ciruclatie / ademhaling AED

Auteur Topic: ciruclatie / ademhaling AED  (gelezen 4429 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lies

  • Gast
Gepost op: 29 november 2005, 16:09:51
de AED van lifepack cr + t kun je zo instellen dat de trainer zegt "controleer pulsatie" of controleer ademhaling" maar dat apparaat kan toch niet de ademhaling controleren?




Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 29 november 2005, 16:23:48
nee, dat is een opdracht van de AED aan de bedienaar
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


home

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 november 2005, 19:18:50
nee, dat is een opdracht van de AED aan de bedienaar

Jac,
de trainer is in dit geval de AED  (cr-t)  ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 29 november 2005, 20:04:01
de AED van lifepack cr + t kun je zo instellen dat de trainer zegt "controleer pulsatie" of controleer ademhaling" maar dat apparaat kan toch niet de ademhaling controleren?

Even de vraag analyseren, De Lifepack CR+ T is een AED Trainer, die werk dus niet voor het eggie..
De AED trainer kan je vrij eenvoudig zo instellen dat het de trainer naar diverse protocollen kan werken, Dus niet alleen het NRR protocol maar ook het nieuwe ERC protocol..
Een AED trainer kan net een echte AED nadoen, maar ondersteund de instructeur bij diverse lessituaties voor ook verschillende doelgroepen.

Bij de instellingen kan je aangeven of de AED de gesproken instructie, "controleer pulsaties"of de "controleer ademhaling" kan geven. Volgens het huidige NRR protocol zou daar "controleer pulsaties "ingesteld moeten staan..

Jaq heeft gelijk dat deze gesproken instructie, een instructie is aan de AED-bediener/gebruiker, dat hij of zij zelf deze instructie moet uitvoeren.

De vraag is daarom een beetje vreemd.. ?  Maar er kan wel een antwoord opgegeven worden.
Geen enkele AED kan zelf controleren of er een ademhaling is. Dus het antwoord op Ja, Dat kan de AED niet..

Echter is de relatie met die instelling van de betreffende AED trainer ontgaat me..  Ik ben daarom nieuwsgierig naar reden en de achtergrond van de vraag.. Een AED-Trainer kan iedereen aanschaffen, maar ook om er instructie mee te kunnen geven, moet je wel een bepaalde kennis hebben...


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 29 november 2005, 20:08:21
Jac,
de trainer is in dit geval de AED  (cr-t)  ;)

Ja dat begrijp ik ... wat ik niet begrijp is jouw opmerking  ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #5 Gepost op: 29 november 2005, 21:57:16
Jac,
de trainer is in dit geval de AED  (cr-t)  ;)
Inderdaad, de AED spreekt de bediener aan ;)
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #6 Gepost op: 30 november 2005, 11:31:14
Inderdaad, de AED spreekt de bediener aan ;)

Maar dat is toch voor iedereen duidelijk of mis ik iets ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 1 december 2005, 19:16:36
Maar dat is toch voor iedereen duidelijk of mis ik iets ?

Ik weet niet of jij iets mist, maar de vraag van Lies was niet erg duidelijk geformuleerd, en waarschijnlijk heeft Home ook niet goed gelezen, en door een te kort antwoord te geven krijg je deze spraakverwarring..?

Trainer = Instructeur
Trainer = AED Trainer


lies

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 7 december 2005, 20:44:15
Even de vraag analyseren, De Lifepack CR+ T is een AED Trainer, die werk dus niet voor het eggie..
De AED trainer kan je vrij eenvoudig zo instellen dat het de trainer naar diverse protocollen kan werken, Dus niet alleen het NRR protocol maar ook het nieuwe ERC protocol..
Een AED trainer kan net een echte AED nadoen, maar ondersteund de instructeur bij diverse lessituaties voor ook verschillende doelgroepen.

Bij de instellingen kan je aangeven of de AED de gesproken instructie, "controleer pulsaties"of de "controleer ademhaling" kan geven. Volgens het huidige NRR protocol zou daar "controleer pulsaties "ingesteld moeten staan..

Jaq heeft gelijk dat deze gesproken instructie, een instructie is aan de AED-bediener/gebruiker, dat hij of zij zelf deze instructie moet uitvoeren.

De vraag is daarom een beetje vreemd.. ?  Maar er kan wel een antwoord opgegeven worden.
Geen enkele AED kan zelf controleren of er een ademhaling is. Dus het antwoord op Ja, Dat kan de AED niet..

Echter is de relatie met die instelling van de betreffende AED trainer ontgaat me..  Ik ben daarom nieuwsgierig naar reden en de achtergrond van de vraag.. Een AED-Trainer kan iedereen aanschaffen, maar ook om er instructie mee te kunnen geven, moet je wel een bepaalde kennis hebben...



even lezen dus je schrijft eigenlijk dat je een andere instelling moet nemen voor de voor een bepaald protecol. welke protecollen horen dan bij welke instelling?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 7 december 2005, 23:42:58
even lezen dus je schrijft eigenlijk dat je een andere instelling moet nemen voor de voor een bepaald protecol. welke protecollen horen dan bij welke instelling?

Controleer Pulsaties, NRR BLS/AED protocol
Controleer Ademhaling, Controleer tekenen van leven, ERC 2005 Protocol, UK protocol, AHA Protocol. BLS/AED Protocol