Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364933 keer)

0 gebruikers (en 64 gasten bekijken dit topic.

knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #920 Gepost op: 28 februari 2013, 22:41:38
Ik kan het niet onderbouwen.  Maar gebeuren de meeste schietincidenten van de politie niet in het donker?
--Niets is wat het lijkt--


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #921 Gepost op: 28 februari 2013, 23:57:06
Er zit natuurlijk wel night sights op. Maar verder begrijp ik de keus ook niet helemaal. Er word wel een eis neergelegd voor een picatinny rail op het wapen maar vervolgens word die ruimte niet vrijgemaakt in het holster. Rare keus. Maar mss word dat op een later tijdstip nog gedaan...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #922 Gepost op: 1 maart 2013, 00:03:28
Die eis stond er in omdat de AT's ook gebruik gaan maken van dit vuurwapen in plaats van de Glock. En die maken er iets vaker gebruik van.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #923 Gepost op: 1 maart 2013, 00:08:07
Ik denk dat de gemiddelde BPZ'er meer winst haalt uit een laserpointer dan een AT'er die toch al goed kan schieten.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #924 Gepost op: 1 maart 2013, 00:15:52
Die eis stond er in omdat de AT's ook gebruik gaan maken van dit vuurwapen in plaats van de Glock. En die maken er iets vaker gebruik van.

Okey maar AT blijft, wat ik zo op IBT begrepen heb bij de Glock. Die gaan vermoedelijk niet overstappen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #925 Gepost op: 1 maart 2013, 01:46:14
Okey maar AT blijft, wat ik zo op IBT begrepen heb bij de Glock. Die gaan vermoedelijk niet overstappen.

De aanbesteding is geschreven op het feit dat óók de AT's gebruik gaan maken van het nieuwe wapen. Er is, naar ik meen, ook een holstervariant beschikbaar voor het wapen met laser/lamp.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #926 Gepost op: 1 maart 2013, 05:50:14
Omdat wij zelden tot nooit in een situatie gaan komen waarbij we dit nodig hebben.

Ik denk dat een laser tijdens het incident Hoek van Holland toch heel veel nut gehad zou kunnen hebben. Lijkt mij geen fijne ervaring om dat rode (of groene) lichtpuntje op je borst rond te zien dansen. En dat geldt dan voor ieder incident waarbij een dienstwapen wordt getrokken en gericht. Wellicht dat het dan ook nog een afname in daadwerkelijke schietincidenten teweeg kan brengen. En een aanpassing qua holster is lang niet altijd noodzakelijk: http://www.crimsontrace.com/products/type/lasergrips/01-1210 Hoe meer collega's er om vragen, hoe beter het is !


Lefty

  • Agent van Politie regionale eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #927 Gepost op: 1 maart 2013, 07:19:52
Ik heb tijdens mijn laatste IBT sessie hier is naar gevraagd en een van de (mogelijk niet de enige) overweging om niet alle BPZ collega's een laser/lamp module te geven is de mogelijkheid dat je er dan afhankelijk van wordt en bij een storing van het ding in een schietwaardige situatie niet snel genoeg kan reageren.

Ik kan me ook voorstellen dat het anders schiet met een lamp/laser module op je wapen en dat we nooit genoeg trainingstijd (beschikbaar) krijgen om met en zonder deze module op het wapen goed te schieten. Over een kostenplaatje ga ik het maar niet eens hebben  ;D
Moet je werken morgen?.... nee ik ben Morgan Freeman!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #928 Gepost op: 1 maart 2013, 09:28:54
Toch kan ik uit eigen ervaring (trainingsituaties met diverse AT's) vertellen dat het verdomd indrukwekkend is als je meerdere laserpuntjes op je borst gericht krijgt. Ik had al niet zo veel zin meer om de trap af te rennen toen ik de lampjes omhoog zag komen... e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #929 Gepost op: 1 maart 2013, 10:02:00
Toch kan ik uit eigen ervaring (trainingsituaties met diverse AT's) vertellen dat het verdomd indrukwekkend is als je meerdere laserpuntjes op je borst gericht krijgt. Ik had al niet zo veel zin meer om de trap af te rennen toen ik de lampjes omhoog zag komen... e050

Niet te hard roepen, straks krijgen we alleen nog maar een laserpointer uitgereikt  >:D