Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364814 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #300 Gepost op: 22 december 2009, 21:49:15
Aangezien het NNPP dus niet voor 2011 in de holsters zit ( ik pak er rustig even 3 maanden bij en dan ben ik nog coulant: ik heb hier ooit eens geroepen dat de Walther er pas in 2012 uitgaat ) en er ongetwijfeld nog wel een 2e aanbestedingsronde komt met een gewijzigd pakket van eisen alvast een plaatje van een mogelijke outsider:




De Glock vierde generatie. Afgebeeld een G22 in .40 S&W maar weest niet bevreesd - Amerikanen halen voor alles wat in kalibers met een 9 begint de neus op en dit promo materiaal is voor de Amerikaanse markt bestemd. Er komt een 9 mm versie. Presentatie zal waarschijnlijk plaatsvinden tijdens de Shotshow in Las Vegas die wordt gehouden van 19 tot en met 22 januari 2010. Nog steeds een Glock met een trekkerveiligheid, maar toch heeft Gaston Glock een eis ingewilligd: dit is er wel 1 met een greep die aan te passen is.

En met dit bericht hebben we de 300 postings in dit topic rond gemaakt: samen met het topic op vuurwapens.net zijn het er 1547.  ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #301 Gepost op: 22 december 2009, 22:13:18
Nieuw dienstpistool politie komt later
Datum nieuwsfeit: 22-12-2009
 
Bron: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Nieuw dienstpistool politie komt later

22 december 2009
De Europese aanbestedingsprocedure voor de aanschaf van nieuwe pistolen voor de Nederlandse politie heeft vertraging opgelopen. De aanbesteding loopt vertraging op doordat (om uiteenlopende redenen) geen van de pistolen voldoet aan de gestelde eisen.
Na ingewonnen juridisch advies is ervoor gekozen om gebruik te maken van de zogeheten procedure door onderhandelen met leveranciers die zich hebben gekwalificeerd voor de technische test. Onderdeel van de procedure is een nieuwe technische test.
Door de vertraging zal de aanbesteding pas in december 2010 zijn afgerond, negen maanden later dan gepland. Het vervangen van de huidige pistolen en de bijbehorende omscholing gebeurt dan in 2011, 2012 en 2013.
Het huidige pistool, de Walther P5, is verouderd en te duur en moet op den duur vervangen worden. De Walther P5 is ongeveer 25 jaar geleden in gebruik genomen door de Nederlandse politie. Het ontwerp stamt echter uit de jaren '70. Door technologische ontwikkelingen zijn er tegenwoordig pistolen op de markt die mogelijk beter aan de huidige eisen voldoen.  

bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/12/22/H084.htm

Kijk, we gaan eens babbelen met de mannen. En dus zal er iets gaan veranderen bij of de mannen of bij het PvE.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #302 Gepost op: 23 december 2009, 01:18:12
Het is niet te geloven....... :| :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #303 Gepost op: 23 december 2009, 10:17:06
en wij hebben hier de primeur van het wapen wat na de onderhandelingen straks geproduceerd gaat worden!!!!  ;D ;D ;D

[img width=700 height=326]http://www.figures.com/forums/attachments/news/2292d1258076929-go-hero-atomic-disintegrator-ray-gun-dsc_0011.jpg


 ;D ;D ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #304 Gepost op: 24 december 2009, 14:18:46
Als je er eigenlijk over gaat nadenken, zit er op het ministerie van BZ echt ergens een steekje los.

Er is een budget, via het roddelciruict weten we welke fabrikanten er mogelijk hebben ingeschreven. En sorry, maatjes: daar zitten toch echt geen prutsers bij. Walther kan een goed pistool leveren, SIG toetert in de LEO-markt zeer verdienstelijk mee, Heckler & Koch heeft een gamma aan pistolen waarvan ik vind dat de nederlandse agent echt iets knaps aan zijn heup heeft hangen. En niet alleen omdat het er strak uitziet, ook gewoon omdat het bewezen concepten zijn. Over Glock kan ik persoonlijk heel kort zijn - bagger, maar dan ben ik persoonlijk. De 3de Generatie Glocks zijn niet aan te slepen en met het uitstel komt de 4de Generatie in beeld. Ik verwacht dat veel overheidsdiensten over de hele wereld zeker de nieuwe lijn van Glock met veel interesse zullen volgen en - uiteindelijk - kopen.

Kortom: grote namen in wapenland die echt in staat zijn om een goed, duurzaam en veilig wapen te leveren voor de Nederlandse politie.

En nog weet een ambtenareclubje een dusdanig eisenpakket samen te stellen dat al deze wapenfabrikanten niet kunnen leveren. En dat geld overigens ook voor de andere wapenfabrikanten.


Conclusie ( en let op mijn woorden - het wordt weer een dure...)

Den Haag vraagt om iets wat er niet is. Dat hadden ze van tevoren kunnen weten. Wij wisten het al toen we het pakket van eisen zagen.

Compleet mesjogge.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #305 Gepost op: 24 december 2009, 14:37:17
Als je er eigenlijk over gaat nadenken, zit er op het ministerie van BZ echt ergens een steekje los.

Ik denk dat het in dit geval ligt bij een expertgroep, die onder de Raad van Hoofdcommissarissen hangt.

Het is geloof ik zo dat die expertgroep een PvE heeft opgesteld en vervolgens aan de Raad een advies uitbrengt. Vervolgens is het aan vts om de aanbesteding uit te voeren.

Om een lang verhaal kort te maken: volgens mij ligt het (voor deze keer :P) niet aan BZK ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #306 Gepost op: 24 december 2009, 14:48:28
mmm en laat me raden... dat expertgroepje....


Die hoeft er natuurlijk niet mee te lopen... laat staan te gebruiken mocht het nodig zijn....

uiteindelijk zullen we dus wel weer iets krijgen, wat dus niet goed functioneert en heel veel geld kost..

Laten ze nu gewoon een goed wapen uitkiezen en daarbij gewoon heel veel schieten op de schietbaan... daar leer je schieten van nl....oftewel een goed opleidingsprogram samen met het nieuwe wapen...


Maar goed... ik ga het wel zien... tot nu toe heb ik elk jaar een nieuwe.... ow nee andere walther gekregen omdat er door slijtage  ::) ::) ::) iets kapot was....

Het enige gebruik is de regelmatige laad en ontlaad aktie en vier keer per jaar op de schietbaan... en dan het onderhouden op het bureau... die wapen zijn gewoon af... en nu gaan we er nog eens 3 jaar mee verder neuzelen ? Schandalig....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #307 Gepost op: 26 december 2009, 12:47:39
Wat ik heb gehoord van de gene die mee doen aan het testen van de wapens, heeft het allemaal te maken met de soorten veiligheden die op en aan het wapen moeten zitten. Gelijk met het testen van de wapens heeft men een technische onderzoek laten doen in Duitsland, uit die testen bleek dat geen van de wapen volgdeed aan de eisen gesteld bij politie nederland en meer kan ik er niet van maken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #308 Gepost op: 26 december 2009, 12:58:45
dus zijn de eisen wel reëel? ??? ;) Je kan bijvoorbeeld voor dienstvoertuigen ook opschrijven dat het bestuurderscompartiment bij een aanrijding binnen een 1000ste seconde vol moet komen te staan met een rubberachtige substantie zodat je gefixeerd in je stoel blijft als je je gordel niet om hebt en dat deze binnen 5 seconden na aanrijding weer geheel verdwenen moet zijn... Wedden dat er geen auto aan gaat voldoen...

Met deze specificaties hadden echte deskundigen al van te voren kunnen zien dat geen enkel wapen op de markt hieraan zou gaan voldoen... Was het idee dat de fabrikanten (op hun kosten) de wapens gingen aanpassen zodat het wel aan het PvE zou voldoen of hebben er mensen bij het opstellen van het PvE gezeten die er geen verstand van hebben?? ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #309 Gepost op: 26 december 2009, 13:10:34
Wat ik heb gehoord van de gene die mee doen aan het testen van de wapens, heeft het allemaal te maken met de soorten veiligheden die op en aan het wapen moeten zitten. Gelijk met het testen van de wapens heeft men een technische onderzoek laten doen in Duitsland, uit die testen bleek dat geen van de wapen volgdeed aan de eisen gesteld bij politie nederland en meer kan ik er niet van maken.

Met andere woorden, Nederland wil wéér zelf het wiel gaan uitvinden en daarmee het braafste jongetje van de wereld zijn ....
Kost wat ... en achteraf blijkt een ander wapen het zelfde werk te kunnen doen op een net zo veilige manier  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !