Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365061 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #420 Gepost op: 27 januari 2011, 23:20:15
Verkeerd onthouden ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #421 Gepost op: 28 januari 2011, 08:31:25
'Aankoop politiepistool niet zuiver'

AMSTERDAM - Een van corruptie betichte wapenleverancier is betrokken bij de aankoop van het nieuwe dienstpistool door de Nederlandse politie.

Wapengroothandel Technisch Bureau Müller (TBM) uit Arnhem, was in 2002 betrokken bij de omstreden aanbesteding van pepperspray, schrijft de Volkskrant.

Donderdag maakte het ministerie van Veiligheid en Justitie bekend dat de politie een nieuw pistool krijgt van fabrikant Sig Sauer. TBM is de officiële verkoopagent van Sig Sauer in Nederland.

De Rijksrecherche doet onderzoek naar de aankoop van de pepperspray, omdat er mogelijk sprake is van corruptie. De Rotterdamse agent die daarbij door TBM zou zijn omgekocht, speelt ook een rol bij de aanbesteding van de dienstpistolen.

Specificaties

De agent was in de tijd van de aanbesteding van pepperspray materiedeskundige. Hij zou de specificaties voor de spray zo hebben gemanipuleerd dat TBM de aanbesteding won.

De krant schrijft dat de agent als materiedeskundige heeft meegeschreven aan de technische specificaties van het nieuwe politiewapen.

Onregelmatigheden

Op verzoek van minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) werden twee onderzoeken uitgevoerd naar het verloop van de aanbesteding van het nieuwe politiepistool. Uit de onderzoeken bleek dat gedurende het aanbestedingsproces van het pistool er geen sprake was van onregelmatigheden.

Volgens de NOS is politievakbond NPB ongelukkig met de gang van zaken rond de aankoop van het nieuwe dienstwapen voor de politie. De testers van de wapens hebben de voorkeur voor een ander pistool.

© Novum  

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2433407/aankoop-politiepistool-niet-zuiver.html


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #422 Gepost op: 28 januari 2011, 09:43:43
Dat is geen verrassend nieuws. Dat van TBM niet en dat van een andere voorkeur niet. Wat wel verrassend is, is de snelheid van dit nieuws....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #423 Gepost op: 28 januari 2011, 12:39:27
Ik kan me nog herrineren dat de wagenparktesters ook met andere voertuigen dan de Touran kwamen, bij de vorige aanbesteding ... En tóch ging heel Nederland met een Touran rijden  ::) 998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #424 Gepost op: 28 januari 2011, 15:17:20
Ik ga jullioe weer even vervelen met wat side-info:

Nutnfancy. Clubje tacticol-lovers die er geen probleem van maken om eerst eens iets te testen voordat ze het lijdend voorwerp over de kling jagen. ( de video's m.b.t. de S&W M&P 15-22 en de Sig 522 zijn klassiekers!) Helaas niet met de Sig, maar toch...

In short, een yank's ongezouten en zuiver plantaardige mening omtrent de out-of-the-box Sig Sauer P250

http://www.youtube.com/watch?v=wF23KiuZkxI#


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #425 Gepost op: 28 januari 2011, 15:23:40
En het gezanik begint nu al....

Vakbond NPB verbaasd over politiewapen
Toegevoegd: vrijdag 28 jan 2011, 02:15
Update: vrijdag 28 jan 2011, 08:49

De politievakbond NPB is ongelukkig met de aankoop van het nieuwe dienstwapen voor de politie. Gisteren maakte minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) bekend dat het bedrijf SIG Sauer het nieuwe pistool zal leveren.

Een commissie met vertegenwoordigers van onder meer de politie en de vakbonden praat al jarenlang over het nieuwe wapen, maar die is volgens de NPB nooit over de keuze geïnformeerd.

Bovendien hebben testers van de wapens een voorkeur voor een ander pistool. Dat de keus nu toch op de SIG Sauer is gevallen, bevreemdt de NPB.

Het wapen, dat speciaal voor de Nederlandse politie wordt gemaakt, vervangt de Walther P5 en Glock17. De vervanging wordt de komende jaren uitgevoerd en moet eind 2013 helemaal klaar zijn. Agenten krijgen omscholing om met het pistool te leren omgaan.

bron: http://nos.nl/artikel/214729-vakbond-npb-verbaasd-over-politiewapen.html


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #426 Gepost op: 28 januari 2011, 15:56:20
Overigens heb ik de eerste nederlandse modificatie al ontdekt.
Volgens mij is de guide rod van metaal ipv plastic.

Waar dat goed voor is.... Ivo zal het wel weten...


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #427 Gepost op: 28 januari 2011, 16:55:35
Nu bekend is wat het nieuwe wapen gaat worden heb ik de poll maar vergrendeld  ;)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #428 Gepost op: 28 januari 2011, 17:17:33
Hoorde vanaochtend op radio 1 nog even iemand praten van de politievakbond die vond het vreemd dat
er voor de SIG is gekozen omdat hij vernomen had dat de testers een andere voorkeur hadden. Kwam de
tegen vraag hoeveel hij had gesproken, wat denk je dat het antwoord was?

2 testers heeft hij gesproken van de 90 en die 2 waren niet voor de SIG dus is iederen maar tegen :'( >:(
Volgens mij was hij een beetje boos dat hij niet tot de inner circle van ivo behoord  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363