Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364758 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1030 Gepost op: 23 juni 2013, 03:31:48
Nee dat gaat er niet van komen. Puur voor de speciale diensten binnen de Nederlandse politie. Mocht je er dingen aan gaan hangen zul je ook een ander holster moeten gebruiken, net als nu bij de Glock het geval is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1031 Gepost op: 23 juni 2013, 13:39:23
Wellicht met de professionalisatie van de VAGs, dat deze er in de toekomst wel gebruik van gaan maken? *proefballonnetje*  ::)


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1032 Gepost op: 27 juni 2013, 23:22:49
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1175997 date=1371793945
Allen,

Ik zou het leuk vinden als collega's die met de Drie Daagse bezig zijn hun ervaringen hier met ons te delen.

Liefst een paar foto's als t kan en mag.

Ik ga 9 juli naar de Drie Daagse

En zijn er nog collega's met ervaringen, die ze hier mogen en kunnen delen....
"Waakzaam & Dienstbaar"


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1033 Gepost op: 6 juli 2013, 16:17:34
Heb een houdertje mogen leegschieten. Wat een fijn wapen!

- Bijzonder prettige richtmiddelen, veel nauwkeuriger (minder ruimte tussen de keep en korrel) dan de P5 en uiteraard lichtgevend.

- Zeer licht ! Het wapen is ongeveer even groot als de P5, maar een stuk lichter, licht zeer goed in balans.

- Bediening is simpel. Wel even wennen in vergelijking met de P5. Ik ben links handig en dan is de sledevangpal ineens aan de goede kant, anders! herlaad procedure is snel! Ook hier: wennen, maar wel heel simpel.

- trekker : wauw. licht en nauwkeurig! toppie. eerste stukje is loos, daarna hele korte trekkerweg met een lichte druk. voordeel is dat je zelf 'schrikt' van't schot waardoor je nauwkeuriger schiet.  Ik schoot no problemo de hele houder achter elkaar in de witte bol.


Opvallend:

- grotere terugslag, door hogere druk in de loop. Niet storend.
- lichte trilling in't wapen met de terugslag. Je voelt de veer als de slede terug schiet, schijnt te komen door de kunststof kast. Niet storend.
- ontspannen van't wapen. Tis in feite een double/single-action wapen zonder ontspanhefboom en met inwendige hamer. ontspannen gaat op een andere manier.

- Mooi holster, ziet er goed uit!


kan niet wachten totdat ik omgeschoold word :)


Morpheus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1034 Gepost op: 7 juli 2013, 10:39:46
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1178558 date=1372368169
En zijn er nog collega's met ervaringen, die ze hier mogen en kunnen delen....

Als het gaat over de meerdaagse van de opleiding, zit je in het verkeerde topic.
Enfin, elke academie heeft een andere invulling van de meerdaagse.

Mijn advies: Gewoon ervaren!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1035 Gepost op: 7 juli 2013, 10:54:25
Uuh, het gaat hier over de 3 daagse omscholing.... Niet over de weerbaarheidsdagen van de academie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1036 Gepost op: 8 juli 2013, 16:47:15
Nog 1 dag en dan mag ik eindelijk :D
"Waakzaam & Dienstbaar"


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1037 Gepost op: 10 juli 2013, 20:08:47
Allen,

Ik heb er nu twee dagen op zitten. Het is een fijn wapen. Nieuwer en het ziet er stoerder uit. Of het beter schiet, vast wel. Het werkt ff anders dus hoe langer je met de Walther P5 hebt geschoten cq getraind des te lastiger is de omscholing denk ik.

Werking vh normale holster is bijna gelijk aan het huidige Safariland holster. Het verdekte holster is top en echte aanvulling tbv het werk als je in burger dienst hebt.
Patroonhoudertas is verstelbaar, maar wel veel dikker.
Mbt alle drie de middelen; het is alleen nog maar kunststof zonder leerlaagje. Hierdoor denk je in het begin dat het heel goedkoop is en van slechte kwaliteit is, maar dat is niet juist.
De gekozen merken, Radar en Vega zijn echte A merken.

Ook is de kastgroep vd Walther P99Q NL hoofdzakelijk van kunstof, ook dat lijkt kwalitatief slechter. Maar dat is ook niet zo. Het wapen is ook niet lichter. Dit komt door de patroonhouder, deze heeft nu 15 patronen ipv 8 patronen.

Laatste puntje als je handen gaan zweten dan is de greep glad. Er zit geen rubber meer op. Misschien verandert dit nog in de toekomst.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1038 Gepost op: 10 juli 2013, 20:35:09
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1182400 date=1373479727
Patroonhoudertas is verstelbaar, maar wel veel dikker.
Dat het dikker is heb ik nog niet gemerkt. Wat ik wel lekker vind is dat hij standaard hoger staat dan de vorige houdertas. Had met de vorige nog wel eens last dat met het zitten deze omhoog gedrukt werd, nu geen last meer van
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1182400 date=1373479727
Laatste puntje als je handen gaan zweten dan is de greep glad. Er zit geen rubber meer op. Misschien verandert dit nog in de toekomst.
Heb met de hittegolf geschoten waarbij ik toch aardig klamme handen had, maar had er minder last mee dan met de P5. Mogelijk dat het er ook mee te maken heeft dat het wapen nu meer opgesloten in de handen ligt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1039 Gepost op: 10 juli 2013, 21:12:55
Pff, wij zijn stoere politiemannen. Hebben wij ooit zweethandjes?  >:D 0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.