Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365089 keer)

0 gebruikers (en 42 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #820 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:32:10
Hehe, eindelijk een verstandig besluit. Hier ben ik wel blij mee.
Bovendien las ik ergens dat de Duitse politie hier ook mee loopt dus het lijkt me wel een beproefde keuze.
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Dienstwaffen_der_deutschen_Polizei

Een behoorlijk deel wel inderdaad. Ik heb het genoegen gehad om een paar jaar geleden in Nordhrein westfalen kennis te mogen maken met het wapen, en dat is me goed bevallen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #821 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:36:42
Andere groter verandering is de plaatsing van de magazijnpal, de zit nu aan de onderkant van de trekkerkrop ipv aan de onderkant van t magazijn.
Idd, waardoor (bijna) iedereen die er mee schiet geneigt is om het wapen in de hand te 'draaien' om die knop goed te kunnen bedienen met als gevolg dat de loop van richting veranderd... Geoefende schutters zullen er gauw aan gewent zijn maar de gemiddelde agent....? (ook al komt het in de praktijk zelden tot nooit voor dat er snel gewisseld moet worden van magazijn, het is toch een stuk (on) veiligheid.)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #822 Gepost op: 27 oktober 2012, 18:59:22
Bovendien gelijk de nieuwe aanbesteding van het holster gestart:

Kunststof holster plus magazijnhouder. Geen autolock functie wanneer het wapen teruggeplaatst wordt. Daarnaast krijgt iedereen een basis verdekt holster.

Het zou mij verbazen als Safariland deze aanbesteding niet zou winnen.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #823 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:29:39
Ik hoop (en denk) t ook! Maar gezien de uitslag van de vorige aanbesteding (radar holster) zal 't wel spannend blijven  :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #824 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:30:23
Overigens is de aanbesteding gecombineerd: magazijnhouder, holster en verdekt holster. Ter info  :)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #825 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:51:16
Idd, waardoor (bijna) iedereen die er mee schiet geneigt is om het wapen in de hand te 'draaien' om die knop goed te kunnen bedienen met als gevolg dat de loop van richting veranderd... Geoefende schutters zullen er gauw aan gewent zijn maar de gemiddelde agent....? (ook al komt het in de praktijk zelden tot nooit voor dat er snel gewisseld moet worden van magazijn, het is toch een stuk (on) veiligheid.)

Daar wordt gewoon op getraind bij IBT. Er zitten 2 momenten in, 1 geknield achter de dekking en 1 aan het eind. en dat de loop even van richting veranderd lijkt me niet eens zo heel vreemd als je van houder wisselt. Ik heb nog nooit iemand tegelijk zien wisselen en zien schieten.. wisselen doe je normaal ook pas als je houder leeg is.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #826 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:15:49
Bovendien gelijk de nieuwe aanbesteding van het holster gestart:

Kunststof holster plus magazijnhouder. Geen autolock functie wanneer het wapen teruggeplaatst wordt. Daarnaast krijgt iedereen een basis verdekt holster.
Dat zou dan betekenen dat ik ook eindelijk een verdekt holster krijg, mmm iets zegt me dat daar toch weer een verschil in gaat komen.

Daar wordt gewoon op getraind bij IBT. Er zitten 2 momenten in, 1 geknield achter de dekking en 1 aan het eind. en dat de loop even van richting veranderd lijkt me niet eens zo heel vreemd als je van houder wisselt. Ik heb nog nooit iemand tegelijk zien wisselen en zien schieten.. wisselen doe je normaal ook pas als je houder leeg is.
Ik heb al wel diverse speedreloads gezien waarbij de schutter zijn wapen op het doel richten en toch een nieuwe houder er in zette. Nu zijn dit wel sportschutters dus die trainen ook iets anders, maar met de nieuwe patroonhouderpal kan het dus wel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #827 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:33:18
Ik heb al wel diverse speedreloads gezien waarbij de schutter zijn wapen op het doel richten en toch een nieuwe houder er in zette. Nu zijn dit wel sportschutters dus die trainen ook iets anders, maar met de nieuwe patroonhouderpal kan het dus wel.

Uiteraard. Ik denk ook zeker dat het een verbetering is. Niet per definitie onveiliger zoals tony-cc bedoelde. Nu haal je het wapen naar je toe, dus als dat niet meer hoeft omdat je de release van je houder beter kan bedienden, kan je beter gefocust op je doel blijven.

Aan de andere kant, het naar je toe halen van je wapen haalt je uit je tunnelvisie die je misschien oppdoet


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #828 Gepost op: 28 oktober 2012, 12:01:17
Wat is eigenlijk de reden dat er geen autolock functie op het holster mag zitten?

Het ghost holster van de Kmar bijvoorbeeld heeft dit weer wel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #829 Gepost op: 28 oktober 2012, 13:30:26
Wat is eigenlijk de reden dat er geen autolock functie op het holster mag zitten?

Het ghost holster van de Kmar bijvoorbeeld heeft dit weer wel.

Ik vond dat juist een groot voordeel van het Ghost holster. Ik vergeet nu nog weleens de beugel terug te doen van die Safariland.