Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 367973 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 1 maart 2009, 23:15:28

Wat denken jullie hier van?
De Sig SP 2009.

Duitse "degelijkheid" ruimt het veld voor Zwitsers precisiewerk.

mijn gok: nee. Geen ambidextrous wapen. Iets wat een van de meest voorkomende klachten is bij de huidge P5. Ook een flexibele aanpassing van de grip is een must. Maar de SP2009 heeft volgensmij wel een kleinere grip meegeleverd toch?

Als we dan toch gaan gokken/dromen bij SIG, dan zal de P250 denk ik meer kans maken. Is simpeler, wel dubbelhandig bedienbaar en met verschillende gripformaten uit te rusten.

Ook een leuke zou zijn: de HK P30. Voldoet ook aan al deze eisen. Dus wie weet. P99 voldoet ook aan deze eisen, dus wie weet.
Glock LIJKT mij niet, maarja, wel goedkoop bewezen betrouwbaar, dus wie weet.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 1 maart 2009, 23:20:50
En voor de belasting betaler... wat kosten al deze wapens (+ holster + extra magazijn) allemaal? Ze zullen allemaal wel korting geven als je ze met een paar duizend aanschaft maar wat is nu de kale prijs en is dat een 'goede' prijs?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #102 Gepost op: 13 april 2009, 21:01:23
Glock zit niet meer in de race.

SIG zit er nog in, vermoedelijk samen met de Walther.

Over de prijzen:

Ik weet dat Heckler en Koch vrij recent ergens in Europa een order van 2.500 stuks heeft geleverd voor 350 Euro per stuk van een aangepaste versie van de HK P2000 9 x19.
Nu hebben we het hier over een order van meer dan 30.000 stuks dus denk dat je ongeveer aan dezelfde prijsklasse - zo niet goedkoper - moet denken.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #103 Gepost op: 13 april 2009, 21:47:27
nogmaals het zal mij aan mijn bips oxideren, zolang t maar werkt en minder storingsgevoelig als de huidige walther... voor de rest... boeien... mooi of niet... t is een stukje gereedschap...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Ron-Almere

• Gast
Reactie #104 Gepost op: 14 april 2009, 20:17:42
Maar tussen gereedschap en gereedschap zit een hoop verschil. Dan toch liever een goed stuk gereedschap.

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #105 Gepost op: 14 april 2009, 22:59:13
uiteraard ron... maar laten we het dan ook even over ibt hebben.......

sylvester1986

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 14 april 2009, 23:47:53
mijn gok: nee. Geen ambidextrous wapen. Iets wat een van de meest voorkomende klachten is bij de huidge P5. Ook een flexibele aanpassing van de grip is een must. Maar de SP2009 heeft volgensmij wel een kleinere grip meegeleverd toch?

Als we dan toch gaan gokken/dromen bij SIG, dan zal de P250 denk ik meer kans maken. Is simpeler, wel dubbelhandig bedienbaar en met verschillende gripformaten uit te rusten.

Ook een leuke zou zijn: de HK P30. Voldoet ook aan al deze eisen. Dus wie weet. P99 voldoet ook aan deze eisen, dus wie weet.
Glock LIJKT mij niet, maarja, wel goedkoop bewezen betrouwbaar, dus wie weet.

Deze is wel mooi en de P99 is ook een prachtig wapen, maja zolang het maar betrouwbaar is he.

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #107 Gepost op: 15 april 2009, 02:17:55
mooi, mooi, t moet functioneel zijn... dat is belangrijker...

ik zie wel wat ik over een paar jaar in mijn holster heb zitten...

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #108 Gepost op: 23 april 2009, 21:39:17
Je hoort zo hier en daar wel eens wat. Dit zijn - waarschijnlijk - de laatste 3 wapens die nu nog in de race zijn.

Heckler & Koch P30

Walther P99

Sig Sauer P250

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 23 april 2009, 22:10:16
Zie mijn post bovenaan de pagina ;)

de p250 op de plaat is trouwens wel de versie met een fullsize frame, ALS de p250 het wordt (als hij al in de selectie zit) zou het de sub-compact frame worden.