Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364996 keer)

0 gebruikers (en 78 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #370 Gepost op: 4 november 2010, 20:50:24
Wat het ook uiteindelijk wordt...

Bereidt u voor op het betreden van de 21ste eeuw voor wat betreft wapentechniek. 0098


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #371 Gepost op: 4 november 2010, 21:23:32
Wat het ook uiteindelijk wordt...

Bereidt u voor op het betreden van de 21ste eeuw voor wat betreft wapentechniek. 0098

Het is net wat grizz zegt zolang hij maar pang zegt als het er op aankomt.
Dan maakt het mij niet uit of hij van 20ste of de 21ste eeuw is, als beter als wat we nu hebben.

En dan nog iets puur persoonlijks, ik het nieuwe wapen het liefst in een beenholster. Vind ik zelf het lekkerste dragen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #372 Gepost op: 4 november 2010, 21:24:29
Beenholsters...

Ziet dat er niet veelste afschrikwekkend uit...?  0098


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #373 Gepost op: 4 november 2010, 21:29:03
Beenholsters...

Ziet dat er niet veelste afschrikwekkend uit...?  0098
Oh ja, dat mag natuurlijk niet bij de politie >:D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #374 Gepost op: 4 november 2010, 21:31:23
Oh ja, dat mag natuurlijk niet bij de politie >:D

Is toch afgekeurd ivm met het letsel wat je kunt oplopen bij een val. Op je heup is het veel minder gevaarlijk heb ik begrepen.

gr
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #375 Gepost op: 4 november 2010, 21:35:15
breek toch liever mijn been dan mijn heup.... maar goed... weer een totaal andere discussie... laten we na het wapen en het holster ons gaan richten op een knappe worker...dan zou heb misschien nog eens wat worden bij de politie... als we daarna dan ook nog naar een polo oid voor de noodhulp gaan kijken dan wil ik best op mijn blote knieetjes iemand door hoog in de lucht danken.... lol

Maar goed... ik ben wel benieuwd wat het gaat worden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #376 Gepost op: 4 november 2010, 21:39:41
Is toch afgekeurd ivm met het letsel wat je kunt oplopen bij een val. Op je heup is het veel minder gevaarlijk heb ik begrepen.

gr
Mike
Dat klopt. Is een keer uitgezocht inderdaad, bij de KMar moesten we op de motor officieel nog wel het beenholster dragen echter droeg bijna niemand deze meer omdat het Ghostholster betrouwbaarder was. Hoge risicobeveiliging op S'hol ging wel met een beenholster van Ghost lopen. Heb dara toen op de motor ook nog proef mee gedraaid, was trouwens niet ideaal ivm de bevestiging.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #377 Gepost op: 4 november 2010, 21:44:00
Ik weet dat er vroeger motordienders bij de toenmalige DVKP rondliepen die hun walter gewoon in de koffer hadden liggen. Sterker nog er liepen er rond die geen eens handboeien mee hadden.

gr
Mike


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #378 Gepost op: 4 november 2010, 21:49:45
Ik weet dat er vroeger motordienders bij de toenmalige DVKP rondliepen die hun walter gewoon in de koffer hadden liggen. Sterker nog er liepen er rond die geen eens handboeien mee hadden.

gr
Mike


Weet wel dat ze geen knuppel dragen, dit vanuit veiligheids oogpunt ivm valpartijen. Er schijt ooit een motorrijder van de KLPD  tijdens een valprtij te zijn geperforeerd door ziojn eigen knuppel die aan zijn riem hing.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #379 Gepost op: 4 november 2010, 21:51:32
Weet wel dat ze geen knuppel dragen, dit vanuit veiligheids oogpunt ivm valpartijen. Er schijt ooit een motorrijder van de KLPD  tijdens een valprtij te zijn geperforeerd door ziojn eigen knuppel die aan zijn riem hing.

Weet wel dat toen der tijd bepaalde collega's hun wapenstok in hun laars droegen.