Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364773 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

diender

  • Gast
Reactie #250 Gepost op: 10 oktober 2009, 17:50:25
Vragen kan altijd, maar je krijgt als het goed is tot week 12 in 2010 geen antwoord. Schenden van de geheimhouding is plichtsverzuim en draait uit op ontslag.


diender

  • Gast
Reactie #251 Gepost op: 10 oktober 2009, 17:57:06
Nog een reactie op de vraag van Maarten. De Walther P5 wordt niet meer gemaakt. Contractueel moet men nog wel reserveonderdelen leveren. Er moet dus gewoon een ander wapen komen.  De Glock zat zeker niet in de procedure toen de P5 getest werd. Overigens  voldeed de P5 niet aan esteld eisen, omdat deze niet tweezijdig te bedienen was/is. Met wat handigheid lukt dat wel met zowel de linker- als de rechterhand, maar niet zoals het destijds in het plan van eisen bedoeld was.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #252 Gepost op: 10 oktober 2009, 18:27:36
Nog een reactie op de vraag van Maarten. De Walther P5 wordt niet meer gemaakt. Contractueel moet men nog wel reserveonderdelen leveren. Er moet dus gewoon een ander wapen komen.  De Glock zat zeker niet in de procedure toen de P5 getest werd. Overigens  voldeed de P5 niet aan esteld eisen, omdat deze niet tweezijdig te bedienen was/is. Met wat handigheid lukt dat wel met zowel de linker- als de rechterhand, maar niet zoals het destijds in het plan van eisen bedoeld was.

Aan welke vraag refereer je?
De openingspost is namelijk uit november 2005, dus als ik toen een bepaalde vraag heb gesteld, kan ik me dat nu niet zo goed meer herinneren :P

Bedankt voor de uitgebreide info verder. Ik begrijp uit je reactie dat de Douane dus wel mee doet aan de aanbesteding. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht; als ze apart moeten gaan aanbesteden kost dat klauwen met geld. En de P5 zal bij hun ook wel zo langzamerhand op zijn.
Weet je misschien of de FIOD ook meedoet ???
(verder kan ik, buiten defensie, niet zo gauw een andere vuurwapendragende dienst verzinnen ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #253 Gepost op: 10 oktober 2009, 18:40:40
Aan welke vraag refereer je?
De openingspost is namelijk uit november 2005, dus als ik toen een bepaalde vraag heb gesteld, kan ik me dat nu niet zo goed meer herinneren :P

Bedankt voor de uitgebreide info verder. Ik begrijp uit je reactie dat de Douane dus wel mee doet aan de aanbesteding. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht; als ze apart moeten gaan aanbesteden kost dat klauwen met geld. En de P5 zal bij hun ook wel zo langzamerhand op zijn.
Weet je misschien of de FIOD ook meedoet ???
(verder kan ik, buiten defensie, niet zo gauw een andere vuurwapendragende dienst verzinnen ;))

Krijgt niet iedereen zijn WP5 van KLPD Logistiek? Of koopt iedere dienst zijn eigen wapens (en heel toevallig allemaal Walther?)?


diender

  • Gast
Reactie #254 Gepost op: 10 oktober 2009, 19:00:46
Ja, KLPD Logistiek. tegenwoordig Voorzieining Tot Samenwerking  Politie Nederland (vtsPN) is de aankopende partij voor heel de politie. Niet alleen wat wapens betreft maar ook voor de Uniformen en IT apparatuur


diender

  • Gast
Reactie #255 Gepost op: 10 oktober 2009, 19:08:53
Ik hoorde vandaag dat de politie overgaat van de bekende Walther P5 (o.a. in gebruik bij politie en douane) naar de Glock 17 (In gebruik bij alle krijgsmachtonderdelen.)

Ik weet iemand hier meer van? Sinds wanneer is dit overgangsproces gaande?
En waarom eigenlijk? De Walther P5 is destijds het beste uit de tests gekomen, tests waar de Glock 17 toen ook al bij zat dacht ik.
Hangt dit ook samen met de overgang van de action 3 kogel naar de action effect?

(Ik weet het, n hoop vragen ;))

Maarten, dit is het bhet bericht waarmee jij de discussie over het nieuwe politiepistool begon en waar ik vanmiddag op reageerde


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #256 Gepost op: 10 oktober 2009, 20:31:59
Ja, KLPD Logistiek. tegenwoordig Voorzieining Tot Samenwerking  Politie Nederland (vtsPN) is de aankopende partij voor heel de politie. Niet alleen wat wapens betreft maar ook voor de Uniformen en IT apparatuur

Begrijp ik (wel bedankt ;)), maar met 'diensten' doelde ik op de douane en FIOD e.d. Weet iemand dat?


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #257 Gepost op: 10 oktober 2009, 20:55:49
Zowel de Douane als de FIOD vallen onder hetzelfde ministerie, dus kan je aannemen dat ze beiden hetzelfde wapen hebben en houden.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #258 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:08:40
douane, Fiod, bewapende boa's en politie loopt allemaal met hetzelfde wapen (P5). De enige bewapende dienst in Nederland waarvan ik niet uit m'n hoofd weet welk wapen ze hebben zijn de beveiligers van de DNB.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #259 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:51:32
douane, Fiod, bewapende boa's en politie loopt allemaal met hetzelfde wapen (P5).

En die komen ook allemaal uit één aanbesteding?
Via wat vroeger KLPD logistiek was en nu vtsPN is?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s