Ik zit nog effe te broeden op dat hele eisen en wensenpakket en ik blijf toch van mening dat er weer om iets onmogelijks wordt gevraagd.
1.16 Het Pistool moet munitie, als bedoeld in eis 2.2, met voldoende snelheid kunnen verschieten om aan de eisen t.a.v. energieafgifte te kunnen voldoen die inhouden dat de gemiddelde gemeten energie over een serie van 10 schoten circa 500 Joule moet zijn en niet kleiner mag zijn dan 480 Joule. (eis)
1.17 Wanneer met het Pistool een schot wordt afgegeven terwijl er al een projectiel in de Loop aanwezig is, mogen van het Pistool geen stukken / brokken / onderdelen loskomen of afbreken. (eis)
Bij die eerste beginnen: dat worden dus 124 gr. koppen met een mondingssnelheid van 360 m/s. anders haal je die 500 joule niet. Stevig patroontje, niet echt idioot overladen, maar stevig. op het moment dat er dan ooit eens een patroon voorbijkomt zonder kruit en de kop dus vrolijk vertrekt op de kracht van het slaghoedje en dus in je loop blijft hangen ( en dat gebeurt, jongens en meisjes - been there done that...
) en de schutter dus in het heetst van de strijd zijn slede naar achteren trekt om de lege huls uit te werpen, een nieuwe patroon in de kamer te krijgen en het wapen gelijkertijdig weer spant en vervolgens de trekker weer over haalt...
Dan moet ik nog zien of er aan 1.17 kan worden voldaan. Glock is een gewillig slachtoffer, maar ik betwijfel of de overige kandidaten wel alles binnenboord houden...