Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364877 keer)

0 gebruikers (en 60 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #340 Gepost op: 19 augustus 2010, 23:13:27
Ik heb er vertrouwen in dat we in december / januari weten welk wapen het is geworden ;)

Mijn educated guess is nog steeds de HK P30. 2e plek de P250 3e Walterh P99 en 4e de PX4 Storm


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #341 Gepost op: 21 augustus 2010, 16:19:20
Ik zeg maar 1 ding....

De holsters...

Loopt de aanbesteding al? De vorige eindigde in de rechtszaal.  ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #342 Gepost op: 22 augustus 2010, 10:26:36
Ik zeg maar 1 ding....

De holsters...

Loopt de aanbesteding al? De vorige eindigde in de rechtszaal.  ;)

ik heb zomaar het gevoel dat we nog drie / vier jaar mogen wachten voordat ie daadwerkelijk in een nieuwe tas op onze heupen hangt.... waarom ? pffff t gaat allemaal weer zo verschrikkelijk nederlands... >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #343 Gepost op: 22 augustus 2010, 13:21:02
Vorige week eerste schietlessen op de academie gehad. Daar werd bij de introductie verteld dat we met 2 jaar omgeschoold zullen worden naar het nieuwe vuurwapen. De reden dat we toch in de P5 opgeleid worden is omdat we met 3 maanden met vuurwapen op straat moeten lopen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #344 Gepost op: 22 augustus 2010, 16:43:10
Vorige week eerste schietlessen op de academie gehad. Daar werd bij de introductie verteld dat we met 2 jaar omgeschoold zullen worden naar het nieuwe vuurwapen. De reden dat we toch in de P5 opgeleid worden is omdat we met 3 maanden met vuurwapen op straat moeten lopen.

Sterker nog, ga er maar vanuit dat de jongste collega's als laatst het nieuwe wapen gaan krijgen. Gezien het feit dat er collega's rondlopen met dienstwapens die al jaren oud zijn (en dus eerder aan vervanging toe zijn) en jij (als het goed is) nog een nieuwe krijgt  ;)
Daarnaast kun je de ''2'' jaar wel met een hele grove korrel zout nemen, maar dat is hierboven al besproken ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #345 Gepost op: 22 augustus 2010, 19:39:51
Heb nu dik een jaar geleden mijn Walther gekregen maar die was echt niet nieuw. Er zitten behoorlijk wat roest spoortjes op. Bij een collega was hij zelfs zo door dat hij constant haperde. Ik snap niet dat die nog uitgegeven is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #346 Gepost op: 22 augustus 2010, 19:48:48
Heb nu dik een jaar geleden mijn Walther gekregen maar die was echt niet nieuw

Ik zeg ook niet dat iedereen een nieuwe krijgt, maar er zijn nog korpsen die nieuwe Walters uitleveren  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #347 Gepost op: 28 augustus 2010, 17:27:26
Ik zeg ook niet dat iedereen een nieuwe krijgt, maar er zijn nog korpsen die nieuwe Walters uitleveren  ;)

Zeker laatst kreeg een collega ook een nieuwe bij het omruilen. Daar kun je soms ook pech mee hebben als je een oud geval krijgt. In Groningen ruilt elke vuurwapendragende 1x per jaar van vuurwapen. Wordt dan ingenomen en nagekeken door de meestergeweermaker en vervolgens doorgeschoven naar een andere collega.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #348 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:51:07
Weet iemand of er al een knoop is door gehakt? Ik heb namelijk van verschillende mensen het zelfde type wapen gehoord  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #349 Gepost op: 31 augustus 2010, 00:41:04
Hm..zijn/waren ze niet bij de tweede test-ronde aangekomen? Maar ik gok dat de naam die jij gehoord hebt ook bovenaan in het lijstje staat ;)