Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364935 keer)

0 gebruikers (en 63 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #930 Gepost op: 1 maart 2013, 11:54:41
Ik kan het niet onderbouwen.  Maar gebeuren de meeste schietincidenten van de politie niet in het donker?

Zou kunnen, maar het zal veelal noodweer zijn en dan zoek je echt niet naar een richtmiddel maar druk je hem gewoon voor je uit en haal je de trekker over.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #931 Gepost op: 1 maart 2013, 13:42:00
Ik heb tijdens mijn laatste IBT sessie hier is naar gevraagd en een van de (mogelijk niet de enige) overweging om niet alle BPZ collega's een laser/lamp module te geven is de mogelijkheid dat je er dan afhankelijk van wordt en bij een storing van het ding in een schietwaardige situatie niet snel genoeg kan reageren.
Begrijp de reactie vanuit IBT wel maar vind het ook een beetje een non-argument.
Op de taser, die we mogelijk in de toekomst krijgen, zit ook standaard een laserpoint bevestigd.
Die gaan we er toch ook niet afslopen omdat we hem bij storing van de laserpoint mogelijk niet kunnen gebruiken.

In eerste instantie ben ik een groot voorstander van meer trainen, trainen en nog eens trainen.
Maar ik denk dat een laserpoint zeer zeker voordelen kan hebben.

Het zal in ieder geval het precisie schieten makkelijker maken in de toets  :D


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #932 Gepost op: 1 maart 2013, 14:30:25
Begrijp de reactie vanuit IBT wel maar vind het ook een beetje een non-argument.
Op de taser, die we mogelijk in de toekomst krijgen, zit ook standaard een laserpoint bevestigd.
Die gaan we er toch ook niet afslopen omdat we hem bij storing van de laserpoint mogelijk niet kunnen gebruiken.

In eerste instantie ben ik een groot voorstander van meer trainen, trainen en nog eens trainen.
Maar ik denk dat een laserpoint zeer zeker voordelen kan hebben.

Het zal in ieder geval het precisie schieten makkelijker maken in de toets  :D

Ik denk dat de laser als richtmiddel op de taser wat minder storingsgevoelig is.
De laser voor op een vuurwapen is instelbaar en verwijderbaar en kan misschien eerder afwijken na een aantal schoten dan bij de taser.
Daarbij is de laser een onderdeel van het wapen. De krachten die vrijkomen bij een schot met het vuurwapen zijn vele male groter als bij de taser.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #933 Gepost op: 1 maart 2013, 23:43:47
De aanbesteding is geschreven op het feit dat óók de AT's gebruik gaan maken van het nieuwe wapen. Er is, naar ik meen, ook een holstervariant beschikbaar voor het wapen met laser/lamp.

AT maakt de keus zelf of ze het wapen overnemen. Dit staat los van de aanbesteding/aanschaffing van het wapen bij de BPZ.  (aldus een IBT docent)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #934 Gepost op: 2 maart 2013, 01:02:16
Lasers zijn alleen handig voor mensen die er mee om leren gaan.

Agenten - m.u.v. de bloedploeg - hebben niet voldoende trainingstijd om er mee om te gaan en zullen ook nooit voldoende gelegenheid krijgen om te trainen om er mee om te gaan.

Gewoon de openrichtmiddelen gebruiken. En de crimsontracegrips kunnen in een aantal gevallen weldegelijk problemen geven met holsters.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #935 Gepost op: 2 maart 2013, 15:07:20
Lasers zijn alleen handig voor mensen die er mee om leren gaan.

Agenten - m.u.v. de bloedploeg - hebben niet voldoende trainingstijd om er mee om te gaan en zullen ook nooit voldoende gelegenheid krijgen om te trainen om er mee om te gaan.

Gewoon de openrichtmiddelen gebruiken. En de crimsontracegrips kunnen in een aantal gevallen weldegelijk problemen geven met holsters.

Bloedploeg?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #936 Gepost op: 2 maart 2013, 15:27:32
Bloedploeg?

AOT/DSI/BSB en dat soort veel beter getraind personeel.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #937 Gepost op: 2 maart 2013, 15:28:27
Bloedploeg?
Landwachters in dienst van de Duitse SD in WO II, maar ik hoop dat Diamondback die niet bedoelt.....  :-X

Citaat
Eén van de beruchtste groepen Landwachters.

Bestond in hoofdzaak uit 'Lünebergers', landwachters die na Dolle Dinsdag (5 september 1944) hals over kop naar Duitsland waren gevlucht in de verwachting dat de geallieerden spoedig heel Nederland zouden hebben bevrijd; zij werden echter door de Duitsers regelrecht teruggestuurd. Een aantal van hen bleef in Drenthe hangen en maakte zich opnieuw verdienstelijk voor de Sicherheitsdienst. De ploeg in Norg wist vele verzetslieden en onderduikers op te sporen door de martelpraktijken die zij toepasten in een gevorderde villa. Berucht was de 'badkuipmethode' waarbij verdachten net zo lang werden ondergedompeld in ijskoud water tot zij bekenden. Daarna werden zij overgedragen aan het noordelijke SD hoofdkwartier in het Scholtenshuis aan de Grote Markt te Groningen. Van daaruit werden met enige regelmaat groepen verdachten meegevoerd naar de bossen bij Norg om aldaar te worden gefusilleerd.
BRON


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #938 Gepost op: 2 maart 2013, 15:33:02
Bloedploeg was bargoens tijdens de mobilisatie van wereldoorlog 1 waarmee de stoottroepen werden aangeduid.

Mannen met een beetje (en roetjakjantje, dat was echt niet heel veel meer)  meer opleiding en training (Leestip: Frank van Wezel's roemruchte jaren van A.M. de Jong).
Verdere associaties bedoelde ik hier niet te maken.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #939 Gepost op: 2 maart 2013, 16:39:30
Bloedploeg was bargoens tijdens de mobilisatie van wereldoorlog 1 waarmee de stoottroepen werden aangeduid.

Mannen met een beetje (en roetjakjantje, dat was echt niet heel veel meer)  meer opleiding en training (Leestip: Frank van Wezel's roemruchte jaren van A.M. de Jong).
Verdere associaties bedoelde ik hier niet te maken.

Als je "bloedploeg" intikt op google dan komen er inderdaad (Nazi) Duits opgeleide landwachters naar voren.  :-\