Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365199 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #720 Gepost op: 28 april 2012, 20:07:41
Heb in de VS met diverse type mogen schieten en heb daar mogen ervaren dat je er met zeer weinig druk redelijk effectief kan schieten. Dus wat dat betreft zou je zeggen een pluspunt. Echter vind ik het wel "eng" dat je zo makkelijk een schot kon lossen dat ik er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij kreeg. En daarnaast is ook dat hele plastikke ook niet echt mijn ding.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #721 Gepost op: 28 april 2012, 20:16:59
Dit puntje viel mij ook al op, weet niet of het er vorige keer al bij stond:

11   Het Pistool moet aan de onderzijde van de Kast zijn voorzien van een bevestigingspunt voor een draagkoord.

Draagkoord? gaan we dan weer á la KMar met een koordje aan ons wapen lopen? Dacht dat dit om veiligheidsredenen juist niet meer wenselijk was bij de Politie.

Dat is specifiek voor motorrijders en dergelijke (ruiters, schippers noem het op)  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #722 Gepost op: 29 april 2012, 02:44:06
Heb in de VS met diverse type mogen schieten en heb daar mogen ervaren dat je er met zeer weinig druk redelijk effectief kan schieten. Dus wat dat betreft zou je zeggen een pluspunt. Echter vind ik het wel "eng" dat je zo makkelijk een schot kon lossen dat ik er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij kreeg. En daarnaast is ook dat hele plastikke ook niet echt mijn ding.

In de " goede oude tijd" toen je nog een persoonlijk wapen had i.p.v. het doorgeven van een dienstwapen bij de aflossing was mijn wapen helemaal op mij afgesteld. Maakte ik mooie groepjes op 25 meter die niet groter dan een rijksdaalder waren.
Als je weet dat je wapen een hele lichte trekker druk heeft anticipeer je daar op. Voor mij was het een voordeel.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #723 Gepost op: 29 april 2012, 11:12:55
Patrick,

Heb jij een bronvermelding of is dit weer flitsservice.nl...? 0098

Is de open bare aanbesteding! :)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #724 Gepost op: 29 april 2012, 13:30:19
Vreemd dat in dit PvE niet een scheiding wordt gemaakt van wat nu een eis is en wat een wens is. Was bij de oude aanbesteding wel het geval.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #725 Gepost op: 29 april 2012, 13:41:36
Eens wens is subjectief, eisen niet. Wellicht lessons learned?

Overigens de Glock komt nogsteeds NIET in aanmerking met hun huidige lijn van producten:

- wapen moet de mogelijkheid hebben voor 2e afvuur mogelijkheid zonder de slede daarvoor te moeten bedienen.
- Als het wapen gedemonteerd wordt mag ontspannen NIET gebeuren dmv de trekker.
- slede vangpal moet dubbelzijdig zijn uitgevoerd


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #726 Gepost op: 1 mei 2012, 10:12:58
Dit puntje viel mij ook al op, weet niet of het er vorige keer al bij stond:

11   Het Pistool moet aan de onderzijde van de Kast zijn voorzien van een bevestigingspunt voor een draagkoord.

Draagkoord? gaan we dan weer á la KMar met een koordje aan ons wapen lopen? Dacht dat dit om veiligheidsredenen juist niet meer wenselijk was bij de Politie.

De KMar loopt al tijden niet meer met een koord aan het wapen.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #727 Gepost op: 1 mei 2012, 22:37:57
De KMar loopt al tijden niet meer met een koord aan het wapen.

Lang leve het Ghost holster.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #728 Gepost op: 20 juni 2012, 09:15:36
7 juli sluit de inschrijving waarnaar men zal beginnen met het vergelijken/ testen van de diverse wapens.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #729 Gepost op: 1 juli 2012, 11:58:49
Invoering zou 1ste kwartaal 2013 moeten gebeuren.