Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364715 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1180 Gepost op: 17 januari 2014, 21:30:15
Citaat van: Hammie link=msg=1235641 date=1389297321
De drie dagen achter de rug! Wat een GEWELDIG wapen  O0  O0  O0 mikpunt is treftpunt, echt super!! Drie dagen lekker aan het knallen geweest  ;D

Goed om te lezen. Ik heb in mijn directe omgeving nog geen enkel negatief geluid over schieteigenschappen gehoord. Betekent dat wij, de testers, het goed gedaan hebben. Alleen op de kolf is wat kritiek. Men vindt deze ondanks de ribbels wel wat glad. Zeker als je vochtige handen hebt. Ik heb al fietsbanden om de kolf gezien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1181 Gepost op: 17 januari 2014, 22:34:12
Was al iets wat mij bevreemde.

De zog. checkering op bijvoorbeeld de Glock gen 4 is veel dieper (puntjes). Die Oostenrijkers hebben meer de nadruk gelegd op het praktische en bij Watlher moest het er kennelijk mooi uitzien.

Gemiste kans.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1182 Gepost op: 17 januari 2014, 23:59:39
Citaat van: MartinJ link=msg=1237715 date=1389990615
Alleen op de kolf is wat kritiek. Men vindt deze ondanks de ribbels wel wat glad. Zeker als je vochtige handen hebt. Ik heb al fietsbanden om de kolf gezien.
Ik heb met beide wapens mogen schieten terwijl ik toch aardig vochtige handen had (beide opleidingen waren tijdens erg warme dagen) en vond de P99 beter in de hand blijven liggen dan den P5. Dit omdat je bij de P99 wel vingergrepen hebt, terwijl deze bij de P5 afwezig waren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1183 Gepost op: 18 januari 2014, 16:21:25
Citaat van: MartinJ link=msg=1237715 date=1389990615
Goed om te lezen. Ik heb in mijn directe omgeving nog geen enkel negatief geluid over schieteigenschappen gehoord. Betekent dat wij, de testers, het goed gedaan hebben. Alleen op de kolf is wat kritiek. Men vindt deze ondanks de ribbels wel wat glad. Zeker als je vochtige handen hebt. Ik heb al fietsbanden om de kolf gezien.

Ik reken (hoop) er eigenlijk wel een beetje op dat er t.z.t. wel een rubber grip beschikbaar komt zoals de laatste jaren bij de P5 het geval was.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1184 Gepost op: 18 januari 2014, 17:12:05
Citaat van: MartinJ link=msg=1237715 date=1389990615
Goed om te lezen. Ik heb in mijn directe omgeving nog geen enkel negatief geluid over schieteigenschappen gehoord. Betekent dat wij, de testers, het goed gedaan hebben. Alleen op de kolf is wat kritiek. Men vindt deze ondanks de ribbels wel wat glad. Zeker als je vochtige handen hebt. Ik heb al fietsbanden om de kolf gezien.

Ik vergelijking met dat oude stuk Duitse staal van omgesmolten Tijgertank waar ze Rusland nog mee zijn binnen gevallen is elk modern wapen een verbetering  ^-^ O0.. Man, man, man.. word tijd dat ik omgeschoold ga worden :-X


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #1185 Gepost op: 18 januari 2014, 17:13:31
Heb er in de drie dagen geen last van gehad en hoevaak sta je in de praktijk een half uur in de brandende zon met je wapen in de hand?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1186 Gepost op: 18 januari 2014, 17:55:05
Citaat van: HAVP link=msg=1237848 date=1390058485
Ik reken (hoop) er eigenlijk wel een beetje op dat er t.z.t. wel een rubber grip beschikbaar komt zoals de laatste jaren bij de P5 het geval was.

Wordt zeuren.
De rubberen grip van de walther p5 is uitwisselbaar, die van de walther p99q is dat - afgezien van de greepstukken die dezelfde checkering hebben - niet.

Alternatief. Plakken met z'n alle.

http://talongungrips.com/grips/walther/p99.html


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #1187 Gepost op: 18 januari 2014, 17:56:34
en voor de dames tegen een kleine meerprijs ook in het roze verkrijgbaar  :-*
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1188 Gepost op: 18 januari 2014, 19:47:32
Citaat van: Diamondback link=msg=1237860 date=1390064105
Wordt zeuren.
De rubberen grip van de walther p5 is uitwisselbaar, die van de walther p99q is dat - afgezien van de greepstukken die dezelfde checkering hebben - niet.

Alternatief. Plakken met z'n alle.

http://talongungrips.com/grips/walther/p99.html

Nou, ik ben benieuwd. Van de week mag ik 3 dagen op omscholing. Misschien dat ik er dan iets van vind.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1189 Gepost op: 19 januari 2014, 09:14:13
Nog een mogelijkheid om de grip te verbeteren:

Handall Full Size Grip Sleeve, Walther P-38, P-88, P-99

http://www.hoguestore.com/index.php?main_page=product_info&cPath=114&products_id=146
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.