Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364638 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1260 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:17:37
Citaat van: Jerommeke link=msg=1300405 date=1412548628
Iemand bekend of er voor het verdekte holster ook andere riem-houders/lussen/hoehetendiedingen te verkrijgen zijn? Het verdekte holster past, met de standaard gemonteerde riemgaten, niet op een koppelriem  :(

Klopt, want een koppelriem past als het goed is niet op je burger broek. Hij past wel op de binnenriem van je koppel (klitteband riem) en natuurlijk op de reguliere burger riemen.
Het is dus niet de bedoeling om een koppel te dragen, met het burgerholster erop. Ik zie daar de meerwaarde ook niet van in, dan kun je net zo goed je reguliere holster eraan laten zitten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1261 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:30:26
Die gaten zijn ook veel te klein. Ik krijg het burgerholster met geen mogelijkheid op een van mijn gewone riemen, de gaten zijn gewoon veel te klein. En het binnen koppel past wel, maar ik durf daar niet op te vertrouwen of die blijft zitten.

Gebruik het burgerholster alleen voor vervoer in een tas, werk toch eigenlijk nooit in burger.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1262 Gepost op: 6 oktober 2014, 13:10:35
Citaat van: TDMdR link=msg=1300454 date=1412591426
Die gaten zijn ook veel te klein. Ik krijg het burgerholster met geen mogelijkheid op een van mijn gewone riemen, de gaten zijn gewoon veel te klein. En het binnen koppel past wel, maar ik durf daar niet op te vertrouwen of die blijft zitten.

Hier dezelfde ervaring.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1263 Gepost op: 6 oktober 2014, 15:31:57
http://www.tsagency.nl/index.php/catalog/product/gallery/id/90/image/304/

Zie daar, een riemlus die qua (iig vwb de riemhoogte) ruimte verstelbaar is en dus eventueel toepasbaar zou kunnen zijn op een koppel van 5 cm hoog.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1264 Gepost op: 6 oktober 2014, 16:34:37
Hmm dan zal ik wel dunne riemen hebben, nog nooit problemen mee gehad. Maar als tip: de binnenriem van je buitenkoppel gebruiken, daar past ie perfect omheen!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jumme

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #1265 Gepost op: 6 oktober 2014, 21:19:38
Goedenavond,

Extra brede lussen, welke ook passen op de koppel en wat bredere burgerriemen, zijn als accessoire te krijgen..Deze lussen zijn via een verstelbare schuif aanpasbaar aan de breedte van de riem..
De nieuwere levering holsters zijn overigens standaard voorzien van deze lussen!

Groet jumme


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1266 Gepost op: 6 oktober 2014, 22:07:31
Welkom! TSA medewerker??


Jumme

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #1267 Gepost op: 6 oktober 2014, 22:30:14
 Bedankt! ;D ha ha nee hoor, zijn gewoon via Apeldoorn te krijgen..


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1268 Gepost op: 31 maart 2016, 21:11:22
Extra onderhoud dienstwapen politie
Laatste update:
31-03-2016 | 19:40

Den Haag - Drie jaar na het in gebruik nemen van het nieuwe dienstwapen van de politie, de Walther P99Q-NL, is besloten aan alle wapens extra onderhoud te plegen. Tijdens trainingsomstandigheden zijn vier punten zichtbaar geworden die vragen om technische aanpassingen. De aanpassingen zullen plaats gaan vinden tijdens de reguliere onderhoudsbeurten.

Een pistool is een mechanisch instrument met heel veel kleine onderdelen. Ondanks zeer nauwkeurig en uitgebreid testen kan elk vuurwapen een keer storing opleveren. Tijdens de beroepstrainingen leren politieagenten hoe ze zo’n storing kunnen verhelpen, maar het is natuurlijk zaak om ze op voorhand zoveel mogelijk uit te sluiten. De politie neemt het zekere voor het onzekere voor de veiligheid van haar medewerkers en omstanders.

De leverancier heeft de gesignaleerde knelpunten onderzocht en oplossingen aangedragen. Besloten is om het normale jaarlijkse wapenonderhoud te benutten om de betrokken onderdelen in alle wapens te vervangen. Deze uitgebreide onderhoudsbeurt duurt ongeveer dertig minuten per wapen. Om te zorgen dat alle wapens binnen een jaar zijn nagekeken, worden mogelijk extra controles ingelast. Hiervoor zijn extra wapentechnici beschikbaar gesteld. Voor politieagenten is een informatiepunt ingesteld waar ze met vragen terecht kunnen.

De genoemde knelpunten zijn tijdens trainingssituaties opgemerkt. Buiten trainingsomstandigheden zijn ze nooit opgetreden. Het foutpercentage dat daar geconstateerd werd, ligt lager dan één procent. In totaal zijn bij de politie 49.000 vuurwapens in gebruik.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/maart/31/extra-onderhoud-dienstwapen-politie.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1269 Gepost op: 1 april 2016, 12:16:41
Ook bekend welke punten?

Ik maak hem om de 2 weken schoon, schilt wel.
Groeten,  Tazbrw