Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364895 keer)

0 gebruikers (en 60 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #400 Gepost op: 18 december 2010, 19:19:32
En de naam is bekend: de Luger P08

vandaar dat ze onderzoek doen naar de aanbestedingprocedure ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #401 Gepost op: 5 januari 2011, 08:42:34
ik begrijp dat er nog steeds niets bekend is ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #402 Gepost op: 8 januari 2011, 18:47:59
ik ben er achter mensen!  98uiye

http://www.matsuru.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idcategory=77&idproduct=796

vers van de pers. deze voldeed aan alle eisen, namelijk: niet dodelijk, geen bewegende delen, dus geen slijtage, vrijwel onderhoudsvrij. gaan geen patronen van 50 eurocent per stuk in. het IBT probleem is ook opgelost, want je zal nooit meer zakken voor de test, en eens in de 2 jaar een lik verf, en je kan weer op jacht.....

je word er toch moe van.... :'(
hoe zit het trouwens met de nieuwe broek?
hebben ze de order al gegund aan de overleden politie-kleermaker van het jaar 1900? die zal wel aan de eis "lekker goedkoop" hebben voldaan
 0098 0098 0098


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #403 Gepost op: 27 januari 2011, 15:17:56
Nieuw pistool voor Nederlandse politie


DEN HAAG - Na een uitgebreid aanbestedingstraject heeft minister Opstelten van Veiligheid en Justitie het voornemen tot gunning van het nieuwe pistool voor Nederlandse politie bekend gemaakt.

De firma SIG-SAUER zal het nieuwe pistool de SIG-SAUER PPNL (Politie Pistool Nederland) gaan leveren. Het nieuwe pistool wordt specifiek voor de Nederlandse politie gemaakt. Het nieuwe pistool vervangt de huidige pistolen, Walther P5 en Glock 17. Als onderdeel van de vervanging zal door agenten een omscholing moeten worden doorlopen waarmee voldaan wordt aan de eisen van de Regeling Toetsing Geweldsbeheersing Politie.

De vervanging van de huidige pistolen en de bijbehorende omscholing zal in de komende jaren worden uitgevoerd. De laatste pistolen zullen naar verwachting eind 2013 worden vervangen.

Bij de invoering van het nieuwe pistool wordt voorrang gegeven aan speciale politie-eenheden en kerninstructeurs die bij de verdere omscholing zullen worden ingezet. Bij Voorziening tot Samenwerking Politie Nederland (vtsPN) zijn maatregelen genomen om het gebruik van de bestaande pistolen tot eind 2013 zeker te stellen.

De opdracht voor de aanbesteding was door de minister verstrekt aan de Raad van Korpschefs en is voorbereid in de stuurgroep NPNP met deelname van de vtsPN en het ministerie van Veiligheid en Justitie. De Europese aanbesteding heeft plaatsgevonden op basis van de functionele eisen die in maart 2009 zijn vastgesteld.

Op verzoek van minister Opstelten zijn een tweetal onderzoeken uitgevoerd naar het verloop van de aanbesteding van het nieuwe politiepistool. Aanleiding hiervoor was het nog lopende Rijksrechercheonderzoek naar de mogelijke omkoping bij de aanbesteding van de pepperspray in 2002. De onderzoeken zijn onafhankelijk van elkaar uitgevoerd door de Rijksrecherche en de Rijksauditdienst. Beiden hebben geconstateerd dat er gedurende het gehele aanbestedingproces van het pistool niets gebleken is van enige onregelmatigheden.

Bron: Min Justitie
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #404 Gepost op: 27 januari 2011, 16:15:27
Nederlandse politie krijgt nieuw pistool
ANP − 27/01/11, 15:46
HAAG - De Nederlandse politie krijgt een nieuw pistool. Eind 2013 moeten alle agenten met een nieuw wapen zijn uitgerust.

De firma SIG-SAUER zal het nieuwe pistool, de SIG-SAUER PPNL (Politie Pistool Nederland), leveren. Het nieuwe pistool wordt specifiek voor de Nederlandse politie gemaakt, aldus het ministerie van Veiligheid en Justitie donderdag.

Het nieuwe pistool vervangt de huidige Walther P5 en de Glock 17. De toekomstige gebruikers worden geschoold in de omgang met het nieuwe pistool. Het gaat om 40.000 mensen die allemaal een nieuw pistool krijgen. Bij de korpsen was per pistool een bedrag van 500 euro gereserveerd en dat blijkt meer dan voldoende, aldus een zegsman van het departement. Over de precieze kosten worden om juridische redenen nu nog geen mededelingen gedaan. Andere kandidaten voor de levering van het pistool moeten nog de tijd hebben te reageren.
 
 Op verzoek van minister Ivo Opstelten zijn twee onderzoeken uitgevoerd naar het verloop van de aanbesteding van het nieuwe politiepistool. Aanleiding was de mogelijke omkoping bij de aanbesteding van de pepperspray in 2002, een zaak die nog steeds in onderzoek is. Opstelten wilde zo'n affaire dit keer voorkomen. Rijksrecherche en Rijksauditdienst stelden bij het nieuwe pistool geen onregelmatigheden vast.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1828770/2011/01/27/Nederlandse-politie-krijgt-nieuw-pistool.dhtml

En nu de foto's en specificaties nog :D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #405 Gepost op: 27 januari 2011, 16:22:38
Toch vraag ik me af of ze een bestaand model (de P250 bijvoorbeeld) aanpassen en verder behandelen of dat men een totaal nieuw wapen gaat bouwen ...
Ik hoop op het eerste, een aantal ''extra's'' op het bestaande wapen, mede omdat dan ook de kosten voor een nieuw holster te overzien zijn .... Anders zou men óók nog eens een nieuw holster moeten gaan fabriceren ....

Tevens vraag ik me af of iedereen nu een lamp op het wapen gaat krijgen, mede gelet op de (nieuwe) AMOK-procedure ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #406 Gepost op: 27 januari 2011, 17:04:20
Oh my god... >:(.

Niks geleerd, opnieuw weer lopen kl*ten met een bestaand platform omdat doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg voor de nederlandse politie dus weer niet gewoon genoeg is...

Hier komt herrie van.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #407 Gepost op: 27 januari 2011, 17:09:26
Kan ik trouwens de wapendragende dames en heren al complimenteren met het mooie zwitsers stukje precisiewerk?

Altijd goed, guncouterbullshit. 0098


http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/01/27/nieuw-pistool-voor-nederlandse-politie.html



Het ziet eruit alsof men ervoor heeft gekozen om een Sig Sauer P250 DCc te "modificeren". en nee: ik heb er alvast geen vertrouwen in. Ik hou het wel bij mijn Colts.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #408 Gepost op: 27 januari 2011, 17:22:18
Ik hoorde vandaag dat de politie overgaat van de bekende Walther P5 (o.a. in gebruik bij politie en douane) naar de Glock 17 (In gebruik bij alle krijgsmachtonderdelen.)

Ik weet iemand hier meer van? Sinds wanneer is dit overgangsproces gaande?
En waarom eigenlijk? De Walther P5 is destijds het beste uit de tests gekomen, tests waar de Glock 17 toen ook al bij zat dacht ik.
Hangt dit ook samen met de overgang van de action 3 kogel naar de action effect?

(Ik weet het, n hoop vragen ;))

It's been a long time comin', folks...

Wat een bevalling. Dik vijf jaar om een handkanon te kiezen. Ambtelijke molens....  ::)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #409 Gepost op: 27 januari 2011, 17:25:18
@DB je kan het ook positief zien, wij als klein landje hebben een eigen wapen ;)
ok het is misschien een aanpassing op een bestaand wapen maar toch. En volgens
mij word wel vaker een bestaand wapen gedeeltelijk aangepast aan de gebruiker in geval
van grote aantallen. Zo heeft het amerikaanse leger toch een aantal handvuurwapens iets
laten aanpassen om het volledig volgens hun eisen te hebben.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v