Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 367932 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #1220 Gepost op: 26 januari 2014, 14:14:53
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je uiteraard eerst bij je kledingcontactpersoon hebt aangegeven wat t probleem is en je gevraagd hebt om een van rijkswege verstrekte adapterplaat...

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1221 Gepost op: 26 januari 2014, 15:41:58
Citaat van: PatrickSP link=msg=1239691 date=1390742093
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je uiteraard eerst bij je kledingcontactpersoon hebt aangegeven wat t probleem is en je gevraagd hebt om een van rijkswege verstrekte adapterplaat...

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je het tegen mij heb. Ik wordt eind van het jaar misschien omgeschoold en anders dus volgend jaar. Er lopen bij ons diverse collega's rond met een verkorte plaat. Vanuit IBT is alleen gezegd zolang het holster maar blijft werken zoals hij is verstrekt. Dus de door mij prive aangeschafte platen veranderen de werking van het holster niet.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #1222 Gepost op: 26 januari 2014, 16:06:15
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1239722 date=1390747318
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je het tegen mij heb. Ik wordt eind van het jaar misschien omgeschoold en anders dus volgend jaar. Er lopen bij ons diverse collega's rond met een verkorte plaat. Vanuit IBT is alleen gezegd zolang het holster maar blijft werken zoals hij is verstrekt. Dus de door mij prive aangeschafte platen veranderen de werking van het holster niet.

Als je de platen hebt ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het er uit ziet als het holster er op zit.

Na 3 dagen omscholing en 2 noodhulpdiensten ben ik wel tevreden over het holster. Ik vind hem degelijker aanvoelen dan die van de WP5 en de P99 valt er ook precies goed in.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #1223 Gepost op: 26 januari 2014, 19:30:52
Citaat van: PatrickSP link=msg=1239691 date=1390742093

Gemakshalve zit je er dan helemaal naast. Met 22 dienstjaren weet ik inmiddels wel hoe zulks een afdeling opereert, namelijk een enkele vraag is geen vraag. Pas wanneer er hele volksstammen met dezelfde vraag komen gaat men wellicht een keer in beweging komen. Of te wel, ik kan wachten tot ik een ons weeg met als gevolg dat ik met pijn in mijn dijbeen loop, of ik investeer een paar euro en heb geen pijn meer in mijn dijbeen, lastige keuze niet ? En of ik het holster nu 5 of 10 centimeter onder de gordel draag, aan de werking van het holster veranderd er daardoor niets.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #1224 Gepost op: 26 januari 2014, 19:33:45
Citaat van: HAVP link=msg=1239737 date=1390748775
Als je de platen hebt ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het er uit ziet als het holster er op zit.

Na 3 dagen omscholing en 2 noodhulpdiensten ben ik wel tevreden over het holster. Ik vind hem degelijker aanvoelen dan die van de WP5 en de P99 valt er ook precies goed in.

Niet veel anders dan wanneer het op de plaat zit waarmee het holster wordt geleverd. Bij de een draag je hem hoger en bij de ander lager aan de koppel. En als geruststelling kan ik je meegeven dat wanneer je hem op de korte plaat monteert (waardoor het holster hoger komt te zitten dan op de plaat waarmee ie geleverd wordt) het voor degene die er tegenaan kijkt nauwelijks opvalt dat het holster hoger zit.

Lawman

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1225 Gepost op: 26 januari 2014, 22:02:35
@7131
Ik heb contact gehad met Don Myers van tractiongrips, de reden van de hoge verzendkosten is dat ze te maken hadden met oplichters die claimen dat ze een bestelling nooit hebben gehad. Daarom verstuurt hij nu met een dure verzendservice met een track & trace service. Met bestellingen uit NL heeft hij nooit problemen gehad en hij gaat kijken of hier een technische oplossing voor mogelijk is. Tot die tijd kunnen Nederlandse politiefunctionarissen hem gewoon een mail sturen, sales@tractiongrips.com met hun bestelling. Je krijgt dan een paypal betalingsverzoek terug met de normale kostprijs plus $ 2,- verzendkosten. Ben benieuwd naar de ervaringen, ik ben er in ieder geval erg tevreden over tot nu toe.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #1226 Gepost op: 26 januari 2014, 22:06:21
Citaat van: Lawman link=msg=1239965 date=1390770155
@7131
Ik heb contact gehad met Don Myers van tractiongrips, de reden van de hoge verzendkosten is dat ze te maken hadden met oplichters die claimen dat ze een bestelling nooit hebben gehad. Daarom verstuurt hij nu met een dure verzendservice met een track & trace service. Met bestellingen uit NL heeft hij nooit problemen gehad en hij gaat kijken of hier een technische oplossing voor mogelijk is. Tot die tijd kunnen Nederlandse politiefunctionarissen hem gewoon een mail sturen, sales@tractiongrips.com met hun bestelling. Je krijgt dan een paypal betalingsverzoek terug met de normale kostprijs plus $ 2,- verzendkosten. Ben benieuwd naar de ervaringen, ik ben er in ieder geval erg tevreden over tot nu toe.

O0

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1227 Gepost op: 26 januari 2014, 22:22:15
Citaat van: 7131 link=msg=1239869 date=1390761052
En of ik het holster nu 5 of 10 centimeter onder de gordel draag, aan de werking van het holster veranderd er daardoor niets.

Het is dan wel iets meer dan 5 of 10 centimeter, maar nu de BraTra - Amsterdam ivm werken op hoogte en de daarbij te dragen gordel een beenholster krijgt moeten ze ieder jaar een extra schiettoets gaan doen met dit holster om geoefend te zijn hierin. Anders mag het niet gebruikt worden.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1228 Gepost op: 26 januari 2014, 22:38:37
Citaat van: TDMdR link=msg=1239985 date=1390771335
Het is dan wel iets meer dan 5 of 10 centimeter, maar nu de BraTra - Amsterdam ivm werken op hoogte en de daarbij te dragen gordel een beenholster krijgt moeten ze ieder jaar een extra schiettoets gaan doen met dit holster om geoefend te zijn hierin. Anders mag het niet gebruikt worden.

Dat heeft te maken omdat je een ''andere'' schiethouding / beweging / handeling moet doen om het wapen te trekken.
Zelfde geldt voor het verdekte holster (en de reden waarom nu hele korpsen het oude burgerholster verboden hebben).

Ik vraag me af of het korps veranderingen aan het door VTSPN geleverde holster op prijs stelt. Zolang het allemaal goed gaat is er geen haan die er naar kraait, maar als jij je wapen verliest doordat er iets afbreekt en er blijkt later dat je zelf wijzigingen hebt aangebracht aan het holster wat door de dienst is verstrekt, dan zou dat zomaar eens ernstig plichtsverzuim kunnen opleveren (en dan hoeft de door jouw aangebrachte wijziging niet eens van invloed te zijn op het verliezen van....)
Misschien zie ik beren op de weg, maar als het korps de schuld (van bijv. een massale productiefout) in de schoenen kan leggen van een individuele diender (die zelf aan het holster heeft geklooit) dan moet je dat risico al niet willen lopen lijkt mij.
Ik zou hem even bij de afdeling IBT neerleggen van je district... Dan heb je het in ieder geval nagevraagd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #1229 Gepost op: 27 januari 2014, 11:04:33
Citaat van: TDMdR link=msg=1239985 date=1390771335

Ben dan benieuwd of het beenholster dan ook goed gedragen word in plaats van ( wat je vaak ziet ) tot bij de knie. Zag laatst een IBT docent met een beenholster lopen (AT trouwens ook geen uitzonering) .. pffff tranen in me ogen  :'(