Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 368923 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #1160 Gepost op: 13 december 2013, 01:37:06
Tijdens omscholing ook oefenen met #verdekt holster. Geen dagelijkse kost  voor bereden politie...  ^bdh pic.twitter.com/ZAWyD86dzo

Omscholing begonnen dag #wp5 hallo #p99Q ^bdh pic.twitter.com/UUaEKw8077
That's just the way it is.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1161 Gepost op: 29 december 2013, 13:06:37
Weet er iemand of er op de nieuwe P99 een mogelijkheid is tot de bevestiging van een veiligheidskoort ?
Motorrijders en anderen die een grotere kans hadden op ''verlies'' kregen op de P5 een haakje/ring en een koord aan het koppel zodat het wapen aan het koppel vast zat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1162 Gepost op: 29 december 2013, 13:19:04
Citaat van: Jerommeke link=msg=1232163 date=1388318797
Weet er iemand of er op de nieuwe P99 een mogelijkheid is tot de bevestiging van een veiligheidskoort ?
Motorrijders en anderen die een grotere kans hadden op ''verlies'' kregen op de P5 een haakje/ring en een koord aan het koppel zodat het wapen aan het koppel vast zat.
Onder op de greep zit een pin welke het achterste handvat vergrendeld. Hier zit een sleuf (zoals je bij sommige telefoons ziet) waar een koord door heen kan. Echter wat ik begrepen heb is dat het normale holster vergeleken met het vorige holster beter het wapen grijpt waardoor de kans op uitvallen minder is. Alleen bij het burger holster zit het losser en minder stevig vast.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1163 Gepost op: 29 december 2013, 13:21:18
Ja het is mogelijk, maar je kunt de holsters zo verstellen dat je vuurwapen er goed strak in zit. Stuk beter dan het oude holster van de p5.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #1164 Gepost op: 29 december 2013, 13:24:40
Citaat van: Jerommeke link=msg=1232163 date=1388318797

Ja die is er.IBT gaf aan dat wij het in ieder geval niet kregen, maar de optie bestaat dus wel.

Ik heb echter nog nooit iemand met een koort gezien aan de oude Walther, bij de KMAR echter wel.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1165 Gepost op: 29 december 2013, 13:26:26
Citaat van: Carv link=msg=1232166 date=1388319880
Ja die is er.IBT gaf aan dat wij het in ieder geval niet kregen, maar de optie bestaat dus wel.

Ik heb echter nog nooit iemand met een koort gezien aan de oude Walther, bij de KMAR echter wel.
Bij het holster voor de safariland heb ik diverse agenten met koord gezien. Met de intreding van safariland is het een stuk verminderd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1166 Gepost op: 29 december 2013, 13:54:18
Citaat van: Carv link=msg=1232166 date=1388319880

Er zijn bij ons(020) nog genoeg motorrijders en ruiters die hem gebruiken.

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #1167 Gepost op: 29 december 2013, 14:48:47
Hier in de eenheid rijden velen met het koord aan de WP5. Op de P99 weet ik het niet. Alleen BB en nieuwe studenten hebben momenteel de P99. Ik zal er eens op letten.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1168 Gepost op: 30 december 2013, 10:43:56
Er kan gewoon een koord aan. Bij evenementen doe ik dat ook, heb al een x gehad dat in een meute iemand mijn wapen probeerde (af) te pakken, het holster hadden ze al open. Sindsdien dat koord eraan bij evenementen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1169 Gepost op: 30 december 2013, 13:12:52
Grappig, dat is volgens IBT namelijk de reden dat wij geen koord mogen dragen. Je beperkt je zelf in je schietruimte, dus het koord moet redelijk lang zijn. Mocht iemand je wapen te pakken krijgen, kan hij nergens heen en krijg je vlakbij je lichaam een strijd om het wapen. Als hij dan niet perongeluk al af gaat (schrik, stoeien) ben jij nog een prima doelwit ook, je kunt namelijk nergens meer naartoe want je zit vast aan het koord.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.