Aan de ene kant eens, aan de andere kant, heb ik wel eens geschoten met een laserpointer.... en ik moet zeggen... het is wel verdomde makkelijk...trekken, rode puntje zien en afdrukken... zeker met aanhoudingsvuur enorm veilig, en ik denk in stress-situaties grotere kans op raken. Aan de andere kant, geen laser en meer training... zou nog beter zijn...
believe me... optie 2... please.
Ik heb een laser voor op mijn geweer: let wel - voor doelen binnen 5 meter omdat mijn kijker op die afstand een te wazig sight picture geeft.
Op een vuistvuurwapen is het misschien handig tot een meter of 10. Verder dan dat ben je alleen maar bezig om dat rode puntje stil te houden dan een poging te doen om ooit eens een goed gericht schot te plaatsen. De tijd die je daarmee kwijt bent met name onder tijdsdruk is funest tijdens een wedstrijd met comstocktelling om over het gebruik in stresssituaties maar te zwijgen.
Keep korrel en KISS. Besteed je trainingstijd met goed wegwijs worden met dit wapen, niet met mogelijke assecoirres die er voor een gewone agent niet toe doen.