Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364928 keer)

0 gebruikers (en 59 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #950 Gepost op: 3 maart 2013, 13:59:58
Als jij in mei begint heb je zeer zeker kans dat je begint met het nwe vwpn. Beetje onnodig om je op te leiden op de Walther en je vervolgens een half jaar weer om te scholen.

Echter het is en blijft de politie dus verbaast u niet, verwondert u slecht.

Lijkt mij inderdaad ook. Maar wat je al zegt, en wat ik zoal gelezen heb op het forum, organisatorisch kan het vaak wel beter bij de politie dus ik weet het niet zeker tot het zover is  ;)


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #951 Gepost op: 3 maart 2013, 17:45:06
Ik ga als het goed is in mei beginnen met de opleiding tot hoofdagent bij eenheid Den Haag. Ik heb begrepen dat je ongeveer na een half jaar begint met de schietlessen. Zouden wij dan nog gebruik gaan maken van het oude wapen of direct met het nieuwe wapen leren werken? Wat denken jullie?

Ik weet dat er een aantal docenten, van de academie Den Haag, kort geleden naar Duitsland zijn geweest om omscholing te krijgen. Ik denk dat als jij je schietopleiding, na je eerste vier maanden en 4 weken beeldvorming beroep, krijgt je dat doet met het nieuwe wapen. Maar zoals dielangemotormuis zegt de verbazingen zijn de (politie)wereld nog niet uit.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #952 Gepost op: 3 maart 2013, 17:54:39
Ik weet dat er een aantal docenten, van de academie Den Haag, kort geleden naar Duitsland zijn geweest om omscholing te krijgen.
Dat waren de kerninstructeurs die weer de overige docenten opleiden. Die hebben in de fabriek een rondleiding gehad en uitleg over van alles en nog wat van het wapen. Nu weet ik niet hoe dat bij de politie nederland zit, maar bij ons worden de overige docenten in groepen van 4 a 5 opgeleid te Ossendrecht en daarna worden de overige wapendragers omgeschoold.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #953 Gepost op: 5 april 2013, 04:14:06
Ik word in week 29 omgeschoold tot het nieuwe dienstwapen. Dat is dus in juli 2013  :)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #954 Gepost op: 5 april 2013, 11:35:12
Heads-up:

Wapenmagazine AK56 nr. 114 heeft in het nieuwste nummer een korte impressie van het nieuwe wapen. Te verkrijgen bij de betere bladenboer.

En er zitten een paar stekeligheden. Het ontbreken van een ontspanhefboom bijvoorbeeld. Leuk puntje ook voor het topic over het doorgeladen opbergen van het wapen. En nog een leuk feitje: dit wapen is te demonteren zonder de trekker over te halen. Dat kan wel maar is wel erg omslachtig. Wat is de makkelijke manier? De trekker overhalen. Bijzonder.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #955 Gepost op: 5 april 2013, 11:45:58
Wapenmagazine AK56 nr. 114
Ff de inhoudsopgave er bij gepakt:
(...) Een Brits jochie legt uit hoe leuk het is om rond te rennen met een wapen en op mensen te schieten. Nou, daar zaten we allemaal op te wachten, Ivo.
Bijzonder.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #956 Gepost op: 5 april 2013, 12:14:24
@ Hageneesch:

Ziehier precies waarom heel veel sportschutters niet zitten te wachten op de milsim variant van de airsoftsport. Tevens de reden voor Ak56 om voorlopig geen airsoftapparaten te reviewen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #957 Gepost op: 5 april 2013, 12:46:14
Heads-up:

Wapenmagazine AK56 nr. 114 heeft in het nieuwste nummer een korte impressie van het nieuwe wapen. Te verkrijgen bij de betere bladenboer.

En er zitten een paar stekeligheden. Het ontbreken van een ontspanhefboom bijvoorbeeld. Leuk puntje ook voor het topic over het doorgeladen opbergen van het wapen. En nog een leuk feitje: dit wapen is te demonteren zonder de trekker over te halen. Dat kan wel maar is wel erg omslachtig. Wat is de makkelijke manier? De trekker overhalen. Bijzonder.

Al research gedaan naar t wapen?

http://www.waltherforums.com/forum/p99/25082-walther-p99q-dutch-police-2.html

Wanneer doorgeladen is de sriker zgn gedeeltelijk gespannen, daardoor ten alle tijden 32N trekkracht nodig om m af te vuren. Ontspannen gaat gewoon doormiddel van de slede naar achter te halen. Je ziet en voelt de striker zitten als hij gespannen is. Wat ik vermoed (moet ik nog zien als ik opgeleid wordt) is dat hij in gebruik heel veilig is.

Vermoed dat hij bij ontladen nl niet gedeeltelijk gespannen wordt doordat er geen patroon meer in de kamer komt. Als hij wel gespannen wordt bij t ontladen (net als de p5) dan ist heel simpel de slede een stukje naar achter halen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #958 Gepost op: 5 april 2013, 14:37:39
Al de AK56 gelezen?

En ik ga weer even terug naar mijn oude credo waar ik door zoveel dienders hier word verguisd.

Aan vermoedens bij het hanteren van vuurwapens heb je geen hol, niks, nada, noppes.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #959 Gepost op: 6 april 2013, 08:19:01
Al de AK56 gelezen?

En ik ga weer even terug naar mijn oude credo waar ik door zoveel dienders hier word verguisd.

Aan vermoedens bij het hanteren van vuurwapens heb je geen hol, niks, nada, noppes.

aannames zijn dodelijk... gewoon controleren...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....