Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364918 keer)

0 gebruikers (en 60 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #940 Gepost op: 2 maart 2013, 18:32:52
En dat is dus niet wat Diamond bedoelde, ontopic dus maar weer!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #941 Gepost op: 2 maart 2013, 22:00:44
En dat is dus niet wat Diamond bedoelde, ontopic dus maar weer!  O0
Waarom moet je dan zo'n term gebruiken? Je kunt toch ook gewoon spreken over arrestatie-team of AT o.i.d.? Woorden kunnen nu eenmaal vaak op meerdere manieren worden uitgelegd, let er daarom op hoe je de dingen verwoord... :-X


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #942 Gepost op: 2 maart 2013, 23:11:56
Waarom moet je dan zo'n term gebruiken? Je kunt toch ook gewoon spreken over arrestatie-team of AT o.i.d.? Woorden kunnen nu eenmaal vaak op meerdere manieren worden uitgelegd, let er daarom op hoe je de dingen verwoord... :-X

Het is toch duidelijk dat het niet zo bedoeld was? Dan is het nutteloos om erover door te blijven zeuren nadat Silque al heeft gezegd om ontopic te gaan.

Hoe gaat het zitten qua omscholing enz, willen ze vanaf 01-01-14 beginnen met de omscholing, of al de agenten bewapend op straat en volledig omgeschoold hebben?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #943 Gepost op: 2 maart 2013, 23:19:10
Ik heb gelezen dat men in mei dit jaar wil beginnen met de omscholing.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #944 Gepost op: 2 maart 2013, 23:24:19
Ik heb gelezen dat men in mei dit jaar wil beginnen met de omscholing.

en ik heb het gehoord van onze IBT. Voor onze regio eenheid heeft men 1,5 jr nodig zegt men.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #945 Gepost op: 2 maart 2013, 23:27:07
Ze willen bij ons alle wapendragers vanaf juni gaan omscholen en voor het einde van het jaar iedereen omgeschoold hebben. Maar ja vergeleken met een politie eenheid hebben wij natuurlijk een stuk minder wapendragers dus dan gaat het ook wat sneller  0098
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #946 Gepost op: 3 maart 2013, 12:22:07
en ik heb het gehoord van onze IBT. Voor onze regio eenheid heeft men 1,5 jr nodig zegt men.

verbaast me niks. Tot die tijd zegt de ouwe oPa5 ook nog steeds knal, en hopelijk in de goeie richting ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #947 Gepost op: 3 maart 2013, 12:32:48
IBT instructeurs worden in maart omgeschoold, vanaf dat moment zouden stapsgewijs de rest van de collega's omgeschoold gaan worden. Dat het lang duurt ligt niet alleen aan het aantal collega's, maar voornamelijk aan het aantal beschikbare wapens. Ze hebben namelijk niet direct voor iedereen een wapen, en dat is wel redelijk essentiëel als je omgeschoold moet worden  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #948 Gepost op: 3 maart 2013, 13:25:09
Ik ga als het goed is in mei beginnen met de opleiding tot hoofdagent bij eenheid Den Haag. Ik heb begrepen dat je ongeveer na een half jaar begint met de schietlessen. Zouden wij dan nog gebruik gaan maken van het oude wapen of direct met het nieuwe wapen leren werken? Wat denken jullie?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #949 Gepost op: 3 maart 2013, 13:29:51
Ik ga als het goed is in mei beginnen met de opleiding tot hoofdagent bij eenheid Den Haag. Ik heb begrepen dat je ongeveer na een half jaar begint met de schietlessen. Zouden wij dan nog gebruik gaan maken van het oude wapen of direct met het nieuwe wapen leren werken? Wat denken jullie?

Als jij in mei begint heb je zeer zeker kans dat je begint met het nwe vwpn. Beetje onnodig om je op te leiden op de Walther en je vervolgens een half jaar weer om te scholen.

Echter het is en blijft de politie dus verbaast u niet, verwondert u slecht.