Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365232 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #580 Gepost op: 8 november 2011, 18:39:16
Oké... dit is nogal wat...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #581 Gepost op: 8 november 2011, 18:47:59
Ik wil nog wel even een grote slag om de arm houden, want tot nu toe is alleen de telegraaf
met dit bericht gekomen wat mij nu niet heel erg betrouwbaar klinkt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #582 Gepost op: 8 november 2011, 18:49:13
Twitter
@GerritvdKamp Gerrit van de Kamp

Minister maakt bekend dat aanschaf dienstwapen niet door gaat. Verbaasd, ACP wacht af, veiligheid collega's gaat altijd voor snelheid.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #583 Gepost op: 8 november 2011, 18:52:36
Twitter
@GerritvdKamp Gerrit van de Kamp

Minister maakt bekend dat aanschaf dienstwapen niet door gaat. Verbaasd, ACP wacht af, veiligheid collega's gaat altijd voor snelheid.

Minister Opstelten: aanschaf Sig Sauer gaat niet door
Minister Opstelten van Veiligheid & Justitie heeft laten weten dat de aanschaf van de Sig Sauer, het beoogde nieuwe dienstwapen van de politie, niet doorgaat. De reden daarvoor is dat het nieuwe dienstwapen volgens de minister niet aan de gestelde eisen voldoet. “Wij zijn enigszins verbaasd, maar wel tevreden over de beslissing van de minister. De betrouwbaarheid van een nieuw dienstwapen gaat immers altijd voor de snelheid van invoering”, aldus ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp in een eerste reactie.
Op basis van de informatie die de ACP tot haar beschikking had over het proces van aanbesteding van het nieuwe dienstwapen, leek dit proces zorgvuldig te verlopen. “Wij gaan er daarom ook vanuit dat de minister geen overhaaste beslissingen neemt en wachten zijn reactie en de door hem gemaakte afwegingen af. Het is uiteraard vele malen belangrijker dat politiemensen een betrouwbaar wapen in handen hebben", aldus van de Kamp. Er moet nu eerst kritisch worden gekeken naar waar het mis is gegaan, hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen en hoe nu verder. De ACP houdt haar leden via deze site uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Door: Team communicatie

08/11/11 18:00

http://www.acp.nl/de-acp/actueel/nieuws/single-item/artikel/2011/11/08/minister-opstelten-aanschaf-sig-sauer-gaat-niet-door/
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #584 Gepost op: 8 november 2011, 20:24:54
Misschien kunnen we tot die tijd wat Glocks lenen van Defensie. >:D >:D >:D 98uiye


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #585 Gepost op: 8 november 2011, 20:28:27
'Nieuw wapen politie afgetest'

Slecht nieuws voor minister Ivo Opstelten. De VVD-senior was zo lekker bezig met het invoeren van een landelijke politie. De nieuwe voertuigen werden laatst trotst gepresenteerd. Het beoogde nieuwe diensttoestel kan fluiten naar een ronkende presentatie. De aanschaf gaat namelijk niet door.

Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie schrijft namelijk in een brief aan de Tweede Kamer dat het niet verantwoord is om de Sig Sauer aan te schaffen, omdat deze niet aan de veiligheidseisen zou voldoen. En dat is een forse streep door de rekening van Opstelten.

''Het is niet langer verantwoord om door te gaan met dit pistool'', schrijft de minister aan de Kamer. ''We hebben onvoldoende vertrouwen in de kwaliteit.'' Het vuurwapen levert volgens Opstelten ''risico op voor de veiligheid van de agenten op straat''.

De vervanging van het dienstpistool loopt zeker een half jaar vertraging op. Voorlopig blijven de huidige Walthers en Glocks in gebruik.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/11/nieuw-wapen-politie-afgetest


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #586 Gepost op: 8 november 2011, 20:32:40
NPB: VERVANGING DIENSTPISTOOL MAG GEEN VERTRAGING OPLOPEN
 
De NPB wil dat minister Opstelten van Veiligheid en Justitie snel duidelijk maakt wat hij gaat doen om op korte termijn een nieuwe leverancier te vinden voor de opvolger van het huidige dienstpistool, de Walther P5. De minister was van plan daarvoor een bestelling te plaatsen bij de Duitse firma Sig Sauer, maar besloot vandaag daarvan af te zien.

De NPB heeft op zich waardering voor het besluit van de minister. 'Wij zien dat als een blijk van zorgvuldigheid,' aldus NPB-voorzitter Han Busker. 'De minister heeft nieuwe informatie gekregen waaruit blijkt dat het beoogde Sig Sauer-model op bepaalde punten niet de gevraagde kwaliteit en betrouwbaarheid biedt en dus als dienstwapen voor de Nederlandse politie te kort schiet. Vervolgens heeft hij de enige juiste conclusie getrokken.'

De NPB heeft als vakbond geen invloed op de keuze van de leverancier, maar is wel nauw betrokken geweest bij het formuleren van de eisen die aan het nieuwe dienstpistool gesteld worden. Busker: 'Daarbij staat de veiligheid van de collega's uiteraard voorop. Wij zijn dan ook blij dat de minister niet geaarzeld heeft de keuze voor Sig Sauer te herzien. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.'

Wel is het nu zaak dat er wordt doorgepakt om de Walther P5 toch zo snel mogelijk te kunnen vervangen. In het belang van zijn leden zal de NPB er scherp op toezien dat dat gebeurt. Sig Sauer was niet de enige fabrikant die met goede testresultaten tot in de laatste ronde wist te komen; wellicht zijn er snel zaken te doen met een andere firma.

http://www.politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1201


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #587 Gepost op: 8 november 2011, 20:55:09
Excuse me, maar volgens mij is SIG een van de betrouwbaarste makers van wapens en dan zou hij nu
opeens niet goed zijn?????????? Is dit of een fake bericht of een bekentenis dat de politie ergens iets heeft gedaan wat wij "nooit" zullen weten.

Hmm, als ik de wapenfora mag geloven is de P250, waar de PPNL op gebasseerd is, niet zo goed als men ons wil doen geloven. Veel storingsproblemen en wat kleine dingen die effect hebben op de precisie. De poll kan weer open denk ik :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #588 Gepost op: 8 november 2011, 20:57:18
De poll kan weer open denk ik :).

Maar dan wel zonder de Sig. >:D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #589 Gepost op: 8 november 2011, 20:59:59
NPB: VERVANGING DIENSTPISTOOL MAG GEEN VERTRAGING OPLOPEN
 
http://www.politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1201
Ja ik vind dat er hier wel een punt is in te vinden. De Walthers waar wij meelopen zijn denk ik de
oudste wapens die in heel west-europa bij de opsporingsdiensten te vinden zijn. En gezien H&K
betere resultaten haalde en alleen vanwege de prijs nummer 2 is geworden zouden er snel koppen
geslagen kunnen worden.

Wel blijf ik het vreemd vinden is de reden dat de SIG is afgevallen. Een collega van mij heeft zelf
een SIG en die zweert erbij net als een heleboel andere schutters die ik gehoord heb (misschien dat
onze eigen sportschutter DB hier iets over kan zeggen).

Hmm, als ik de wapenfora mag geloven is de P250, waar de PPNL op gebasseerd is, niet zo goed als men ons wil doen geloven. Veel storingsproblemen en wat kleine dingen die effect hebben op de precisie. De poll kan weer open denk ik :).
En ik heb juist alleen maar goede verhalen gehoord, zeker vanwege het feit dat je makkelijk kan omwisselen van klein naar groot etc. Maar goed mijn punten gaan nu naar de P30
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v