Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 368581 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #130 Gepost op: 15 juni 2009, 22:19:10
Enig idee waarom men dat perse wil? Die trekkerveiligheid is ideaal bij ''nascannen''. Voor wie het niet weet; na het eerste schot gelost met een Glock, hou je je vinger aan de trekker en je voelt een klikje. Het is d.m.v. deze trekkerveiligheid mogelijk na een schot je schietgebied te scannen en indien nodig los je nog een schot, je kan goed gericht door blijven schieten. Zonder de trekkerveiligheid loop je meer risico op ''afzwaaiers''. Dus nevenschade..

Persoonlijk maak ik liever vanaf het eerste schot gebruik van de "verkorte trekkerweg".
Bij het spannen van het pistool de vinger aan de trekker in de meest achterste stand. (Verder naar achteren kan het niet dus ongewilt schot is niet mogelijk.)
Op het moment dat je het schot af wil vuren is er het kleine stukje naar voren tot "het klikje" en met een gedoseerde trekkerdrukopbouw ...

En v.w.b. die dubbelhandige bediening.
Mijn linkshandige collega schiet net zo makkelijk met links als ik met rechts.

Ik mag hem wel ... die Glock 17.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #131 Gepost op: 15 juni 2009, 22:35:22
Maar mogen en krijgen is weer een heel ander verhaal. ;D

Wat blijft er dus over: (mits Gaston Glock echt heel krap zit en de tekentafel op zoekt)

De Heckler & Koch P30, de Sig Sauer P250 en de Walther P99. waarom? Deze wapens zijn min of meer bestek af.

Zijn er nog outsiders die misschien nog iets gaan doen? In ieder geval schijnen ze achter de Alpen bij Beretta een poging te willen wagen met de PX4 Storm, maar dan zal er nog wel wat moeten worden gefreesd en gepast aan het trekkermechaniek.

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 15 juni 2009, 22:50:26
Uit betrouwbare bron weet ik dat de P99 zeker ook niet voldoet aan het bestek. De sig sauer lijkt een reeele optie.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #133 Gepost op: 15 juni 2009, 23:30:56
Het enige wat ze met de P99 moeten doen is een aanpassing om een weigeraar nogmaals af te vuren. Voor een order van 50.000 stuks zie ik Walther dat nog wel halen.

Sig Sauer is goed, maar heeft echter 2 grote problemen: waar komt de RFiD-chip?
( chip? wat voor chip? 1 van de wensen is een chip waarmee het wapen snel kan worden geïdentificeerd, ten behoeve van onderhoud, slijtage, etc. )

De voordehandliggende oplossing bij de Walther en de H & K gaat niet op voor Sig Sauer. Het modulaire systeem van Sig heeft daar simpelweg de mogelijkheid niet voor of ze moeten de chip erin gieten....

En datzelfde modulaire systeem bezorgt Sig probleem nr. 2: wat te doen met de greep? De wijze heren willen drie mogelijkheden om de greep pas te maken: Sig levert geen verstelbare greepjes maar een komplete kast waar dus het centrale blok in wordt gedropt. Tel je al die kosten bij mekaar op dan zou de Sig een stuk duurder worden dan bijvoorbeeld de P99 met modificatie en de HK P30.

Links om of rechts om: er zal ergens iets moeten buigen bij óf de eisen/wensen óf de heren wapenfabrikanten.

En dan hebben we het nog niet over de proppen zelf gehad: het is te hopen dat de 9mm munitie die de firma Raug gaat leveren wat pittiger is dan de huidige Action Effect; de energieafgifte - ook een leuke: men spreekt nooit over energieafgifte maar over mondingsenergie - moet gemiddeld 500 joule bedragen en dat haalt de AE dus niet.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 16 juni 2009, 13:26:54
nadeel van de sig p250: alleen een DAO trekker.

Weet trouwens niet of ze voor het nieuwe dienstwapen willen vasthouden aan SA/DA of over willen gaan naar DAO. Maakt de bediening wel een STUK simpeler. Echter zoals genoemd, blijft de afstand die de trekker moet afleggen gelijk en verlies je dus het voordeel van een wat accurater 2e schot.

P30 lijkt wel aan alle eisen te voldoen, echter denk ik dat de prijs daar wel een hot issue blijft.

Is het aanpassen van een P99 van striker fired naar hammer drop zo eenvoudig dan?

en mbt die linkshandige bediening. Tuurlijk elk wapen is linkshandig te bedienen, maar het blijft omslachtiger en een minder veilige oplossing dan dubbelhandige bediening.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #135 Gepost op: 16 juni 2009, 13:54:36
Is een pijl&boog geen betere optie ;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 16 juni 2009, 15:21:59
Persoonlijk maak ik liever vanaf het eerste schot gebruik van de "verkorte trekkerweg".
Bij het spannen van het pistool de vinger aan de trekker in de meest achterste stand. (Verder naar achteren kan het niet dus ongewilt schot is niet mogelijk.)
Op het moment dat je het schot af wil vuren is er het kleine stukje naar voren tot "het klikje" en met een gedoseerde trekkerdrukopbouw ...

Okee, maar ik doelde natuurlijk op een noodweersituatie. En het daaropvolgende nascannen. Op de baan maak je natuurlijk altijd gebruik van de verkorte trekkerweg.   O0

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #137 Gepost op: 17 juni 2009, 14:07:44

Ik liep altijd doorgeladen, dan is dit geen optie....... en ook met links kon ik goed overweg met de Glock :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Folkert

• Student
  • Forum gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:22:11
Ik ben geen agent, heb wat schiet-ervaring, maar niet bijster veel, en zit nu met de volgende vraag;

Als ik dit topic een beetje terug lees, zie ik overal berichten dat bijv. de Glock 17 en Sig P250 afgekeurd zouden worden. Nu weet ik dat de verschillende Glock's over de hele wereld bij defensie en politie (inclusief de nederlandse) in gebruik zijn, hetzelfde geld voor de voorloper van de p 250, de p226.
Als het voor al die anderen goed genoeg is, waarom dan niet voor onze politie? Wat is mbt. vuurwapen gebruik nou het wezenlijke verschil tussen de Nederlandse politie en de Duitse? Ik gun onze agenten uiteraard de beste mogelijkheid, maar ik vraag me af of de eisen wel realistisch zijn.

Ben benieuwd naar de reacties.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 1 september 2009, 00:06:42
Jouw vraag is simpel te beantwoorden: De Glock 17 valt niet binnen de eisen van het bestek. Dat is duidelijk. De Sig Sauer P250 daarentegen zeer zeker wel (is dus een potentieele kandidaat), dus weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt dat hij afgekeurd zou worden?