Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364835 keer)

0 gebruikers (en 45 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #170 Gepost op: 3 september 2009, 15:05:31
Omdat het vuurwapen bij defensie een hele belangrijke rol speelt in de opleiding en bij de politie veel minder. Een agent kan plotseling in een noodweer situatie terecht komen en dan moet je wapen juist blijven werken.
Bij de KMar is dat niet anders hoor...die lopen ook al jaren met de Glock, ook in noodhulpsituaties...Ik heb gelukkig nooit dat stuk gereedschap op de rechterheup hoeven te gebruiken, maar  ik heb geen enkele keer problemen gehad met noodweer op de baan in alle IBT en andere trainingssituaties.... Het is namelijk gewoon een andere procedure: Als ie het niet doet: slede naar achter, loslaten en opnieuw proberen.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #171 Gepost op: 3 september 2009, 15:33:00
Daar heb je gelijk in. De Walther is niet veel anders, klap op de patroonhouder (zit hij er goed in?), slede naar achter (weigerende kogel uitwerpen of doorladen als het magazijn niet goed zat) en nog eens proberen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #172 Gepost op: 3 september 2009, 19:33:37
Ik ga effe schaamteloos knippen en plakken vanaf de Glock-papers, omdat ik mijn bed hoor roepen. Ik hoop dat jullie Engels een beetje up-to-date is:

Safe-Action Trigger System
     The topic of endless debate, ridicule, and confusion, the Glock Safe-Action system is neither single-action (SA) nor double-action (DA).

     The Glock, unlike most centerfire handguns, does not have a hammer which is dropped to push a firing pin when the trigger is pulled.  Instead, the Glock has a striker which is completely enclosed within the slide.  Whenever a round is in the chamber, the striker is partially retracted under tension.  There isn't enough tension to fire the gun if for some reason the striker were forced forward from this position.

     When the shooter pulls the trigger, the striker is retracted the rest of the way to full tension, wherefrom it can fire the gun.  Because the trigger action needs only retract the striker part way, the trigger stroke is shorter and lighter than traditional DA designs.

     The biggest advantage of the Safe Action system is that the trigger pull is consistent from shot to shot.  Unlike DA/SA guns which fire their first shot with a long, heavy DA stroke and subsequent shots with lighter, shorter strokes, the Glock pull never changes.  Glocks come standard with 5½ pound triggers, but a certified armorer can increase it to 8 or 11 pounds.  There is also a 3½ pound trigger option available on certain competition models and from aftermarket retailers such as Glockmeister.  SA and DAO (double-action only) guns share this feature, but SA guns require the shooter to disengage a safety switch before firing, and DAO guns have significantly heavier trigger pulls (9 pounds or more).

     The end result of the Glock Safe Action is a light, short, consistent trigger stroke which nevertheless needs to overcome the small resistance of compressing the firing pin spring fully.  That's why I refer to Safe Action as "single-action on the street and DAO in the courtroom."

Bron: http://www.f-r-i.com/glock/misc/overview.htm

een trekker uit meerdere delen, gaat het dan alleen het gedeelte waar je je vinger tegenaan drukt of gaat het om het gehele mechanisme?? ??? Uit bovenstaande stukje kan ik nog steeds niet halen wat het voor/nadeel is tov een trekker uit een deel. (redelijke leek op wapenmechanisme...)


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #173 Gepost op: 3 september 2009, 21:09:44
een trekker uit meerdere delen, gaat het dan alleen het gedeelte waar je je vinger tegenaan drukt of gaat het om het gehele mechanisme?? ??? Uit bovenstaande stukje kan ik nog steeds niet halen wat het voor/nadeel is tov een trekker uit een deel. (redelijke leek op wapenmechanisme...)

Volgens mij is de trekker zoals hij in het bestek genoemd wordt, alleen de daadwerkelijk trekker (dus waar je je vinger tegenaan drukt), en niet de 'trigger-system' uit het stuk over de Glock.
De 'trekker uit meerdere delen' die ze volgens mij in het bestek, willen uitsluiten, is het systeem van Glock, waarbij er een soort veiligheidspal op de trekker zit. (deze wordt dus automatisch ingedrukt bij het overhalen van de trekker).
Overigens slaat het 'Safe-Action trigger system' van Glock meer op de manier waarop de kogel afgevuurd wordt (in dit geval met een volledig interne slagpin), dan op de trekker zelf.

(Zit me trouwens net te bedenken, dat het engelse woord 'trigger' hier alleen het 'triggeren/initiėren' van het afvuren betekent, en is dus niet de vertaling van 'trekker') ::)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #174 Gepost op: 3 september 2009, 21:36:04
Volgens mij is de trekker zoals hij in het bestek genoemd wordt, alleen de daadwerkelijk trekker (dus waar je je vinger tegenaan drukt), en niet de 'trigger-system' uit het stuk over de Glock.
De 'trekker uit meerdere delen' die ze volgens mij in het bestek, willen uitsluiten, is het systeem van Glock, waarbij er een soort veiligheidspal op de trekker zit. (deze wordt dus automatisch ingedrukt bij het overhalen van de trekker).
Overigens slaat het 'Safe-Action trigger system' van Glock meer op de manier waarop de kogel afgevuurd wordt (in dit geval met een volledig interne slagpin), dan op de trekker zelf.

(Zit me trouwens net te bedenken, dat het engelse woord 'trigger' hier alleen het 'triggeren/initiėren' van het afvuren betekent, en is dus niet de vertaling van 'trekker') ::)
Ik gok dat het om de trekkergroep gaat, hetvooruitstekende deel is de trekkerveiligheid , als je dat niet meeneemt doet ie het echt niet...

http://www.glock.com/english/pistols_adv01.htm

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #175 Gepost op: 3 september 2009, 21:49:50
Ik gok dat het om de trekkergroep gaat, hetvooruitstekende deel is de trekkerveiligheid , als je dat niet meeneemt doet ie het echt niet...

http://www.glock.com/english/pistols_adv01.htm



Allez, da bedoel ik toch zenne!  O0 was de vertaling van 'trigger-safety- even kwijt :-[


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #176 Gepost op: 4 september 2009, 00:28:09
Ik zit nog effe te broeden op dat hele eisen en wensenpakket en ik blijf toch van mening dat er weer om iets onmogelijks wordt gevraagd.

1.16 Het Pistool moet munitie, als bedoeld in eis 2.2, met voldoende snelheid kunnen verschieten om aan de eisen t.a.v. energieafgifte te kunnen voldoen die inhouden dat de gemiddelde gemeten energie over een serie van 10 schoten circa 500 Joule moet zijn en niet kleiner mag zijn dan 480 Joule. (eis)
1.17 Wanneer met het Pistool een schot wordt afgegeven terwijl er al een projectiel in de Loop aanwezig is, mogen van het Pistool geen stukken / brokken / onderdelen loskomen of afbreken. (eis)

Bij die eerste beginnen: dat worden dus 124 gr. koppen met een mondingssnelheid van 360 m/s. anders haal je die 500 joule niet. Stevig patroontje, niet echt idioot overladen, maar stevig. op het moment dat er dan ooit eens een patroon voorbijkomt zonder kruit en de kop dus vrolijk vertrekt op de kracht van het slaghoedje en dus in je loop blijft hangen ( en dat gebeurt, jongens en meisjes - been there done that... >:( ) en de schutter dus in het heetst van de strijd zijn slede naar achteren trekt om de lege huls uit te werpen, een nieuwe patroon in de kamer te krijgen en het wapen gelijkertijdig weer spant en vervolgens de trekker weer over haalt...

Dan moet ik nog zien of er aan 1.17 kan worden voldaan. Glock is een gewillig slachtoffer, maar ik betwijfel of de overige kandidaten wel alles binnenboord houden...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #177 Gepost op: 4 september 2009, 01:02:01
de Sig p226 kan er iig tegen ;) http://jnkish.blogspot.com/2008/10/jammed-sig-sauer-p226-sct.html

Wat dat betreft is het gewoon geluk hebben, maar dat is mijn mening.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #178 Gepost op: 4 september 2009, 01:12:14
t is weer achterlijk dat het over zoveel schijven moet... t zal mij verbazen als we daadwerkelijk op tijd de nieuwe wapens krijgen... zal wel weer uit lopen of vertraging oplopen... lol

Ik hoef maar een ding, en dat is te weten dat ie het doet op het moment dat ik nodig heb... voor de rest laat ik m zoveel mogelijk in de tas.. .scheelt een heel hoop papierwerk lol... voor de rest uit de tas... op de schietbaan... maar goed dat is afgenomen tot een zielige 4 x per jaar... als het al meezit..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #179 Gepost op: 4 september 2009, 01:15:02
Als je lid bent van een schietclub mag je dan met je dienstwapen schieten? Is er bij de politie ook geen mogelijkheid om in je eigentijd te oefenen?