De nieuwe boot van brandweer Terneuzen!!

Auteur Topic: De nieuwe boot van brandweer Terneuzen!!  (gelezen 10525 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #60 Gepost op: 13 december 2005, 07:41:39
En hoe gaat het dan als jullie ergens komen waar geen boothelling is ;D ;D.....ik ken situaties waar alleen een smal zandpaadje naar een plas loopt en geen mogelijkheid is om met een kraan een boot te water te laten  ;)

Dan laat je hem toch een stukje verder in het water, waar het wel kan  :P :P ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

firemanr

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 13 december 2005, 08:11:36
En hoe gaat het dan als jullie ergens komen waar geen boothelling is ;D ;D.....ik ken situaties waar alleen een smal zandpaadje naar een plas loopt en geen mogelijkheid is om met een kraan een boot te water te laten  ;)

De 2 situaties die ik genoemd heb, hebben die wel. Waar weet jij dan nog een plas, die groot genoeg is voor die boot? ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 13 december 2005, 12:09:53
De 2 situaties die ik genoemd heb, hebben die wel. Waar weet jij dan nog een plas, die groot genoeg is voor die boot? ;)

Dat is ook hetgeen ik al eerder in dit topic aangaf/vroeg: dat deze boot waarschijnlijk niet op binnenwater wordt ingezet.

Echter als ik mijn persoonlijke mening hierover mag geven en dit inderdaad niet de bedoeling is dan zou ik zelf eerder voor een kleiner of een tweede kleinere boot hebben gekozen.

Zeker als je als duikteam hiervan gebruik wil maken is dat het overwegen waard. Stel dat je als duikteam uit moet rukken naar een locatie die ergens aan de andere kant van een plas ligt dan dat de boothelling ligt dan verlies je hiermee kostbare minuten, al helemaal als de plek waar je moet gaan zoeken/iemand redden buiten het bereik van duiker ligt en dus alleen vanuit de boot gedoken kan worden.

Uiteraard zullen er altijd situaties zijn waarbij je geen andere keuze heb.

firemanr

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 13 december 2005, 19:09:46
Dat is ook hetgeen ik al eerder in dit topic aangaf/vroeg: dat deze boot waarschijnlijk niet op binnenwater wordt ingezet.

Echter als ik mijn persoonlijke mening hierover mag geven en dit inderdaad niet de bedoeling is dan zou ik zelf eerder voor een kleiner of een tweede kleinere boot hebben gekozen.

Zeker als je als duikteam hiervan gebruik wil maken is dat het overwegen waard. Stel dat je als duikteam uit moet rukken naar een locatie die ergens aan de andere kant van een plas ligt dan dat de boothelling ligt dan verlies je hiermee kostbare minuten, al helemaal als de plek waar je moet gaan zoeken/iemand redden buiten het bereik van duiker ligt en dus alleen vanuit de boot gedoken kan worden.

Uiteraard zullen er altijd situaties zijn waarbij je geen andere keuze heb.

Zit een hoop logica in...... ;) Maar een kleine boot hadden we.....Eentje met een motor van 10 pk. Net genoeg om stapvoets over de kreek te gaan,maar ongeschikt om de Westerschelde mee op te gaan. En deze kan op verschillende plekken op de kreek ingezet worden en op de Westerschelde heb je ook plekken om hem te water te laten.
Die andere kleine boot had je niet echt de ruimte om een paar duikers mee te nemen..... ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 13 december 2005, 21:24:17
Is bij de westerschelde geen dienst actief die daarin kan voorzien?
bijv. KNRM, reddingsbrigade, waterpolitie, rijkswaterstaat, sleper/berger ??
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

firemanr

• Gast
Reactie #65 Gepost op: 13 december 2005, 23:00:08
Is bij de westerschelde geen dienst actief die daarin kan voorzien?
bijv. KNRM, reddingsbrigade, waterpolitie, rijkswaterstaat, sleper/berger ??

Ja, maar geen duikers. Er kan wel een beroep gedaan worden op beroepsduikers, maar als je pech hebt, zijn die aan de onderkant van een schip aan het lassen in de haven van Antwerpen..... :-X
Het kanaal van Gent naar Terneuzen is tie natuurlijk ook inzetbaar.....helemaal vergeten die "plas"...... :-X :-X ;D

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #66 Gepost op: 15 december 2005, 22:02:39
Ik bedoelde ook meer om op te treden als transportmiddel en niet zozeer het leveren van duikers. Met een beetje gekluk ligt er bijvoorbeeld een boot van de rivierpolitie of RWS in de buurt, dan hoeft er niet op de HA met boot gewacht te worden (aannemende dat de duikwagen sneller tp is)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s