Jongen overlijdt na aanrijding met ambulance - Duiven 30-11-2005

Auteur Topic: Jongen overlijdt na aanrijding met ambulance - Duiven 30-11-2005  (gelezen 8088 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Jongen overlijdt na ongeluk met ambulance

DUIVEN - De 9-jarige jongen uit duiven die woensdagmiddag zwaargewond raakte bij een aanrijding met een ambulance en een auto in duiven, is in de nacht van vrijdag op zaterdag overleden. Hij lag in het radboudziekenhuis in Nijmegen.

 :-\ :-X :-\

Ambulance betrokken bij ernstig ongeval in Duiven

Duiven - Twee mensen zijn woensdagmiddag ernstig gewond geraakt bij een aanrijding tussen een ambulance en een personenauto in Duiven. Twee anderen mensen raakte licht gewond.

Het ongeluk gebeurde op de Oostsingel. De twee inzittende van de auto zijn overgebracht naar het ziekenhuis nadat het personeel van de traumahelikopter assistentie had verleend. De ambulance medewerkers raakte licht gewond. De ziekenwagen vervoerde op het moment van de aanrijding geen patiënt.

Hoe de aanrijding is veroorzaakt, is nog niet duidelijk. De toedracht van het ongeval wordt onderzocht.

Tekst: TV Gelderland

Foto´s: Edwin van Kempen







Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #1 Gepost op: 30 november 2005, 20:56:55
Flinke klapper geweest...

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #2 Gepost op: 30 november 2005, 22:53:10
Vanmiddag, 30 november, zijn omstreeks 15.15 uur een 39-jarige vrouw en haar 9-jarige zoon uit Duiven zwaargewond geraakt bij een botsing met een ambulance op de Oostsingel ter hoogte van de kruising Broekstraat. Gezien de aard van de verwondingen werd de jongen met een traumaheli vervoerd naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen. De vrouw werd overgebracht naar het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem. Het ambulancepersoneel raakte gewond en zij werden voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Zevenaar. Als gevolg van het ongeval werd de Oostsingel afgesloten. Dit heeft tot omstreeks 17.45 uur geduurd in verband met het sporenonderzoek en herstelwerkzaamheden. .

Het ongeluk gebeurde op de Oostsingel ter hoogte van de Broekstraat op het moment dat de personenauto, rijdend op de Broekstraat uit de richting Duiven rechtdoor overstak richting Giesbeek, en een ambulance, rijdend op de Oostsingel uit de richting Zevenaar op de kruising tegen elkaar botsten. De ambulance reed met geluid -en lichtsignalen aan en was op weg naar een onwelwording. Vermoedelijk heeft de bestuurster de ambulance niet gezien. De ambulancemedewerkers - die zelf lichtgewond raakten - verleenden nog eerste hulp aan de vrouw op de plaats van het ongeval. Al snel was een tweede en derde ambulance ter plaatse die de hulpverlening overnamen. De jongen in de personenauto raakte licht bekneld en werd door de brandweer bevrijd. De politie stelt een onderzoek in naar de exacte oorzaak van het ongeval.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 november 2005, 23:00:00
Als bestuurder van zo'n geel beestje krijg ik altijd de kriebels van dit soort verhalen.....

Sterke aan alle betrokkene.


miv

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2005, 04:35:26
natuurlijk sterkte, ik ben dan tevens beniewd, hoe het met het mogelijke slachtoffer, waar de ambu naar toe ging (onwelwording) is afgelopen. zou het misschien soms problemen kunnen geven dat mensen de muziek in de auto keihard aanzetten, en zo hard zijn die sirenes ook niet (zonder versneller).


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 december 2005, 05:33:04
zou het misschien soms problemen kunnen geven dat mensen de muziek in de auto keihard aanzetten, en zo hard zijn die sirenes ook niet (zonder versneller).

Muziek te hard, niet of nauwelijks spiegelen, gewoon niet opletten, en 'n veranderde mentaliteit ("de pot op met je herrie-ambulance, ik ga niet op zij want ik heb ook haast, ik heb de hele dag gewerkt en wil nu naar huis") enz enz enz....


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 1 december 2005, 08:33:15
Dit is inderdaad uitermatie vervelend voor de AHV-ers in het bijzonder de ACH.
Heel veel sterkte en ik hoop dat de so's het redelijk maken en weer op mogen knappen.

ACH in het bijzonder weten hoe weggebruikers kunnen zijn, maar laten we niet allerlei gissingen doen naar de oorzaak.

RAdeR


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #7 Gepost op: 1 december 2005, 11:12:27
Helaas gebeuren deze dingen nog steeds.....  

Mederwerkers van HVDGM veel sterkte! (en alle andere betrokkenen natuurlijk)
Nurse powerrrrr


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #8 Gepost op: 1 december 2005, 14:11:16
Ziet er idd niet zo fijn uit..


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #9 Gepost op: 1 december 2005, 14:11:54
sterkte
flappus  niet elke verandering is een verbetering