Het is dan wel iets meer dan 5 of 10 centimeter, maar nu de BraTra - Amsterdam ivm werken op hoogte en de daarbij te dragen gordel een beenholster krijgt moeten ze ieder jaar een extra schiettoets gaan doen met dit holster om geoefend te zijn hierin. Anders mag het niet gebruikt worden.
Dat heeft te maken omdat je een ''andere'' schiethouding / beweging / handeling moet doen om het wapen te trekken.
Zelfde geldt voor het verdekte holster (en de reden waarom nu hele korpsen het oude burgerholster verboden hebben).
Ik vraag me af of het korps veranderingen aan het door VTSPN geleverde holster op prijs stelt. Zolang het allemaal goed gaat is er geen haan die er naar kraait, maar als jij je wapen verliest doordat er iets afbreekt en er blijkt later dat je zelf wijzigingen hebt aangebracht aan het holster wat door de dienst is verstrekt, dan zou dat zomaar eens ernstig plichtsverzuim kunnen opleveren (en dan hoeft de door jouw aangebrachte wijziging niet eens van invloed te zijn op het verliezen van....)
Misschien zie ik beren op de weg, maar als het korps de schuld (van bijv. een massale productiefout) in de schoenen kan leggen van een individuele diender (die zelf aan het holster heeft geklooit) dan moet je dat risico al niet willen lopen lijkt mij.
Ik zou hem even bij de afdeling IBT neerleggen van je district... Dan heb je het in ieder geval nagevraagd