Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 358582 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #1250 Gepost op: 6 mei 2014, 17:30:48
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1265282 date=1399390097
Heb je dan ook de L greep er opzitten? Zelf heb ik er geen last van, maar dat komt ook (volgens mijn instructeur) dat ik het oude wapen al op de nieuwe manier heb leren vasthouden waardoor ik eigenlijk al direct de goede greep had

Ja klopt. Ik heb er een L op zitten en ik moet zeggen dat het ook niet vaak gebeurd hoor. maar als je een dag aan het knallen bent dan valt dat gewoon op. Zo train je ook nog eens je storingsreactie/ snelle houderwissel dus alles heeft zijn voordeel haha.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1251 Gepost op: 6 mei 2014, 20:11:21
Voor 2 weken geleden bij de wedstrijd Almelo-AJAX liepen collega's van de politie Almelo/Twente met een beenholster. Dit mocht van hun IBT instructeurs. Onder het mom van zolang er niks veranderd aan de werking van het holster en wapen, ga je gang.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #1252 Gepost op: 6 mei 2014, 20:54:53
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1265327 date=1399399881
Voor 2 weken geleden bij de wedstrijd Almelo-AJAX liepen collega's van de politie Almelo/Twente met een beenholster. Dit mocht van hun IBT instructeurs. Onder het mom van zolang er niks veranderd aan de werking van het holster en wapen, ga je gang.

Dat zou ik nog liever hebben maar ik weet niet of ze dat bij ons zouden accepteren.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1253 Gepost op: 6 mei 2014, 21:01:36
Citaat van: ReinierNH link=msg=1265354 date=1399402493
Dat zou ik nog liever hebben maar ik weet niet of ze dat bij ons zouden accepteren.

Leg de vraag aan de instructeur voor. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Onze IBT zegt ook zolang er niks veranderd aan de werking van het holster/wapen.
Wij(DCIV) krijgen bij de omscholing ook een verkorte en verlengde plaat.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #1254 Gepost op: 6 mei 2014, 21:14:41
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1265359 date=1399402896
Leg de vraag aan de instructeur voor. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Onze IBT zegt ook zolang er niks veranderd aan de werking van het holster/wapen.
Wij(DCIV) krijgen bij de omscholing ook een verkorte en verlengde plaat.

Zal het eens navragen inderdaad, zo ben ik ook aan de plaat en een extra holster gekomen tenslotte.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1255 Gepost op: 6 mei 2014, 23:12:17
Ik mag me gelukkig prijzen met 4 holsters inmiddels:
- Standaardholster
- Verlengde plaat voor de motor
- Verkorte plaat voor in de auto
- Beenholster voor de BraTra

Van deze vier ben ik het meest te spreken over het beenholster. Het zit het prettigst en de manier van het wapen trekken vind ik het meest natuurlijk. Ook al wat sprintjes mee getrokken en in tegenstelling tot wat ik verwachtte was dit eigenlijk prettiger. Met het wapen op de heup is al het gewicht op 1 plaats gecentreerd en loopt het nogal vervelend hard. Bij het wapen op het been wordt een gedeelte van het gewicht verplaatst en rent het makkelijker. Alles valt of staat wel met het goed afstellen van de banden.

Een nadeel wat ik merkte bij het intrainen was het trekken in de auto en dan (als rechtshandige) vooral als passagier. Je hebt te weinig ruimte om te trekken. Maar dat is een situatie die voor mij bij BraTra inzetten niet voorkomt, ben geen commandant.

Wij moesten wel een training volgen en dit 1 keer per jaar herhalen voor het beenholster, ondanks dat het holster hetzelfde is, alleen de draagwijze verschilt. Het gerucht gaat inmiddels dat op termijn alle ME'ers naar het beenholster gaan. Hier heb ik nog geen bevestiging van gehoord. Wel is er nogal wat te doen geweest over wanneer wel en niet het beenholster gedragen mag worden. Omdat het gekomen is vanwege het werken op hoogte was het eerst zo dat het holster alleen dan gedragen mocht worden. Door de IBT docenten is toen gezegd dat het dan te weinig een gewoonte zou zijn om het wapen op die manier te trekken. Zij zeggen: ME pak is beenholster, dat kun je intrainen. De typisch Nederlandse polderoplossing is nu: Inzet als BraTra is beenholster, als gewoon manschap en bij RBE is gewoon holster.

de lange plaat is op de motor iets prettiger, de jas drukt minder op het holster. De korte plaat is in de kuipstoelen van de Volvo en Golf GTI ook iets prettiger omdat je iets meer ruimte hebt bij je heup, maar niet veel. Vergelijk het met de oude holsters, daar waren ook verschillende platen voor.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1256 Gepost op: 5 oktober 2014, 23:46:24
Vraag:

Hebben jullie nog steeds de koninklijke kogel?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1257 Gepost op: 6 oktober 2014, 00:22:55
Ja.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1258 Gepost op: 6 oktober 2014, 00:37:08
Iemand bekend of er voor het verdekte holster ook andere riem-houders/lussen/hoehetendiedingen te verkrijgen zijn? Het verdekte holster past, met de standaard gemonteerde riemgaten, niet op een koppelriem  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1259 Gepost op: 6 oktober 2014, 08:31:30
Citaat van: Jerommeke link=msg=1300405 date=1412548628
Iemand bekend of er voor het verdekte holster ook andere riem-houders/lussen/hoehetendiedingen te verkrijgen zijn? Het verdekte holster past, met de standaard gemonteerde riemgaten, niet op een koppelriem  :(

Wellicht dat de importeur je iets meer kan vertellen: http://www.tsagency.nl/
Of anders een van deze twee: http://firstcarecompany.nl/
                                            http://www.medesignandsafety.nl/