Overwegend mee eens..
Als
Instructeurs moet je de achtergrond van de wijzigingen redelijk kunnen doorgronden, dat betekend dat je niet passief wacht op wijzigingen van het Oranje Kruis en de Nederlandse Reanimatie Raad, maar dat je wel tijidig in de vakliteratuur stort En als instructeur weet je dus wat het ILCOR, AHA, ERC, NRR zijn. En je weet dat heer Koster een in de BLS groep van ERC zit namens Nederland en veel van Nederlandse Inbreng heeft ingebracht..
Je weet ook globaal te benoemen waarom de wetenschappelijke documenten vinden dat deze wijzigingen noodzakelijk zijn. En waar je de bron documenten kunt vinden en je bent in ieder geval free(web)member bij het ERC en je engels is bovengemiddeld.
Eens, Ja, maar je hoeft cursisten niet te overspoelen met alle achtergrond informatie.. Je kan heel veel informatie samenvatten. Voor
nieuwe cursisten moet je vertellen dat er onlangs wijzigingen in de richtlijnen zijn geweest, dat we nog vollop bezig zijn met de implementatie. Dat ze er rekening mee moeten houden dat ze straks 30:2 moeten reanimeren..
Bij
herhalingsgroepen, Kan je er wat uitgebreider bij stilstaan, maar hoef je ook niet in de diepte met de leerstof. Je kan volstaan met de belangrijkste reden van de 30 compressies is dat je de bloeddruk en de pompfunctie langer op pijl houd en de transport van zuurstof en voedingsstoffen een continuer karakter krijgen en daarom beter voor de patient zijn...
Het bloeddruk schematje op het bord krabbelen is vaak al voldoende om mensen het uitteleggen.