Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365171 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.



Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #741 Gepost op: 10 juli 2012, 21:40:12
*tromgeroffel*

De nieuwe kandidaten:

Beretta
Walther (2x!)
H&K
Grand Power (!)
Als je hebt over een verrassing is dat wel die laatste. Beetje zoeken kom ik bij een slovaakse maker die een pistool leverd welke lijkt op een samenvoeging van de PX4 (het bovenste gedeelte:slede afvuurmeganisme etc) en de P99 (greep). Mag ik een kleine gok doen welke wapens er dan inzitten? In volgorde:
Px4
P99 (2 versies?)
P30 (welke al was gekozen als 2e keus)
en K100

Qua looks ga ik liever voor de P99, maar ik gok dat het de P30 gaat worden  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #742 Gepost op: 11 juli 2012, 12:35:08
Grand Power.

Grote onbekende. Ga ik mijn geld niet opzetten.
Reden: nieuw bedrijf, geen ervaring in het leveren aan LE-organisaties waar dan ook, track record is nog maagdelijk.
Zal zeker boem doen als je de trekker overhaalt, maar ik mag toch hopen dat de vtspn toch wel gaat kiezen voor een partner met ervaring voor wat betreft het leveren van service en met name support.

Dit is geen order voor een klein bedrijf.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #743 Gepost op: 11 juli 2012, 12:41:05
Dan zal de grote onbekende dus wel de keuze van VTS worden O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #744 Gepost op: 11 juli 2012, 12:43:54
nieuw bedrijf, geen ervaring in het leveren aan LE-organisaties waar dan ook, track record is nog maagdelijk.
... ik mag toch hopen dat de vtspn toch wel gaat kiezen voor een partner met ervaring voor wat betreft het leveren van service en met name support.

Dit is geen order voor een klein bedrijf.

en als iedereen zo denkt, dan worden kleine bedrijfjes nooit groot en kunnen ze zich ook nooit bewijzen... e050
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #745 Gepost op: 11 juli 2012, 13:09:02
Eens.

Maar 1 kampioen in de IPSC produktiedivisie vind ik geen trackrecord om de Nederlandse politie een pistool te leveren.
Laat staan de filosofie van de oprichter.

"Pistols are not only guns, they are toys for big children."
                                                                        Jaroslav Kuracina

En door...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #746 Gepost op: 11 juli 2012, 14:24:11
Laat staan de filosofie van de oprichter.

"Pistols are not only guns, they are toys for big children."
                                                                        Jaroslav Kuracina

En door...

Dan ben ik er al helemaal klaar mee. Ik mag hopen de VTSpn en het testteam ook.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #747 Gepost op: 11 juli 2012, 14:26:56
Nu lees ik dat er achter de Walther 2x staat. Wie o wie. Welk type is er dan nog meer als de P99 die in aanmerking zou kunnen komen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #748 Gepost op: 11 juli 2012, 16:02:22
Nu lees ik dat er achter de Walther 2x staat. Wie o wie. Welk type is er dan nog meer als de P99 die in aanmerking zou kunnen komen.
>:D >:D De vernieuwde versie van de P5 >:D >:D. Ik denk dat de P99 in 2 versies mee doet, want een ander wapen ken ik niet van Walther wat nog enigsinds nieuw is en nog een tijdje gemaakt gaat worden (in de 9MM dan).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #749 Gepost op: 11 juli 2012, 16:08:48
Heb de poll aangepast aan nieuwe vuurwapens. Stemmen staan weer op 0.