ciruclatie / ademhaling AED

Auteur Topic: ciruclatie / ademhaling AED  (gelezen 4544 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wicher

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 8 december 2005, 19:23:35
Controleer Pulsaties, NRR BLS/AED protocol
Controleer Ademhaling, Controleer tekenen van leven, ERC 2005 Protocol, UK protocol, AHA Protocol. BLS/AED Protocol
Gewoon heel simpel de richtlijnen van de NRR volgen en dat door de leverancier laten programeren. ::)
Waarom zou je weer gaan afwijken door een ander protocol te gaan volgen? Of is het om interesant te doen? :-X


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #11 Gepost op: 8 december 2005, 19:29:59
Gewoon heel simpel de richtlijnen van de NRR volgen en dat door de leverancier laten programeren. ::)
Waarom zou je weer gaan afwijken door een ander protocol te gaan volgen? Of is het om interesant te doen? :-X
In zijn algemeenheid heb je gelijk dat je niet moet afwijken, tenzij je hele goede argumenten hebt om het wel te doen.
Ik denk daarbij bijv. aan bijzondere bedrijfsomstandigheden. In een explosiegevaarlijk gebied mag je geen AED gebruiken ...

Als je het doet om interessant te zijn, dan is kun je de moeite besparen.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2005, 07:43:51
Gewoon heel simpel de richtlijnen van de NRR volgen en dat door de leverancier laten programeren. ::)
Waarom zou je weer gaan afwijken door een ander protocol te gaan volgen? Of is het om interesant te doen? :-X

Dat hangt dus af en welke groep je les geeft !, In belgie en scheepvaart, luchtvaart geef je volgens de ERC richtlijnen les, bijna in alle anderen gevallen de NRR..  Nu krijg je de situatie weer dat je aan twee protocollen gelijktijdig actief zijn. Dus bij les aan de doelgroep Kader instructeurs, kan je dus wisselen van protocol. (periode april-augustus 2006)..