Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364889 keer)

0 gebruikers (en 59 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #320 Gepost op: 2 maart 2010, 16:07:17
Ik blijf erbij, volgens mij is SigSauer de grootste kanshebber ;)

Je bedoelt de P250 ?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #321 Gepost op: 2 maart 2010, 16:55:53
ik blijf bij m'n lijstje grootste kanshebbers: p250 sig, P30 H&K, P99 Walther*

potentiële kanshebbers: Beretta PX4 Storm, Smith & Wesson M&P9*

Jammere afvallers (voldoen niet aan bestek): Glock 17, FNP-9, Sig Pro


*waarbij wel opgemerkt moet worden dat zowel de S&W als de walther met standaard trekker niet voldoen aan het bestek (uit twee delen bestaande trekker).


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #322 Gepost op: 2 maart 2010, 17:43:42
Glock boos op Nederlandse politie

En met wat pech krijgt Glock gelijk, moet de aanbesteding opnieuw gedaan worden en eventueel aangepast worden en uiteindelijk ben je zo weer 2 jaar verder O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #323 Gepost op: 2 maart 2010, 17:49:41
Volgens mij was toch de conclusie van dit topic dat geen enkel wapen op de markt voldeed aan het bestek? Als dat idd zo is dan maakt Glock een grote kans om gelijk te krijgen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #324 Gepost op: 3 maart 2010, 11:45:25
Dat klopt, en als Glock nu gelijk krijgt ga je nat. Maar er zijn een aantal wapens die met een paar kleine aanpassingen wel voldoen.. En dat is de Glock weer niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #325 Gepost op: 3 maart 2010, 12:02:34
Volgens mij was toch de conclusie van dit topic dat geen enkel wapen op de markt voldeed aan het bestek? Als dat idd zo is dan maakt Glock een grote kans om gelijk te krijgen.

Volgens mij gaat het daar niet om in deze rechtszaak. Dit is een procedurele kwestie.

In dit geval zal er sprake zijn geweest van een gesloten aanbestedingsprocedure. Daarbij  moeten aanbieders eerst inschrijven bij de aanbestedende partij (MinBZK). BZK maakt vervolgens een voorselectie. De partijen die overblijven uit die voorselectie mogen meedingen in de feitelijke aanbesteding.

Glock is niet door de voorselectie gekomen, leid ik af uit de tekst, en daar zijn ze tegen in bezwaar gegaan bij BZK. Dat zal niet het gewenste effect hebben gehad, dus zijn ze in beroep gegaan bij de rechter.

Glock boos op Nederlandse politie

De Oostenrijkse wapenproducent Glock heeft een rechtszaak aangespannen tegen het ministerie van Binnenlandse Zaken. Glock mag niet meedoen aan de Europese aanbestedingsprocedure voor het nieuwe dienstwapen van de Nederlandse politie.

Verschillende producenten hadden zich aangemeld voor de procedure, maar geen van de aangeboden vuurwapens voldeed tot nu toe aan de eisen van BiZa. Waarom Glock specifiek is afgewezen, kon een woordvoerder van Binnenlandse Zaken niet zeggen.

De bestuursrechter gaat volgens mij alleen kijken of de procedures juist gevolgd zijn. Als BZK voldoende heeft onderbouwd waarom Glock niet mee mocht doen, zit BZK gewoon goed en heeft Glock pech.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #326 Gepost op: 4 maart 2010, 01:55:24
En ik vermoed dat dat laatste het geval zal zijn. Het bestek voorziet gewoon niet in de Glock als optie. Hoe goed het wapen ook is, ik vind de fabrikant vrij arrogant. Ook hun manier van marketing vind ik arrogant. Door voor linkshandige schutters na 20 jaar nogsteeds geen dubbelhandige bedienbare sledepal te monteren (ja ik ben een linkspoot) zet je jezelf gewoon buitenspel in dit soort aanbestedingen.

Zelfde geldt voor de trekker overhalen bij het demonteren. Werkt prima opzich, maar feit is gewoon dat het een stuk minder foolproof is. Nu gaan sommige bijdehante mensen zeggen "training!". Is waar, maar waarom voor zo'n optie kiezen als er zat keuze is waarbij het NIET hoeft. Een overheid speelt gewoon op safe.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #327 Gepost op: 4 maart 2010, 17:26:30
(...) De loop is aan twee kanten open.

Hopelijk dat het afvuur mechanisme aan de goede kant zit  ;) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #328 Gepost op: 11 maart 2010, 00:25:09
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6251918/__Glock_verliest_zaak_over_politiewapen__.html

wo 10 mrt 2010, 13:27
Glock verliest rechtszaak over politiewapen

DEN HAAG -  De Nederlandse politie heeft wapenfabrikant Glock terecht uitgesloten van de aanbestedingprocedure voor het leveren van de nieuwe dienstpistolen. Dat heeft de rechter in Den Haag woensdag in een kort geding geoordeeld.

Wapenfabrikant Glock is door de politie terecht uitgesloten van de aanbestedingprocedure voor het leveren van de nieuwe dienstpistolen, aldus de rechter.

Volgens de rechter beweert de politie dat Glock niet kan voldoen aan de gestelde eisen. Glock heeft op de zitting vervolgens toegegeven dat het aan drie voorwaarden niet tegemoet kan komen. Daarom is de eis van de Oostenrijkse wapenleverancier om weer aan de aanbesteding mee te mogen doen, afgewezen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #329 Gepost op: 11 maart 2010, 00:29:03
kon ook niet anders ;)