Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365116 keer)

0 gebruikers (en 53 gasten bekijken dit topic.

5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #830 Gepost op: 28 oktober 2012, 13:51:42
Autolock is 'irritant' in situaties waarbij je je wapen meteen uit het holster wil pakken.
Bij de Ghost betekent dit dat je je wapen een stukje omhoog moet liften, bij de Safariland hoef je alleen de beugel naar voren te doen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #831 Gepost op: 28 oktober 2012, 13:58:24
Autolock is 'irritant' in situaties waarbij je je wapen meteen uit het holster wil pakken.
Bij de Ghost betekent dit dat je je wapen een stukje omhoog moet liften, bij de Safariland hoef je alleen de beugel naar voren te doen.

Dat is ook maar net wat je gewend bent. Ik heb jaren met het Ghost holster gelopen en heb er nooit problemen mee gehad.

Ik weet wel dat toen de draagproeven bij de KMar waren voor het nwe holster, waar uiteindelijk het Ghost-holster uit is gekomen, de safariland er als eerste uitlag.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #832 Gepost op: 28 oktober 2012, 14:05:38
Dat weet ik, als gebruiker verkies ik dus juist de Safariland.

Trouwens de testers die ik sprak verkozen juist de Safariland...


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #833 Gepost op: 28 oktober 2012, 15:35:40
Hier is de P99Q van alle kanten te bezichtigen:

http://texasgunforum.com/index.php?topic=1183.0;prev_next=prev#new


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #834 Gepost op: 28 oktober 2012, 15:46:41
Autolock is 'irritant'

Alles is te trainen. Behalve als je het niet wilt trainen omdat dat geld en tijd kost.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #835 Gepost op: 28 oktober 2012, 19:49:48
Safariland is inderdaad wel een grote jongen binnen de holsters, maar sluit ook niet Serpa en Ghost uit. Mij maakt het niet zo heel veel uit zolang je het wapen maar in 1 beweging kan trekken (dus bij het grijpen naar het wapen de vergrendelingen al los kan halen) dan ben ik blij. En dat het ook nog een kunststof word aan de buitenkant is ook zeker een plus punt. Mijn oude holster zag er na 2 1/2 jaar dragen niet uit voordat ik hem moest omwisselen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #836 Gepost op: 28 oktober 2012, 21:38:54
@diamondback: dat klopt. Ben op beide getraind, maar heb mijn voorkeur voor de SF door bepaalde situaties.

De BHI serpa ben ik ook op getraind, maar vind het systeem met je indexvinger beveiliging niet prettig.
Dus heb ik een uitgesproken mening :)


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #837 Gepost op: 28 oktober 2012, 22:03:05
Uiteraard. Ik denk ook zeker dat het een verbetering is. Niet per definitie onveiliger zoals tony-cc bedoelde. Nu haal je het wapen naar je toe, dus als dat niet meer hoeft omdat je de release van je houder beter kan bedienden, kan je beter gefocust op je doel blijven.

Aan de andere kant, het naar je toe halen van je wapen haalt je uit je tunnelvisie die je misschien oppdoet
Dat het een hele verbetering is tegenover de gebruikte 'heel release' van de P5 is zeker een feit !
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #838 Gepost op: 6 november 2012, 21:09:32
Weet iemand welke functionarissen er bij deze aanbestedingsprocedure allemaal betrokken zijn geweest?

Zoals bijvoorbeeld de inkoper van de Gamma bijvoorbeeld.

Vooral omdat deze aanschaf gevolgen (kan) hebben voor andere partijen dan alleen de politie.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #839 Gepost op: 6 november 2012, 21:13:14
Weet iemand welke functionarissen er bij deze aanbestedingsprocedure allemaal betrokken zijn geweest?

Zoals bijvoorbeeld de inkoper van de Gamma bijvoorbeeld.

Vooral omdat deze aanschaf gevolgen (kan) hebben voor andere partijen dan alleen de politie.

Zou je tools mogen bevestigen aan dit nieuwe wapen?