Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365069 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #470 Gepost op: 20 februari 2011, 10:59:02
PvdA eist zuiverheid bij politiepistool Uitgegeven: 1 februari 2011 14:53
Laatst gewijzigd: 1 februari 2011 14:53

DEN HAAG - De PvdA in de Tweede Kamer wil dat iedere onduidelijkheid over de aanbesteding van het nieuwe politiepistool verdwijnt. Er mag geen zweem van twijfel blijven hangen.

Is dit dit iet dezefde Partij die al jaren ver achter de waarheid aanloopt en gek is op Thee, maar wel staddeelvoorzitters ongestraft laat terugkomen.
Ze zitten niet meer in de regering en ze komen nu met dit soort dingen volgens mij zaten hun in de regering toen er beslist werd over de Peperspray
Wie heeft er nu boter op zijn hoofd of eerder tot ver achter zijn ellebogen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #471 Gepost op: 20 februari 2011, 11:00:27
En daarom is al meerdere malen gezegd dat een keuze niet puur en alleen gebaseerd wordt op een testoordeel. Stel de testers geven de H&K P30 een 8,5 en de sig een 7,6 als rapportcijfer maar de sig is 70 euro per stuk goedkoper, duurzamer en ze kunnen de wapens sneller leveren... Tja, wat zou jij doen? Koop je een auto alleen om hoe lekker hij rijdt of ook om het uiterlijk, de prijs en de bagageruimte? ;)

Ik vind de aanschaf van een vtg heel wat anders als een vwpn. Maar dat ik natuurlijk mijn mening.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #472 Gepost op: 20 februari 2011, 11:46:46
Ik vind de aanschaf van een vtg heel wat anders als een vwpn. Maar dat ik natuurlijk mijn mening.

Hoezo? Het voertuig gebruik je uiteindelijk (hopelijk  0098) vaker, dus waarom daar wel mede kiezen obv prijs en beschikbaarheid en niet voor het wapen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #473 Gepost op: 21 februari 2011, 00:46:25
Hoezo? Het voertuig gebruik je uiteindelijk (hopelijk  0098) vaker, dus waarom daar wel mede kiezen obv prijs en beschikbaarheid en niet voor het wapen?

Slechte vtgn worden heden ten dagen niet meer gemaakt. De vtgn hoeven ook niet in een keer allemaal te worden geleverd. Als je dienst begint en het vtg doet het niet pak je een andere of laat hem ter plaatse fiksen door de ANWB of eigen garage.

Vwpns daarin tegen daar zal men er geen 44000 van op de plank hebben liggen, mag ik althans hopen voor de fabrikant. Een vwp vind ik daarin tegen zoals je zelf ook al zegt gebruik je hopelijk veel minder, dus moet die vele malen betrouwbaarder zijn. Dat ding hangt in weer en wind aan je heup te hangen in afwachting tot je hem ooit eens misschien nodig heb. EN dan moet hij het wel direct doen. JE kan namelijk niet even een ander vwpn gaan lenen van een collega die er waarschijnlijk niet binnen 0.2 sec is.

Dus IK vind dat je op een vwpn absoluut niet mag bezuinigen. Dus als de productie bij een ander beter vwpn langer duurt wacht je maar iets langer.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #474 Gepost op: 22 februari 2011, 17:56:46
Frank,

Weet jij ook wat de rede van bezwaar is. Kan niks vinden. Het verbaasd me niks dat men bezwaar heeft aangetekend.Heb toch diverse verhalen gehoord wwarin men aangaf dat het niet de 1ste keus zo zijn
Nee weet ik niet zo uit m'n hoofd, er stond een stukje op intranet. Morgen werk ik weer, ik zal even kijken ;)

Heb even gekeken, er staat geen reden voor het beroep. Enkel omdat "ze het niet eens zijn dat het contract aan SIG Sauer gegund wordt.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #475 Gepost op: 22 februari 2011, 18:28:45
Heb even gekeken, er staat geen reden voor het beroep. Enkel omdat "ze het niet eens zijn dat het contract aan SIG Sauer gegund wordt.
Ik had hem ook reeds gevonden. Thanks


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #476 Gepost op: 23 februari 2011, 00:47:28
Zeg leukerds...

Dat jullie intranet hebben, soi, okay I get it.

Maar mij dan met dit summiere kluitje in het riet sturen is wel heel mager, hoor!

Enig idee wanneer de zitting is en waar?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #477 Gepost op: 23 februari 2011, 00:51:53
Zeg leukerds...

Dat jullie intranet hebben, soi, okay I get it.

Maar mij dan met dit summiere kluitje in het riet sturen is wel heel mager, hoor!

Enig idee wanneer de zitting is en waar?

Nou troost je ik heb wel beschikking over intranet maar ik kan het ook niet vinden. Zal meer te maken hebben met het WIS gok ik.

Maar volgens mij zijn dat soort zittingen openbaar en worden ze meestal ook wel ergens aan gekondigd....

gr
Mike

ps voor de gene die het niet weten WIS staat voor Wandelgangen informatie systeem O0


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #478 Gepost op: 23 februari 2011, 01:26:34
Nou troost je ik heb wel beschikking over intranet maar ik kan het ook niet vinden. Zal meer te maken hebben met het WIS gok ik.

Maar volgens mij zijn dat soort zittingen openbaar en worden ze meestal ook wel ergens aan gekondigd....

gr
Mike

ps voor de gene die het niet weten WIS staat voor Wandelgangen informatie systeem O0

Staat op de intranet site van de kledingwinkel.

Er staat alleen dat Walther en H&K een zaak aanspannen tegen de aanbesteding.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #479 Gepost op: 23 februari 2011, 04:35:50
ergens rond 17 maart staan de zaken op de rol.