Jongen overlijdt na aanrijding met ambulance - Duiven 30-11-2005

Auteur Topic: Jongen overlijdt na aanrijding met ambulance - Duiven 30-11-2005  (gelezen 8083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 1 december 2005, 16:22:14
Het is onmogelijk en niet fair om te oordelen zonder alle feiten te kennen, dus ik waag me daar niet aan.
Wel een vraag: Is de norm "alleen stapvoets door rood met OGS" nu al van kracht in heel Nederland ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #11 Gepost op: 1 december 2005, 17:08:38
nee de brancherichtlijn is nog in beoordelingsfase en ligt onder vuur. ik meen zelfs dat hij voorlopig opgeschort is.


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #12 Gepost op: 4 december 2005, 12:14:58
Jongen overlijdt na ongeluk met ambulance

De 9-jarige jongen uit Duiven, die woensdagmiddag 30 november zwaar gewond raakte bij een ongeval op de Oostsingel in zijn woonplaats, is in de nacht van vrijdag op zaterdag in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen overleden.   :-\

De politie heeft het ongeval nog in onderzoek, en doet op dit moment geen verdere mededelingen.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Reactie #13 Gepost op: 5 december 2005, 10:57:03
Hoe er bij ons in Belgie niet meer ongevallen gebeuren met ambulances is niet verstaanbaar de andere bestuurders zijn zo onbeleefd en onverdraagzaam geworden dat ze met moeite nog eens aan de kant zouden gaan voor een ambu die in alarm rijd.Ook veel sterkte aan het betrokken Ambulancepersoneel.
Ambulancier ambulancedienst Turnhout


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2006, 13:33:12
OM gaat ambulance-bestuurder dagvaarden
 
Arnhem - Het Openbaar Ministerie heeft besloten een 31-jarige ambulancebestuurder te dagvaarden wegens het veroorzaken van een verkeersongeval in Duiven. Het ongeval gebeurde op 30 november 2005 op de kruising van de Oostsingel met de Broekstraat in Duiven. De ambulancebestuurder kwam in botsing met een personenauto waarin een 9-jarige jongen zat. De jongen overleed aan zijn verwondingen. De Verkeersongevallendienst heeft een uitgebreid onderzoek naar het ongeval gedaan en proces-verbaal opgemaakt. Naar aanleiding daarvan heeft het OM besloten om de zaak bij de rechter voor te leggen.

De verkeersongevallendienst heeft daarbij onderzocht wat alle betrokken ten tijde van de aanrijding, vanuit hun verschillende posities al dan niet hebben kunnen waarnemen. Verder werd onderzocht hoe hard de ambulance heeft gereden en of gebruik werd gemaakt van de optische- en geluidssignalen.

De bestuurder wordt het misdrijf, vermeld in artikel 6 van de Wegenverkeerswet ten laste gelegd. Daarin staat vermeld: Het als deelnemer aan het verkeer zich zodanig gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waarbij een ander wordt gedood.

Op 9 juni 2006 zal de zitting plaatsvinden bij de Meervoudige strafkamer bij de Rechtbank in Arnhem.
Nurse powerrrrr


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2006, 14:21:52
Muziek te hard, niet of nauwelijks spiegelen, gewoon niet opletten, en 'n veranderde mentaliteit ("de pot op met je herrie-ambulance, ik ga niet op zij want ik heb ook haast, ik heb de hele dag gewerkt en wil nu naar huis") enz enz enz....

Denk is na....

Bij het laatste ga je er vanuit dat ze de ambu die niet meer op tijd kon remmen gezien hebben en zich er desondanks voor hebben gegooid.

Als kamikaze piloten dus.

Ik acht dit in casu niet waarschijnlijk en een zeer negatieve gedachte, mogelijk voortkomend uit (begrijpelijke maar niet te rechtvaardigen) fustratie.

Henk