Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364896 keer)

0 gebruikers (en 59 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #310 Gepost op: 26 december 2009, 13:48:37
Zelf doen...

Volgens mij heeft de laatste vuistvuurwapenbouwer in Nederland 100 jaar geleden het licht uitgedaan.

Als men nou op zoek was naar een nieuwe AR-15 van hollandschen bodem was er nog hoop...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #311 Gepost op: 26 december 2009, 13:52:53
Zelf doen...

Volgens mij heeft de laatste vuistvuurwapenbouwer in Nederland 100 jaar geleden het licht uitgedaan.

Als men nou op zoek was naar een nieuwe AR-15 van hollandschen bodem was er nog hoop...


Ben jij handig met metaal?  ;D ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #312 Gepost op: 26 december 2009, 15:25:17
[complot modus]

Volgensmij heeft men met opzet het bestek zo geschreven dat geen enkel wapen hieraan kan voldoen. Zoals te lezen in het persbericht is men nu in onderhandeling, met de specifieke wapenleveranciers, dwz. dus niet openbaar. Ruik ik hier een kans voor handje klap?

Bijv. met HK: "Ja als wij nu zeggen dat jullie P30 wel voldoet, dan willen we wel fikse korting, maar we zullen wel nog een x aantal jaar MP5's en de HK 416 blijven bestellen."

[/complot modus]


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #313 Gepost op: 26 december 2009, 17:41:30
Vergeet het maar. Dat is een veelste kleine portefeuille.

Als Colt nou in de aanbesteding zat, wordt het een ander verhaal. Colt Canada (voorheen Diemaco) heeft net een upgrade geleverd voor de aanvalsgeweren van het Nederlandse leger ter grote van - uit mijn hoofd - 30 miljoen. Dat bedrag haal je niet bij het miniscule aantal HK's die de politie heeft.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #314 Gepost op: 26 december 2009, 17:59:16
Lees voor HK bijv ook glock/walther


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #315 Gepost op: 27 december 2009, 13:50:39
Het technische ( keuring ) Duitseland heeft volgens de geleerde te maken met de veiligheden die er niet of gedeeltelijk opzaten.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #316 Gepost op: 27 december 2009, 15:15:43
Definieer gedeeltelijk a.u.b...  :-\


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #317 Gepost op: 27 januari 2010, 20:47:35
Gen 4 Glock is nu gepresenteerd. Leuk, de aanpassingen zijn noodzakelijk. Echter is de glock nogsteeds niet voorzien van een dubbele sledepal, helaas voor de aanbesteding dus ;)

Overigens is de grootste sledepal nogsteeds de slede zelf, maar dat even buiten de discussie gelaten :)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #318 Gepost op: 1 maart 2010, 17:06:28
Glock boos op Nederlandse politie

De Oostenrijkse wapenproducent Glock heeft een rechtszaak aangespannen tegen het ministerie van Binnenlandse Zaken. Glock mag niet meedoen aan de Europese aanbestedingsprocedure voor het nieuwe dienstwapen van de Nederlandse politie.

Verschillende producenten hadden zich aangemeld voor de procedure, maar geen van de aangeboden vuurwapens voldeed tot nu toe aan de eisen van BiZa. Waarom Glock specifiek is afgewezen, kon een woordvoerder van Binnenlandse Zaken niet zeggen.

De politie is op zoek naar vervanging voor de Walther P5. Dit pistool is na zo'n 25 jaar trouwe dienst verouderd en te duur geworden. De politie heeft in totaal 42.000 nieuwe vuurwapens nodig.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/03/glock_boos_op_nederlandse_poli.html


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #319 Gepost op: 2 maart 2010, 10:42:54
Ik blijf erbij, volgens mij is SigSauer de grootste kanshebber ;)