Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365101 keer)

0 gebruikers (en 49 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #810 Gepost op: 26 oktober 2012, 23:48:11
Wat ik wel vreemd vind ik dat de info die ik zo even snel kan vinden, dat dit wapen in 2011 uit de productielijn is gehaald maar dat zal wel een foutje zijn in de info gok ik zo. Had zelf ook verwacht dat het de PPQ zou worden aangezien dit de vernieuwde versie is van de P99 (of is het de PPQ maar dan als P99 geschreven?? 98uiye).

Wel 1 plus punt, wij als nederlandse politie en andere wapendragers mogen daad werkelijk zeggen dat we een licence to kill hebben met het wapen van 007  998765 ;D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #811 Gepost op: 26 oktober 2012, 23:50:02
Volgens mij is de opvolger van de Walther P99Q de P99QA...


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #812 Gepost op: 27 oktober 2012, 00:06:25
Wat ik wel vreemd vind ik dat de info die ik zo even snel kan vinden, dat dit wapen in 2011 uit de productielijn is gehaald maar dat zal wel een foutje zijn in de info gok ik zo. Had zelf ook verwacht dat het de PPQ zou worden aangezien dit de vernieuwde versie is van de P99 (of is het de PPQ maar dan als P99 geschreven?? 98uiye).

Op de site van Walther bestaan ze nog alle 3. De p99 (met een of twee uitvoeringen) de P99Q als apart wapen en de PPQ als apart wapen. De p99q en de ppq lijken erg op elkaar maar hebben ook wel kleine verschillende specificaties.


Mak

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #813 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:51:50
Is er verder wat bekend van dit wapen? Aantal patronen, verandering in de bediening van het wapen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #814 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:05:48
Is er verder wat bekend van dit wapen? Aantal patronen, verandering in de bediening van het wapen?

Aantal patronen: Wij gaan met 2x15 lopen.

Bediening v.h. wapen: Volgens mij nog steeds de trekker naar achter halen.  >:D

even zonder dollen. Dat laatste zou ik niet weten, misschien kan Diamondback daar als vwpnexpert wat over roepen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #815 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:08:22
google eens op het wapen van Walther... ik denk dat je dan al een heel eind komt.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #816 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:32:06
Is er verder wat bekend van dit wapen? Aantal patronen, verandering in de bediening van het wapen?
Enige grote verandering is dat er niet meer ontspannen word. Verder is er ook geen externe hamer meer welke voorgespannen kan worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #817 Gepost op: 27 oktober 2012, 15:33:16
Andere groter verandering is de plaatsing van de magazijnpal, de zit nu aan de onderkant van de trekkerkrop ipv aan de onderkant van t magazijn.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #818 Gepost op: 27 oktober 2012, 15:36:50
Bovendien gelijk de nieuwe aanbesteding van het holster gestart:

Kunststof holster plus magazijnhouder. Geen autolock functie wanneer het wapen teruggeplaatst wordt. Daarnaast krijgt iedereen een basis verdekt holster.


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #819 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:08:51
zeker!! En eindelijk linkshandige bediening!  098uo

Hehe, eindelijk een verstandig besluit. Hier ben ik wel blij mee.
Bovendien las ik ergens dat de Duitse politie hier ook mee loopt dus het lijkt me wel een beproefde keuze.