Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364720 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #160 Gepost op: 2 september 2009, 01:33:06


Mozeskriebel.... hoe ver moet een mensch niet zoeken...? Nog effe en de miljoenennota is in te zien bij geenstijl.nl


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #161 Gepost op: 2 september 2009, 09:00:38
hehehe...ja idd alleen op flitsservice was hij nog openbaar in te zien. Toen de aanbesteding nog liep kon je hem ook gewoon openbaar opvragen (via de europese aanbesteding). Nu deze gesloten is kan dat niet meer.

Maar dit is weldegelijk het bestek met de juiste eisen!

Op basis van het bestek blijf ik nogsteeds volhouden:

- Walther P99 DAO (al bestaat hier de trekker ook uit 2 delen en valt dus officieel gezien buiten het bestek)
- Sig Sauer P250
- H&K P30 of P2000

Dit zijn de meest logische keuzes, zijn nog genoeg andere opties (oa S&W ed.) maar betwijfel of die zich hebben ingeschreven. Misschien hebben de wapenbroeders nog andere suggesties? Ik heb het gevoel dat het de HK P30 gaat worden omdat deze letterlijk aan ALLE eisen en wensen af fabriek voldoet (oa. geladen kamer indicator in oranje, en leeg magazijn indicator in oranje, af fabriek de optie voor een RFID chip, ed.) De Sig is echt een prima wapen maar ik denk dat het uitwisselen van de complete wapenkasten (S, M, L) een te dure optie is voor onze overheid. De P99 DAO zoals ik zei valt eigenlijk buiten het bestek omdat de trekker uit 2 delen bestaat, weet niet of ze hier zo zwaar aan tillen, want het blijft natuurlijk een uitstekend wapen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #162 Gepost op: 2 september 2009, 09:41:38
Zie nu ook dat de PX4 Storm niet alleen met een veiligheidspal te krijgen is, dus dat zou evt ook nog een optie kunnen zijn. Heb hem voor de rest nog niet naast de eisen gelegd, weet te weinig van dat wapen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #163 Gepost op: 3 september 2009, 00:54:10
Iedereen met een distribiteur in europa kan in principe inschrijven. Dus ook Smith & Wesson. Dan zou je kunnen denken aan de M&P serie; ware het niet dat ook zij last hebben van de eis dat de trekker niet uit meerdere delen mag bestaan. Ook daar zit een trekkerveiligheid op.

Over de Beretta kan ik effe niks zinnigs zeggen. Staat ook niet echt in de picture bij de broeders. Jouw lijstje is het wel zo'n beetje.

Als ik moet gokken staat Heckler & Koch nu op 1 met de P30. De Sig Sauer P250 zit daar kort achter en daarna pas de Walther.

Let op; aangezien we het hier hebben over het NNPP zal het dus wel weer de Glock worden.  ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #164 Gepost op: 3 september 2009, 01:01:34
wat zou de achterliggende motivatie zijn voor een trekker uit een deel?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #165 Gepost op: 3 september 2009, 01:32:36
Niet geschikt voor een tweede schot onder stress? Angst op een storing?

Geen idee...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #166 Gepost op: 3 september 2009, 01:47:04
Kan je misschien wat uitleg geven over zo'n trekker? Wat doet deze trekker precies wel/niet en welke kansen / onmogelijk krijg je daardoor?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #167 Gepost op: 3 september 2009, 01:56:42
Ik ga effe schaamteloos knippen en plakken vanaf de Glock-papers, omdat ik mijn bed hoor roepen. Ik hoop dat jullie Engels een beetje up-to-date is:

Safe-Action Trigger System
     The topic of endless debate, ridicule, and confusion, the Glock Safe-Action system is neither single-action (SA) nor double-action (DA).

     The Glock, unlike most centerfire handguns, does not have a hammer which is dropped to push a firing pin when the trigger is pulled.  Instead, the Glock has a striker which is completely enclosed within the slide.  Whenever a round is in the chamber, the striker is partially retracted under tension.  There isn't enough tension to fire the gun if for some reason the striker were forced forward from this position.

     When the shooter pulls the trigger, the striker is retracted the rest of the way to full tension, wherefrom it can fire the gun.  Because the trigger action needs only retract the striker part way, the trigger stroke is shorter and lighter than traditional DA designs.

     The biggest advantage of the Safe Action system is that the trigger pull is consistent from shot to shot.  Unlike DA/SA guns which fire their first shot with a long, heavy DA stroke and subsequent shots with lighter, shorter strokes, the Glock pull never changes.  Glocks come standard with 5½ pound triggers, but a certified armorer can increase it to 8 or 11 pounds.  There is also a 3½ pound trigger option available on certain competition models and from aftermarket retailers such as Glockmeister.  SA and DAO (double-action only) guns share this feature, but SA guns require the shooter to disengage a safety switch before firing, and DAO guns have significantly heavier trigger pulls (9 pounds or more).

     The end result of the Glock Safe Action is a light, short, consistent trigger stroke which nevertheless needs to overcome the small resistance of compressing the firing pin spring fully.  That's why I refer to Safe Action as "single-action on the street and DAO in the courtroom."

Bron: http://www.f-r-i.com/glock/misc/overview.htm


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #168 Gepost op: 3 september 2009, 12:03:25
Ook het feit dat de Glock een 'striker fired' wapen is zal meespelen. Wordt je kogel om één of andere reden niet afgevuurd dan kan je niet nogmaals de trekker overhalen. Je zult dan de slede naar achteren moeten halen om een nieuw patroon in de kamer te laden. Dit is gewoon een kwestie van je procedures trainen, maar aangezien een wapen fool proof moet zijn bij de politie zal dit waarschijnlijk te ingewikkeld zijn (waarom kan het dan wél bij defensie?!?!)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #169 Gepost op: 3 september 2009, 13:07:18
Omdat het vuurwapen bij defensie een hele belangrijke rol speelt in de opleiding en bij de politie veel minder. Een agent kan plotseling in een noodweer situatie terecht komen en dan moet je wapen juist blijven werken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein