet gaan uitleggen. :P 8) ;D ;D

Komt goed  ;)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #4 Gepost op: 29 november 2005, 16:08:29
Zijn wel handige dingen, maar volgens mij zitten ze hier niet op de voertuigen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 29 november 2005, 16:58:25
Nou,als uitleggen te moeilijk is doe ik het maar  ::)

Vluchtmaskers zijn voor eventuele slachtoffers,die nog wel bij kennis.De aanvalsploeg neemt dan een masker mee naar binnen,en drukken dat bij het slachtoffer op het hoofd.Zodat een slachtoffer beschermt is tegen de rook en hete gassen,en veilig mee kan naar buiten  ;)
Bye the way,volgens mij heeft brandweer Zeist ze op de TS


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 november 2005, 17:59:52
Nou,als uitleggen te moeilijk is doe ik het maar  ::)

Vluchtmaskers zijn voor eventuele slachtoffers,die nog wel bij kennis.De aanvalsploeg neemt dan een masker mee naar binnen,en drukken dat bij het slachtoffer op het hoofd.Zodat een slachtoffer beschermt is tegen de rook en hete gassen,en veilig mee kan naar buiten  ;)
Bye the way,volgens mij heeft brandweer Zeist ze op de TS

Is mijn volgende vraag: wat voor filterpatroon zit hier dan op? En wat doe je met een so in een ruimte met te weinig zuurstof? Dan kun je wel zo'n ding opzetten, maar heeft geen nut als er geen zuurstof aanwezig is!

Bovenal: EEN VLUCHTMASKER IS OM TE VLUCHTEN!!!!!!! >:(  En niet om mee te werken. ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 29 november 2005, 18:01:31
In Terneuzen hebben ze die toch niet Ronald?  of wel  ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 november 2005, 18:01:58
In Terneuzen hebben ze die toch niet Ronald?

Nee.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 november 2005, 19:35:18
In Sluis ook niet hoor ::)